Hjelp, stor baby

Klar?

Betatt av forumet
Var på vekstestimering i dag, uke 36+6. De estimerte babyen til å være ca 3500 nå. Hodet normalt, men stor over magen. 24% over normalt. Doktoren var veldig alvorlig og syns han var alt for stor, så han strippet meg i dag. Skulle også diskutere med kollegaer i morgen hva de skulle gjøre. Super redd for at jeg må bli igangsatt før termin :( Syns også det virker som vekstestimering ofte gir litt feil resultat, så jeg er litt skeptisk... Noen har vært borti lignende, eller er det bare jeg? Føler meg litt mislykket når ikke alt går som normalt jeg... ;(

For det første er du ikke misslykka om ting ikke går som normalt det rår du ikke over! Syns nå at legene burde se ann veksten videre, 3500 er mye men det er da ikke sikkert babyen vokser så mye mer, og kanskje kommer den av seg selv? Har de målt bekkenet ditt? I forhold til hvordan det tåler å få en stor baby? Lykke til <3

Husk at alle vokser individuelt. Vi vokser alle litt hips om haps :) du må for all del ikke føle at du er mislykket! Tenk så utrolig flink kroppen din har vært bare med det å bære fram et barn så langt! Det er livets underverker at våre kropper tåler det :) syns også at legen din burde sett det an en liten uke kanskje og sett om det var noen forandring. Veldig mange som måler feil som du sier! Lykke til ihvertfall :) du er kjempe flink!

Da jeg var på vekstkontroll, mente legen at ungen la på seg ca 1 kg på en mnd. Om så er, vil jo din være 4500 ved termin. Så lenge hodet er normalt i str, så bør det da ikke være noe behov for å settes igang enda i allefall... min har blitt estimert til å bli 4 kg til termin, (2,9 kg i uke 35+) var ikke snakk om å settes igang, men en vanlig vurdering på en evnt overtidskontroll 7 dager over tida

De har ikke målt bekkenet mitt, men fødte en baby på 4120 for 2 år siden. Alt gikk knirkefritt, hadde 20 min med pressrier og fikk 3 pyntesting etterpå. Men syns ikke legen var interessert i å høre om den fødselen..

Du er ikke mislykket!! Dette kan ikke du gjøre noe med eller påvirke på noen måte. Men bare en tanke... Kan du ha fått litt feil termin i utgangspunktet? At du er kommet litt lengre?
Uansett så tenker jeg at det er bra legen drøfter det videre og finner ut av hva som er best for deg og babyen. Hvem vet, kanskje sitter du med lille i armene dine tidligere enn du trodde:) Det er en fin julegave ;)

Var på vekstestimering i dag, uke 36+6. De estimerte babyen til å være ca 3500 nå. Hodet normalt, men stor over magen. 24% over normalt. Doktoren var veldig alvorlig og syns han var alt for stor, så han strippet meg i dag. Skulle også diskutere med kollegaer i morgen hva de skulle gjøre. Super redd for at jeg må bli igangsatt før termin :( Syns også det virker som vekstestimering ofte gir litt feil resultat, så jeg er litt skeptisk... Noen har vært borti lignende, eller er det bare jeg? Føler meg litt mislykket når ikke alt går som normalt jeg... ;(
Jeg har også fått estimert stor baby på ca 20% over. Legene sier det ikke bør være noe problem siden jeg har født før men jeg er likevel redd/ eller stresset. Skulle hatt en vektestimering idag men måtte flyttes til neste uke pga påvist svangerskapsdiabetes....de snakket om å kanskje sette igang før termin men det skulle vi egentlig diskutere idag.

Du må ikke tenke at du er mislykket for det er du absolutt ikke <3 de målingene må du først å fremst bare ta med en klype salt for de stemmer ofte ikke,men når det er sagt er det jo bra du blir følgt opp å eventuelt blir satt i gang! :) tenk positivt-snart har du babyen her. Var selv på vekstkontroll i uke 36+1 og hun mi var 3200g da, så skal tilbake 28 DES for de skal vurdere å sette meg i gang da :)! God klem til deg, og ikke tenk at du er mislykket, tenk den gode jobben du gjør for du bærer frem ett barn :)

Synes det var rart at han ikke ville vente noen uker iallefall?
Du må ikke føle deg mislykket, dette er ikke din feil!
Merker du noe etter at han strippet deg da?

Synes det var rart at han ikke ville vente noen uker iallefall?
Du må ikke føle deg mislykket, dette er ikke din feil!
Merker du noe etter at han strippet deg da?

Ja, jeg og. Er i full jobb ut denne uken her også, så føler at alt kom veldig brått på. Mange murringer og vondt i natt. Blir ikke mye søvn før jobb I morgen..

Er dette første estimat? De bør vel ta en til for å se utviklingen? Dog er du 37 uker nå, baby ikke prematur.

Mislykket er du ikke, det er jo ikke din feil. Du får kanskje store unger, det var den forrige også, men det går jo bra.

De legene kan være ganske kvasse må jeg innrømme. Jeg skal inn på vekstkontroll i morgen pga de skal estimere om poden vokser etter kurven eller om han har tenkt å komme ut som en tenåring;)

Men hva kan jeg si?

Jeg tok med gubben på siste vekstkontroll for jeg var lei av de kvasse kommentarene, så når gubben kommer inn med sine 2 meter og jeg inn med mine 185 så fikk legen litt andre tanker i hode. Kanskje det var genetisk, siden alt annet anatomisk ligger i rette for å føde litt større unge, både livmor, navlestreng og bekken tyder på at alt burde gå fin!

Men du har jo hatt en fødsel allerede som gikk bra;) så du er vel alt annet en misslykka? Selv om de vet mer om dette i utgangspunkt vil det ikke si at de har noen kunnskaper om hvordan man skal uttrykke seg med litt mer følelser mot andre mennesker;)

Og forresten hva er egentlig normalitet ang Svangerskap og vekst? ;):hug013

De legene kan være ganske kvasse må jeg innrømme. Jeg skal inn på vekstkontroll i morgen pga de skal estimere om poden vokser etter kurven eller om han har tenkt å komme ut som en tenåring;)

Men hva kan jeg si?

Jeg tok med gubben på siste vekstkontroll for jeg var lei av de kvasse kommentarene, så når gubben kommer inn med sine 2 meter og jeg inn med mine 185 så fikk legen litt andre tanker i hode. Kanskje det var genetisk, siden alt annet anatomisk ligger i rette for å føde litt større unge, både livmor, navlestreng og bekken tyder på at alt burde gå fin!

Men du har jo hatt en fødsel allerede som gikk bra;) så du er vel alt annet en misslykka? Selv om de vet mer om dette i utgangspunkt vil det ikke si at de har noen kunnskaper om hvordan man skal uttrykke seg med litt mer følelser mot andre mennesker;)

Takk. Mannen er også 196cm og jeg er 175. Mannen var 4650 når han ble født..

Normalen er tydeligvis 3500 og 50 cm.. så da må alle barn komme ut I den størrelsen. Ja, legene på sykehuset kan være veldig krasse. Kanskje fordi de har sett litt for mye til hva som kan skje i noen tilfeller... Ble litt tatt på senga siden jordmor har sagt i flere mnd at alt ser så flott ut, du har hatt en fin fødsel sist så dette var ingenting å tenke på. Mens i går følte jeg nesten at barnet var en monsterunge og at jeg ikke skulle få reise hjem fra sykehuset den dagen...

Takk. Mannen er også 196cm og jeg er 175. Mannen var 4650 når han ble født..

Normalen er tydeligvis 3500 og 50 cm.. så da må alle barn komme ut I den størrelsen. Ja, legene på sykehuset kan være veldig krasse. Kanskje fordi de har sett litt for mye til hva som kan skje i noen tilfeller... Ble litt tatt på senga siden jordmor har sagt i flere mnd at alt ser så flott ut, du har hatt en fin fødsel sist så dette var ingenting å tenke på. Mens i går følte jeg nesten at barnet var en monsterunge og at jeg ikke skulle få reise hjem fra sykehuset den dagen...

JM Fortalte meg at hun sendte meg inn for å finne ut om dette er podens normale tilvekst, hun sa at det ville bli vanskelig for meg å føde en unge på 2,9 Når jeg veide 3,9 og gubben var over 4,5. Siden vi begge var ganske høye og alt med helsa var bra, så skulle jeg ikke ta til meg noe kritikk om legene kom med det;)

Siste legen sa sist gang jeg dro, var at viss poden er i normal tilvekst på sin egen gren i diagrammet skal de ikke sette meg i gang, før jeg har kommet inn i terminen min, men de ville ikke la meg gå over termin;) Så de vil sette meg i gang om poden ikke hadde kommet ut til da;)

Du er langt fra misslykket! Da jeg ventet førstemann fikk jeg beskjed at han ville være rundt 4,5 kg. Han var 3,5 kg ca, så de tok feil med en hel kg. Du vet du har født et barn over 4 kg før, så det var merkelig at legen ikke tar hensyn til det. Var du moden siden han strippet deg?

Du er langt fra misslykket! Da jeg ventet førstemann fikk jeg beskjed at han ville være rundt 4,5 kg. Han var 3,5 kg ca, så de tok feil med en hel kg. Du vet du har født et barn over 4 kg før, så det var merkelig at legen ikke tar hensyn til det. Var du moden siden han strippet deg?

Nei, jeg var ikke så moden, så han fikk nok ikke løsnet på så mye. Men gjorde et godt forsøk for å si det slik. . :s

Nei, jeg var ikke så moden, så han fikk nok ikke løsnet på så mye. Men gjorde et godt forsøk for å si det slik. . :s
Uff, det hørtes vondt ut. Synes det er vondt når du i tillegg er moden, så å ikke være moden må være enda verre.... Får håpe du snart får svar på hva de vil gjøre videre så du slipper å vente..... Krysser fingrene for at de vil vente å se det an....

Men hva kan jeg si?

Men du har jo hatt en fødsel allerede som gikk bra;) så du er vel alt annet en misslykka? Selv om de vet mer om dette i utgangspunkt vil det ikke si at de har noen kunnskaper uom hvordan man skal uttrykke seg med litt mer følelser mot andre mennesker;)

Babis var estimert til 4 kg på termin men var ikke snakk om igangsetting for min del. Jeg gikk en uke over og fødte baby på 4.5 kg.

Back
Topp