Klexane - noen med erfaring?

HP

Flørter med forumet
Hei!
Er det noen her som har diagnosen habituell abort, som får behandling?
Jeg har to friske barn, ingen komplikasjoner da jeg gikk med de.
Det siste året har jeg mistet tre ganger.
Det har ikke vært noe mønster, den ene gangen var sa, den andre var BO, og den tredje gangen var det MA.
Prøvene viser svak antikoagulant, men ikke høy nok til at den gjelder.
På bakgrunn av tre sa mener da sykehuset at jeg skal ta Klexane hver dag frem til fødsel, og seks uker etter. Det innebærer en sprøyte, som settes i magehuden hver dag.
Jeg går også på albyl.
Selv synes jeg dette er voldsomt. Jeg ønsker egentlig bare å bruke albyl.
Tror jeg må en tur til fastlegen til uka.
Noen med erfaringer og råd?

Jeg har en veldig lik historie. To friske barn først, og så habituell abort senere. Fikk påvist positiv lupus antikoagulant. Tok albyl-e og klexane i siste svangerskap, og sitter her nå med en 3 mnd gammel baby. :) Det er kombinasjonsbehandlingen som har påvist effekt, du må ikke droppe klexane. Jeg sluttet på det da babyen ble født da, så ikke behovet for å ta i barseltiden når jeg aldri har hatt blodpropp.

Takk for svar!
Jeg har en veldig lik historie. To friske barn først, og så habituell abort senere. Fikk påvist positiv lupus antikoagulant. Tok albyl-e og klexane i siste svangerskap, og sitter her nå med en 3 mnd gammel baby. :) Det er kombinasjonsbehandlingen som har påvist effekt, du må ikke droppe klexane. Jeg sluttet på det da babyen ble født da, så ikke behovet for å ta i barseltiden når jeg aldri har hatt blodpropp.

Takk for svar!

Hadde du også veldig svakt utslag?

Takk for svar!

Takk for svar!

Hadde du også veldig svakt utslag?
Veldig veldig svakt på den første, rett over grensen. Litt høyere på andre prøve.

Har du tatt ny prøve etterst du fødte?
Hva skjer hvis prøven fortsatt viser forhøyet verdi?
Nei, jeg har ikke tatt ny prøve. Tror ikke det har noen hensikt. Den vil vel sannsynligvis være der resten av livet? Så lenge man ikke har hatt blodpropp i tillegg, så skal det ikke behandles utenom når man planlegger svangerskap eller er gravid. Eller jeg leste anbefalinger på en amerikansk side, og der virket det som om de satte folk på albyl-e resten av livet for sikkerhetsskyld. Det er ikke anbefalt i Norge, og ikke noe jeg ønsker heller.

Back
Topp