fødsel

Ja, jeg håper de er greie. Og jeg håper jeg får ei som er litt moden aldersmessig og har vært jordmor lenge. Lenge nok til å ha masse erfaring og full kontroll (uten å være over-selvsikker) - men fortsatt har følelsene på plass og ikke er helt "avflata" etter å ha jobba der i 40 år. Får jeg ei på 25 tror jeg at jeg driter på meg før selve fødselen for å si det sånn...av SKREKK! :p
Godt poeng! Jeg hadde ei svensk jordmor, tenker hun var i 50 åra. Kunne ikke vært bedre! Hun var omsorgsfull og snill, men også streng når det trengtes. Hun gjorde en fantastisk jobb til å få meg skikkelig sinna og det trengs når du skal presse ;)

Godt poeng! Jeg hadde ei svensk jordmor, tenker hun var i 50 åra. Kunne ikke vært bedre! Hun var omsorgsfull og snill, men også streng når det trengtes. Hun gjorde en fantastisk jobb til å få meg skikkelig sinna og det trengs når du skal presse ;)
De svenskene altså! Jobbet en sommer på barsel mens jeg var student. Der var det masse svenske barnmorskar. Haha.. :)
De var helt vidunderlige. En helt annen arbeidsinnsats enn de norske, og sykt omsorgsfulle og dyktige. Mye mer kunnskap virket det som, enn mange av de norske.

De svenskene altså! Jobbet en sommer på barsel mens jeg var student. Der var det masse svenske barnmorskar. Haha.. :)
De var helt vidunderlige. En helt annen arbeidsinnsats enn de norske, og sykt omsorgsfulle og dyktige. Mye mer kunnskap virket det som, enn mange av de norske.
Vi får se hvem det blir denne gangen. Hadde jo vært kjekt om det var samme :)

Gruer meg ikke til fødselen, men jeg er veldig spent på om vi rekker å få barnevakt og om vi rekker sykehuset ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Gruer meg ikke til fødselen, men jeg er veldig spent på om vi rekker å få barnevakt og om vi rekker sykehuset ;)
Hehehe, ja, samme her! Kan tenke meg jeg blir litt stressa om fødselen ikke varsles med tydelig vannavgang denne gangen ;)

Hehehe, ja, samme her! Kan tenke meg jeg blir litt stressa om fødselen ikke varsles med tydelig vannavgang denne gangen ;)

Jeg håper ikke vannet går før jeg kommer meg til Drammen :p tror ikke vannet gikk før jeg hadde pressrier sist :p

Jeg håper ikke vannet går før jeg kommer meg til Drammen :p tror ikke vannet gikk før jeg hadde pressrier sist :p
Det var på en måte veldig greit at det plutselig sa plask da jeg var hjemme. Og så skjedde det jo ikke så veldig mye før det hadde gått 12 timer. Fint å kunne forberede seg litt ;)

Det var på en måte veldig greit at det plutselig sa plask da jeg var hjemme. Og så skjedde det jo ikke så veldig mye før det hadde gått 12 timer. Fint å kunne forberede seg litt ;)

Her skjedde alt fra kl 8-13 ca ;)

Her skjedde alt fra kl 8-13 ca ;)
Hehe, skjønner. Når jeg da først hadde kommet i gang, så gikk det også veldig fort. Derfor jeg er litt bekymra for å ikke få denne advarselen i god tid før alt kommer i gang ;)

Hehe, skjønner. Når jeg da først hadde kommet i gang, så gikk det også veldig fort. Derfor jeg er litt bekymra for å ikke få denne advarselen i god tid før alt kommer i gang ;)

Aha :) skjønner godt at du vil ha en liten advarsel :p

Jeg er spent på hvordan det begynner! Nesten så spent at det ikke er morsomt en gang :P Litt for glad i å planlegge og den generaliserte angsten min hjelper ikke til haha! :P også gruer jeg meg ganske mye til pressedelen.

Haha. Ler. Samme her. Gruer meg kun til uforutsigbarheten. Hadde jeg bare kunne gløtte inn i fremtida, se fødselen en gang, for deretter å planlegge det hele :P Ellers gleder jeg meg bare, kun spent/redd for hva som vil skje der nede (fikk bedøvelse sist da jeg ble klippet for plass til sugekopp).

Gruer meg..fordi jeg har stilleåpning. Så merker ikke fødsel. Og 50 min kjøring til sykehus..sist kjente jeg ingenting før jeg hadde 8cm åpning. Da fikk jeg bare litt vondt i ryggen..trodde det var bekkenet som kranglet. Var på sykehuset allerede så de fann ut det var åpning da. Satt Epidural for det var tvillinger. Navlestreng surret rundt baby sin hals så måtte forløses kjapt med tang. Riene stoppet og nr to måtte de dra ut av meg med tang, 4 forsøk, ingen rier så jeg prøvde å presse når de sa det. Jeg kjente ingen ting og ikke bæsjet jeg på meg heller;)
så nei, det trenger ikke gjøre vondt og være full i avføring;)
Men det betyr ikke at det ikke er skremmende.
Jeg hørte ikke på JM sist, de er fremmede, og jeg var redd, så min x gjentok det de sa og jeg gjorde det han sa. Jeg tror nok det blir slik nå også. Helt avhengig av min mann :)❤️
Og jeg vil ikke ha noe Svensk eller annen nasjonalitet på JM enn norsk, og ikke en student eller mann heller! Gi en meg 30-50 år gammel norsk JM som er liberal ;)

Her gruer jeg meg litt også egentlig, ikke at jeg har hatt noe problem med de to andre barna jeg har født, det har gått fort og uten smertestillende, men redd det skal gå lengere tid denne gangen, eller at min kjære er på jobb når det skjer. Han kjører ambulanse, så han kan jo være ute på oppdrag også når ting vil skje.

Gruer meg ekstremt... Har ks dato dagen etter termin så håper nesten at jeg ikke føder før det :p

Hvorfor har du KS dato dagen etter termin? Vanligvis setter de 4-10 dager før termindato?

Hvorfor har du KS dato dagen etter termin? Vanligvis setter de 4-10 dager før termindato?

Ja jeg vet og kunne fått det... Men har snakket meg igjennom mye av det jeg er bekymret og redd for med lege og jordmor så jeg har vel egentlig (selv om jeg er veldig usikker) bestemt meg for å prøve en vaginal fødsel, men overtid er noe jeg ikke kommer til å takle så de har satt ks til dagen etter termin, så om ingenting skjer naturlig før det så blir det ks på meg.... Veldig fornøyd med det.... Har også skriftlig at jeg kan kreve ks i løpet av fødselen om mine grenser og ønsker blir overholdt. :) krysser fingrene for at dette går bra :)

Hvordan gikk det med dine møter? Blir det ks på deg? :)

Jeg har fått innvilget KS dersom fødsel starter etter uke 37+0, blir det fødsel før det må det taes ny vurdering av legen som er på vakt.
Har ikke fått noe dato enda da. Men det bryr meg lite egentlig, sålenge jeg veit at dersom jeg klarer å knipe igjen til etter 37+0 så blir det ks åkke som! :D

Back
Topp