Innvandrerbutikk

Før kunne jeg fint si Asia maten (var en butikk som het i nærområde), men folk forstår hva jeg mener, har også sagt halal butikken
Kan fort skrive innvandrerbutikk her inne for eksempel.

Kaller det butikken med utenlands mat! :) litt langt, men er det jeg alltid har sagt.

Her jeg bor har vi 4 innvandrerforretninger, men vi kaller de asiabutikker. De har mest fra varer fra Asia, men også spennende europeiske varer. :)

Er litt sært ord for en hel gruppe med butikker. Nedsettende på en måte, selv om folk ikke mener noe med det. De butikkene har jo det heftigste utvalget ofte . Men sagt det ofte selv. Nå sier jeg stort sett "Grønnsakshandel" om den ene hvertfall, fordi den er så konge på frukt og grønt.

Grønnsakshandel passer kanskje bedre ja... Synd at de butikkene skal ha nedsettende navn som du sier, de har jo det beste utvalget... Jeg elsker å handle i slike butikker :)

Vi sier "utenlandsk butikk"

Hehe, godt poeng! Men har aldri hørt noe annet ord egentlig. Jeg forbinder det positivt. Butikk med godt utvalg av kryddere og andre "eksotiske" varer (for oss norrbaggar... ;) ). Ofte godt utvalg av grønnsaker og gode priser. :)

Her i byen har den butikken ett navn, så da kaller jeg den det den heter.

kaller også det for innvandreresjappa, da jeg kom ned til her jeg bor nå..... Lol folk reagerte fort XD men det var det vi kalte det i Oslo, vi kjøpte krydder, mat og stoffer der....savner prisene der egenlig!

Jeg kaller de det de heter. Her er en som heter PadMax eller noe, da kaller jeg den det :p

Kaller det for internasjonal matbutikk.

Bruker navnet jeg og, men så var jeg innom to til tre ganger i uken i noen år pga jobb, så da ble de naturlig. "skal på Coop og Keiser" - ikke verre enn det :p

Skal jeg forklare noen som ikke vet hva slags butikk det er så blir det ofte "asiatisk butikk" "innvandrerbutikk" eller lignende

Jeg jobber med minoritetsspråklige ungdommer og de sier også "innvandrerbutikk". Er liksom ikke et bedre ord for det :D likevel, tror ytterst få forbinder det med noe negativt. Kommer jo litt an på hvordan du sier det også.

Jeg kaller det for innvandrer butikk, og tror jeg kommer til å fortsette med det.
Har egentlig aldri sett på den betegnelsen som noe negativt :rolleyes:

Jeg sier innvandrerbutikk. Ordet "innvandrer" har jo disse folka med fremmedfrykt gjort til noe negativt, men det er det jeg er vant med å si.

Kaller det innvandrerbutikker.
Eller ved navnet på butikken. Er jo så mange her å handle på.

Eller -Kommer ann på hvilken nasjonalitet/varer butikken er tilhørende.

Indisk/pakistansk
Thai
Tyrkisk
Slakter
Grønnsaksforhandleren
Godisbutikken
Klær
Smykker

Jeg kaller det for innvandrer butikk, og tror jeg kommer til å fortsette med det.
Har egentlig aldri sett på den betegnelsen som noe negativt :rolleyes:
Jeg har heller aldri gjort det, men leste hva jeg skrev i tråden, og lurte på om noen kanskje syns det var rart..

Back
Topp