Babyklær

mommsi

Flørter med forumet
Hei.. Tenkte å begynne å kjøpe inn litt nå, men synes det er vanskelig å finne i str 50. Handler dere mye i str 50?

Jeg kommer ikke til å handle noe særlig i str 50. Vet av erfaring fra veninner at det er den str man får mest av i gaver. Så ser jeg heller an mot slutten om jeg evt mangler noe :)

Jeg har handlet 1 plagg i 50, resten er 56 og oppover :) Kan jo hende man får en plugg som passer rett inn i 56 :D

jeg fikk liten baby ( selv om jeg gikk ti dager over termin var han like under 3 kilo da han var født) jeg brukte mye str 50 og 56, mens 62 brukte han bare noen uker før jeg måtte bruke 68, for min del gikk det altså litt i rykk og napp. Mange sier de nesten ikke får brukt 50 før det blir for lite. Trenger nok ikke så mye i de minste størrelsene, de blir jo ikke så skitten ( bortsett fra de som gulper mye...)

Jeg har handlet inn litt i 50, men handler mest i 56 og større str. Handler ganske mye siden jeg synes det er så gøy, men prøver å ikke handle for mye i tilfelle babyen ikke rekker å bruke alt. Tenker at hvis jeg får en liten baby så drar jeg/sender noen andre å handle mer i str 50 når den tid kommer:)

Tenkte å vente med å handle de minste størrelsene, så kan jeg beholde en del lapper på og bytte dersom babyen er stor. :p (Skal selvfølgelig ha noe jeg har vasket klart altså, men vet jo at vi også får en del i arv og gaver så greit å ha en del som kan byttes).

Guttene mine har vært 52 og 53 cm lange, så jeg kjøper ikke i str 50. Om babyen skulle være liten så får vi heller be noen kjøpe inn litt da :) Vil også handle inn 62/68 på salg når det kommer tilbud i januar.

Jeg opplevde at alle kjøpte store str så jeg syntes det er hyggelig å ha litt smått som sitter pent. Hadde for lite sist.. De vokser fort da så ikke overdriv

Jeg kjøpte kun i str 56 ikke i 50 da lille kom. Det eneste jeg måtte ut å kjøpe var noen ullbodyer i str 50. Ull tøyer seg jo veldig så de brukte vi lenge. Ville ikke stresset med å handle inn mye i str 50.

Kjøper dere mye ull i de minste str til mai-barn?? Stakkars mitt barn, kanskje jeg ikke skjønner hvor mye klær en trenger (og ikke trenger) selv om det er sommer :P

Kjøper dere mye ull i de minste str til mai-barn?? Stakkars mitt barn, kanskje jeg ikke skjønner hvor mye klær en trenger (og ikke trenger) selv om det er sommer :P
Jeg kommer ikke til å bruke ull når den er nyfødt:), men kjøper mye bomullsklær:)

Jeg har ikke kjøpt noe ull enda, kanskje jeg kjøper noe på salg. Har strikka en del da :)

Ok. Jeg har nemlig tenkt at ull bodyer og sånn kanskje er mer aktuelt utpå høsten. Har og e den strikka klær da :)

Jeg fikk bare klær i str. 62/68. Hadde endel i str. 50 (som jeg fikk fra en venninne) og 56. Str. 50 ble brukt i ca. en uke.

Husk at butikkene har åpent etter at babyen kommer også.. :p

Vil forresten tipse om omslagsbodyer. Mange vegrer seg litt for å dra en body over hodet på en liten baby..
Vi brukte så og si kun omslagsbodyer i begynnelsen.

Ja, kommer til å se etter omslagsbodyer i bomull eller ull/silke/bambus-blandinger i de to minste størrelsen, ser for meg at det blir det og strømpebukser i starten. I mai kan det jo enda være kaldt der jeg bor, så blir nok endel ull og ullblandinger uansett. Ull er jo også svalende i varmen, så det er ikke feil :) Kommer vel til å go wild på Nøstebarn med ønskeliste :P

Tynn ull kan man gjerne bruke på sommeren,da ull fungerer slik at når d er varmt ute så blir d svalt og når d er kaldt ute varmer ulla:)

Kjøpte i dag en lue i str 35 :D for å ha på tur fra sykehuset/første uken. Sønnen min var 35 rundt hodet, og lua til hentesettet var alt for stor.

Jeg foretrekker å ha en del klær i str 50, gjerne små 50 str også, for klærne blir store på mine barn i starten. I tillegg har jeg hatt to gulpebabyer, så skift er forbruksvare.

Jeg kommer til å ha iallfall et par boder i ull i de minste størrelsene, vet av erfaring at det kan være behov for det ( kommer an på klima både inne og ute selvsagt) men ullbodyer er de plagene som jeg absolutt har brukt mest ;)

Back
Topp