Robotstøvsuger? Ja eller nei?

Vet ikke om alle har det da.. Men vår har det :D
Skulle ønske den tok oppvasken og brettet klær også :p haha
Ja,kan ta umulig være lenge til de kommer med den funksjonen. Forstår ikke at ikke vi har fått hushjelp-roboter enda. :rolleyes:

Ok, det høres jo bra ut.
Haha, ja, men her i huset er det iallefall fort gjort at katten tar med seg en lekemus og legger et lurt sted, eller man får sparka en liten leke bak et møbel uten å merke det. Tåler de det, eller er det sånn at de blir ødelagte?
Vi rydder for kvelden og slipper kattene ut så kjører den mens jeg ordner ungene på badet og legger de. Så mopper jeg over gulvene raskt etterpå. Eller så kan den kjøre på natten og kattene er da ute hvis det ikke er mange kuldegrader. Småting må plukkes opp. Den blir ikke ødelagt men kan sette seg fast enkelte steder... Ledninger må ikke ligge løse. Og så er det enkelte steder vi har måttet flytte på noe fordi den har kjørt seg fast innimellom. Føttene på barstolene og foten på leselamen er flate og der kan han kjøre seg fast dersom han kjører oppå på den ene sida og kommer oppå/mot noe på andre sida. Kan fint kjøre oppå en kant, men da må det være plass rundt.

Vi rydder for kvelden og slipper kattene ut så kjører den mens jeg ordner ungene på badet og legger de. Så mopper jeg over gulvene raskt etterpå. Eller så kan den kjøre på natten og kattene er da ute hvis det ikke er mange kuldegrader. Småting må plukkes opp. Den blir ikke ødelagt men kan sette seg fast enkelte steder... Ledninger må ikke ligge løse. Og så er det enkelte steder vi har måttet flytte på noe fordi den har kjørt seg fast innimellom. Føttene på barstolene og foten på leselamen er flate og der kan han kjøre seg fast dersom han kjører oppå på den ene sida og kommer oppå/mot noe på andre sida. Kan fint kjøre oppå en kant, men da må det være plass rundt.
Ok, takk for svar! Høres jo ut som det er overkommelig da. :)

vi har roomba. vår modell er nok litt utdatert nå. men jeg syns ikke den er "all that". kunne egentlig fint klart oss uten den. Sentralstøvsuger har vi også, men jeg syns ledningen til den er tung og uhåndterlig. Så da tok mor saken i egne hender og kjøpte en gooood vanlig tradisjonell støvsuger! hihi! *løper rundt med klasen sin*

en ting jeg har merket som er en ulempe med roomba, er at hår ofte setter seg fast i den ene støvsugefunksjonen. vi har 3 katter og vi er 3 jenter i hus, som røyter masse alle 6. *ler*
så den må renses en del :s

Vi har den roomba, roberta eller et eller annet.

Altså, jeg er fornøyd. Men med barn er det lego og leker overalt og det skal jo ryddes først..
Vi kan heller ikke være hjemme når den går, den bråker som et helvete.

Frøkna er livredd roboten, så hun kan ikke være hjemme evt. bæres.

vår bråker også veldig.

En bekjent har en slik ,å lillegutt var kjemperedd for den ! Klarer meg fint med en vanlig støvsuger enn så lenge :P

Irobot Roomba er kommer best i test flere ganger så vi kjøpte den. Veldig fornøyd :) Den vet hvor den har vært og ikke, husker rommet og vet etterhvert hvor møbler og vegger er, du kan se han kjenner igjen en stol med fire ben feks, den kjører tilbake til laderen når den er ferdig, støvsuger tepper og lave terskler og går ikke ned evt trapp.

Har også denne. Super fornøyd. Er ikke et støvfnugg igjen etter den :D betalte vel rundt 7500 for min. 8000 med forsikkring. Tror min het i880 eller noe sånt.

Jeg visste ikke at det var så vanlig å ha slike roboter!
Det er fristende å skaffe seg en, men syns de er utrolig dyre.. :/

Jeg vurderer en roomba:) når det gjelder prisen, tenker jeg der er verdt det.. største parten av folk kjøper jo mobiler til den prisen, så da tenker jeg att vi lett kjøper en husmorhjelper til den prisen:-D

Høres jo helt utrolig ut! Aldri hørt om at de har den funksjonen. Praktisk da, hadde den knust, hadde den vel ryddet opp etter seg da og. :p
Haha så utrolig bra! Jeg for min del ønsker meg en brette-robot, den skal kjøre alt på plass i skapene også :p

Back
Topp