Blod etter at jeg har vært på toalettet

Bergen05072016

Blir kjent med forumet
Januarlykke 2020
Hei!
Jeg er gravid i uke 7. Denne uken har det kommet friskt blod på toalettpapiret og i toalettet etter at jeg har vært på do.

Som en del av graviditeten har jeg fått treg mage, og må jobbe litt/ presse ekstra når jeg er på do. Har merket at det er i denne sammenhengen at jeg begynner å blø.

Jeg blør altså fra skjeden og ikke der bak.

Noen som har vært borti dette før? Bør jeg bli bekymret?
 
Har hørt det er vanlig med blødninger pga at slimhinnene blør lettere når du er gravid. Er selv 5+4 og har spottet brunt/lysebrunt siden 1 uke før IKM. Så lenge man ikke har smerter i tillegg er det vel som regel harmløst.
 
Hei og takk for svar har ingen smerter så langt i alle fall!

Har også blødd ved sex, så det tyder kanskje også på at jeg har slimhinner som blør lett nå når jeg er gravid.
 
Ja, kan jo hende. Jeg var faktisk akkurat på nr 2 og akkurat samme skjedde meg... Friskt blod i skåla og på papiret. Så nå er vi to!
 
Jeg holdt på å si at det var godt å høre. Men det blir jo helt feil å si. Fordi jeg ønsker jo ikke at andre skal ha bekymringer! Men da er det kanskje en bekreftelse på at det i alle fall ikke er så unomalt da...
 
Hei!
Jeg er gravid i uke 7. Denne uken har det kommet friskt blod på toalettpapiret og i toalettet etter at jeg har vært på do.

Som en del av graviditeten har jeg fått treg mage, og må jobbe litt/ presse ekstra når jeg er på do. Har merket at det er i denne sammenhengen at jeg begynner å blø.

Jeg blør altså fra skjeden og ikke der bak.

Noen som har vært borti dette før? Bør jeg bli bekymret?


Dette var som å lese om meg selv! Opplevde to ganger sist uke at jeg blødde friskt blod etter nr 2... fra skjeden altså. Etter første gang ringte jeg gynekologen min. Tok to hcg - tester med tre dagers mellomrom og var på ul 1 uke etter første gangen jeg blødde.
Fikk se et lite bankende hjerte (6+4). Er 7+0 I dag og blødde igjen :(

Det blør bare akkurat I det jeg er på toalettet, ikke etterpå og det gjør ikke vondt. Regner med det er blodkar som sprekker. Har tenkt en tur til legen neste uke for å få noe mot treg mage, kanskje måle hcg igjen dersom det skjer en gang til.

Verdens verste følelse å se det blodet! Er livredd hver gang jeg tørker meg :( Håper dine blødninger er helt ufarlig :) mine første to var det hvertfall.
 
Dette var som å lese om meg selv! Opplevde to ganger sist uke at jeg blødde friskt blod etter nr 2... fra skjeden altså. Etter første gang ringte jeg gynekologen min. Tok to hcg - tester med tre dagers mellomrom og var på ul 1 uke etter første gangen jeg blødde.
Fikk se et lite bankende hjerte (6+4). Er 7+0 I dag og blødde igjen :(

Det blør bare akkurat I det jeg er på toalettet, ikke etterpå og det gjør ikke vondt. Regner med det er blodkar som sprekker. Har tenkt en tur til legen neste uke for å få noe mot treg mage, kanskje måle hcg igjen dersom det skjer en gang til.

Verdens verste følelse å se det blodet! Er livredd hver gang jeg tørker meg :( Håper dine blødninger er helt ufarlig :) mine første to var det hvertfall.
Prøv å spis litt svisker :) det hjelper vettu:p
 
Hvordan går det med deg nå? :)
Det veldig vanlig å ha blødninger i svangerskapet sitt og mange opplever dette. Om det er grunn til bekymring eller ikke er vanskelig å si, men det er som regel vanskelig å ikke bekymre seg likevel..
Jeg hadde blødninger i uke 6 ved forrige svangerskap som begynte med brun spotting og som utviklet seg til friskt blod. Denne blødningen varte i litt over en uke og jeg hadde ingen smerter. Det endte i en SA hos meg, så man trenger ikke å ha smerter ved en SA som noen her mener.
En venn av meg opplevde akkurat samme som meg, bare at hos henne kom det også blodklomper i toalettet, MEN hos henne gikk det bare godt og har nå et friskt og nydelig barn!! :)
Det er ikke så mye man kan gjøre, men jeg bestilte privat UL for å få en ordentlig bekreftelse på at livmoren var tom og for å kunne gå videre i prøvingen. Nå er vi gravid igjen og jeg er i dag 5+2 :) Ble gravid på første forsøk :) Min venn kontaktet lege og ble henvist til tidlig UL, der fikk de se og høre på et bankende hjerte <3 Hun hadde små blødninger gjennom hele sitt svangerskap!.
Hvis du ikke har mulighet til å komme deg til privat UL/henvist til tidlig UL, så kan det være en ide å ta hcG-tester med noen dagers mellomrom som "Skogkløver" gjorde :)
Alle lykkeønskninger til deg!! <3
 
Hei og takk for svar alle sammen, det hjelper å høre andres erfaringer!

Gratulerer med graviditeten "uglemora" så fint at det gikk på første forsøk etter SA.

Jeg har time til ordinær førstegangs kontroll tidlig i neste uke, så om det ikke skjer igjen så venter jeg til da med å oppsøke lege.

Tiden frem til da skal jeg bruke på å lrysse fingre og tær for alle oss som opplever slike blødninger.
 
Jeg opplevde 2 ganske store blødninger når jeg var mellom uke 4 og uke 8, hadde ikke smerter bare veldig veldig milde menssmerter, og det var helt harmløst, er nå i uke 27+6. :)
For meg så høres dine blødninger helt normale ut, og så lenge du ikke får sterke smerter tror jeg ikke du skal bekymre deg så mye. Men skjønner godt at det er noe du tenker på uansett.
Jeg fikk beskjed av min lege om at små blødninger uten smerter var veldig vanlig så tidlig i svangerskapet :)
 
Heisann, har tatt litt tid, men da har jeg fått svar på blodprøvene hos legen. Tilbakemeldingen var at det sansynligvis har vært en abort. Jeg har derfor bestillt en privat ultralyd for å være på den sikre siden. Hvordan går det med dere andre som har hatt blødninger?
 
Heisann, har tatt litt tid, men da har jeg fått svar på blodprøvene hos legen. Tilbakemeldingen var at det sansynligvis har vært en abort. Jeg har derfor bestillt en privat ultralyd for å være på den sikre siden. Hvordan går det med dere andre som har hatt blødninger?
:( Klem til deg ♡
 
Back
Topp