Inspirert av

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
hvem som står opp i helgene.

Hvem står opp med ungene i hverdagen, og hvordan er det ift hvem som drar på jobb tidlig/er i permisjon/er hjemmeværende/jobber sent osv?

Vi bytter på på i helger og hverdagen. Her er det den som begynner på jobb senest om morgenen som står opp i hverdagen og i helgene er det litt forskjellig. Men ingen av oss sover noe særlig lenger enn til ni og barna våkner stort sett ikke før 8 :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi begge står opp alle dager. Akkurat nå er jeg hjemme, så da ordner jeg mini mens samboer fikser seg selv, også leverer han i bhg siden han uansett skal avgårde. Ingen av oss som skal rekke noe tidlig på morgenen uansett, han starter første forelesning kl 9:15.

Her er sambo avgårde på jobb hver morgen, mens jeg er sykmeldt, så jeg står opp og leverer lillemor hver dag. :)

Jeg. Mannen jobber turnus. Så enten står han opp 0400 om natta eller 12 på dagen. Avhengig av hvilken tid på døgnet han jobber så ;)

Mannen står opp 7 og drar på jobb. Jeg er 50%sykemeldt og tar meg av å semde frøkna på skolen osv... I helgene står vi begge opp i 9/10 tiden, det samme gjør frøkna, men ser for oss annenhver dag når lille kommer i februar ;)

I ukedagene er jeg alene så da tar jeg alt. Når mannen er hjemme fra jobb pleier vi å bytte på å stå opp. Nå som vi har baby tar jeg alt på natt, mens han alltid står opp med eldste på morgenen. Etterhvert blir det nok å bytte på igjen:)

Vi står opp samtidig. Mannen drar på jobb, og jeg ordner med levering i barnehage. Jeg er hjemme, og snart i permisjon.

I helgene sørger guttungen for at vi begge står opp med han.
Men i helga så var det jeg som sto opp med han og kl 11.00 klarte vi å få mannen opp. Da var jeg ikke så veldig blid siden jeg hadde vært oppe siden 07.00 med han. Han er stor nok til å klare seg selv hvis jeg lager frokost til han, men siden vi var på besøk hos noen andre endte det med at jeg ble oppe med han.

Jeg er hjemme i permisjon og mannen jobber skift. Så ofte blir det meg. Men har han fri eller jobber kveld, er det han som kjører i barnehagen evt.
I dag feks er begge barna hjemme. Vi stod opp alle sammen kl 09.30.

Min kjære drar 06.15, så jeg som tar barna hver dag. Hender han har mulighet til å begynne litt senere så han kan levere de to største i bhg, men det blir sjelden.

Inntil nå har det vært meg siden jeg har jobbet dag mens mannen har vært hjemme, så da har yngste blitt med meg siden jeg kjører forbi barnehagen.

Nå går jeg inn i medleverturnus, så da må mannen de dagene jeg er på jobb, og så finner vi nok en fordeling på resten :-)

Spørs hvor lenge hun sover.. Samboeren står opp med henne om hun våkner før halv åtte (da drar han på jobb) om hun står opp etter halv åtte står jeg opp :) Sånn har det blitt gjort hele permisjonen min og både frøkna og pappaen syns det er litt leit om de ikke står opp sammen, liksom blitt litt kvalitetsstund for dem det :)

Jeg begynner seinest på jobb, jeg tar stortsett mini... De dagene jeg evt begynner før bhg til mini åpner leverer mannen... Vi står opp sammen hver morgen når alle skal på jobb/bhg..

Back
Topp