IVF dagbok

Jo det glemte jeg å skrive. Han mente at sjansen for en ny exu var til stedet. Siden det var noe galt med egglederen som ble fjernet ville det være noe galt med den som er igjen. Og blir vi gravide på egenhånd må jeg på tidlig ul og får bra oppfølging fra dem. Utrolig kjipt beskjed å få men greit å være opplyst om det. De på gjøvik sa ingenting om dette og har blitt feilinformert.

Må bare få klage litt.
Fikk feber i går og har ligget rett ut siden. Mannen skulle levere varer langt i gokk og blir forsinket så han får ikke henta mini i bhg.
Spurte mamma. Men hun sa nei takk for den.
Så typen ringte bhg da og sa i fra at han ville bli 15 -30 min forsinket. Det var ikke greit så nå må jeg karre meg ut å hente med 39 i feber.

Uffameg. Det er ikke noe særlig med feber og styre på sånn. Masse god bedring!! ❤

3 dagen med feber. Føles som jeg har blitt dratt igjennom en kjøttkvern.
Kjempe vondt i siden mot ryggen. Så har antageligvis fått nyrebekkenbetennelse. Får komme meg til legen en tur.
Sovet så utrolig dårlig i natt pga smerter og feber. Så får prøve å sove litt til. Har ikke gjort noe annet enn å sove siden mandag.
Håper jeg blir bra fort dette er fryktelig slitsomt

God bedring ♡ Det høres ut som en legetime er på sin plass!

Da var det nyrebekkenbetennelse da
Må gå på en hestekur i 10 dager. Tilbake til legen på mandag på kontroll

Da var det nyrebekkenbetennelse da
Må gå på en hestekur i 10 dager. Tilbake til legen på mandag på kontroll
Æsjameg. God bedring! Har mest sannsynlig fått uvi og jordmor ringte meg opp og ba meg ta med prøve til legen likevel. No dritt det greiene der altså...

Æsjameg. God bedring! Har mest sannsynlig fått uvi og jordmor ringte meg opp og ba meg ta med prøve til legen likevel. No dritt det greiene der altså...
Æsj ja. Det er det virkelig. Dette må være det verste jeg har vært med på. God bedring til deg også :)

Begynte på hestekuren i går, og føler meg mye bedre allerede. feber er borte og jeg er ikke lenger like slått ut som jeg var i går. I går følte jeg meg litt bedre, men ble verre etter legebesøk, en tur innom jobben med sykmelding og en tur på apoteket. Men helt bra er jeg ikke enda.
Så nå lurte jeg på om jeg skulle ta meg en liten tur ut for å sjekke postkassa. Lurer veldig på om det har kommet brev fra Ullevål om time til LAP. Dette har jeg bare så lyst til å bli fort ferdig med. men vente tiden dems er 14 uker :/ det er i overkant av hva jeg har tid til å vente på. skulle bedt han sende henvisning. til ringerike eller noe. for der hadde de kun 4 uker ventetid.
Nei en liten tur ut. litt luft trengs nå kjenner jeg. :)

Det har enda ikke kommet noen brev i postkassa. Verken ringebrev eller time til lap. Håper det kommer denne uka her da. Er iallefall lov å håpe :)

Du vet jo at du skal være henvist til lap på Ullevål, så hvis jeg hadde vært deg (og utålmodig som jeg er) så ville jeg bare ringt til gynekologisk avdeling der allerede nå. Spørre om de har mottatt henvisning om lap og be om å få bli satt på ringeliste, da du gjerne kommer på kort varsel. :) Det skader jo ikke å ringe. IVF-seksjonen ville jeg nok ventet med, for jeg tror ikke de sender ringebrev til deg før de ser at du er ferdig med lap. Ringebrev skal man jo få når man er klar for forsøk med en gang. :)

Du vet jo at du skal være henvist til lap på Ullevål, så hvis jeg hadde vært deg (og utålmodig som jeg er) så ville jeg bare ringt til gynekologisk avdeling der allerede nå. Spørre om de har mottatt henvisning om lap og be om å få bli satt på ringeliste, da du gjerne kommer på kort varsel. :) Det skader jo ikke å ringe. IVF-seksjonen ville jeg nok ventet med, for jeg tror ikke de sender ringebrev til deg før de ser at du er ferdig med lap. Ringebrev skal man jo få når man er klar for forsøk med en gang. :)
Ja da skal jeg ta en telefon dit i morgen :D om det ikke har dukket opp noe i postkassa i morgen.
Er utålmodig selv jeg har virkelig ikke tid til å vente :)

Vært på jobb i hele dag så har ikke hatt sjans til å ringe gyn avd i dag. Ikke var det noe brev i postkassa i dag heller. Får prøve å ringe i morgen før jobb.

Finner ikke tid til å få ringt gyn pol på Ullevål for timen til lap.
Er bare jobbing jobbing jobbing. Og før jobb så sover jeg altfor lenge så det blir bare stress og ingen tid til å få tatt den telefonen . Ikke gidder jeg ta dette på jobb heller. Stor jentene jeg jobber med trenger ikke å vite om dette riktig enda. Må hvertfall fortelle det til sjefen når vi er i gang med forsøk.
Så her er det bare venting venting og atter venting.

Er ikke i tvil over at det er endo jeg har. Har vondt i magen ßå og si hele tiden. under mens verst ved eggløsning og sex er ett mareritt gjør så vondt når han støter borti noe jeg ikke aner hva er. Er så vondt at jeg begynner å grine. Er så kjipt å ha det sånn. Vil ha sex uten å måtte si au hele tiden.

Finner ikke tid til å få ringt gyn pol på Ullevål for timen til lap.
Er bare jobbing jobbing jobbing. Og før jobb så sover jeg altfor lenge så det blir bare stress og ingen tid til å få tatt den telefonen . Ikke gidder jeg ta dette på jobb heller. Stor jentene jeg jobber med trenger ikke å vite om dette riktig enda. Må hvertfall fortelle det til sjefen når vi er i gang med forsøk.
Så her er det bare venting venting og atter venting.

Er ikke i tvil over at det er endo jeg har. Har vondt i magen ßå og si hele tiden. under mens verst ved eggløsning og sex er ett mareritt gjør så vondt når han støter borti noe jeg ikke aner hva er. Er så vondt at jeg begynner å grine. Er så kjipt å ha det sånn. Vil ha sex uten å måtte si au hele tiden.
Skjønner hva du mener ang jobb og stress og folk man ikke vil skal vite noe. Vi kan ikke fortelle sjefen heller så skikkelig komplisert.

Jeg har det akkurat som deg med smerter (bortsett fra ved eggløsning). Dette med vondt ved sex kan ha en tilknytning til endometriose, men syns du skal Google "Vaginismus" også. Jeg har altså begge deler.
Har ikke funnet noen bra nettside om det på norsk, men den engelske er bra. Har hjulpet meg MYE!

Back
Topp