Når legger de seg nedover?

Rødtoppen Hissig

Forumet er livet
Ja, når legger de seg med hodet nedover og blir der?
Her har han ligget slik siden i går, og føler idag han han har seget godt ned i bekkenet siden det presser en del der. Fikk en merkelig følelse av at det kan hende han blir liggende slik. Eller er det for tidlig? Er 27+1 idag. Storebroren lå vel nedover fra uke 33 tror jeg...

Tror ikke det er for tidlig. Men de kan vel fortsatt flytte seg rundt endel. ? :-)

Jeg var på ul på fredagskvelden, da lå babyen med hodet ned først, å hun sa det var bra, men iløpet av tiden vi så, så snudde h*n seg med hodet opp :P

De kan jo legge seg med hodet ned når som helst, men det er fortsatt god nok tid og plass til at de kan snu seg rundt mange ganger til:)

Festet seg ikke før uke 35 eller sånn sist. Er litt opp og ned hvordan hun ligger. ;)

Tror mini har flyttet seg i disse dager. Sykt mye spark ved ribbeina og de er så kraftige så må være bein:P

Hmm, blir spennende å se da... H*n har jo vært litt overalt i det siste, men nå var det veldig nedpress og mye spark opp, derfor tenkte jeg at det kanskje var nå h*n fant endelig leie...

Her sitter hun eller ligger på tvers, har aldri fått spark oppover enda, ordentlig rart egentlig.
Mine har somregel lagt seg med hodet ned mellom uke 36 og 39, eldste la seg nedover og begynte og feste seg allerede i uke 32.

Når og hvordan finner man ut om babyen ligger riktig vei a? Med tanke på setefødsel og sånn. Er jo ikke flere ultralyder her i Alle fall :-)

Jordmor kjenner jo om bebi ligger godt i bekkenet eller ikke. Min lille prins har lagt seg godt å langt ned i bekkenet. Så føden å jordmor tviler sterkt på at han kommer til å snike seg opp igjen :p å siden jeg er tredjegangs så var det visst veldig uvanlig.
Nr 1 festet seg uke 32
Nr 2 festet seg dagen før fødsel.
Å nr 3 som kommer nå har ligget godt ned siden uke 22 :)

Fikk beskjed av jordmor at når du har født før så er det ikke vanlig at det fester seg...
Alle mine fire har festa seg, men JM/lege har alltid blitt like overrasket, utenom med nummer en, siden det ikke er vanlig. Later til å være vanlig for meg da, siden det har skjedd alle fire gangene.

Når og hvordan finner man ut om babyen ligger riktig vei a? Med tanke på setefødsel og sånn. Er jo ikke flere ultralyder her i Alle fall :)
Med nummer fire hos meg var de i tvil, da tok de kjapp ul når jeg var på innskriving.

Jenta mi lå med hodet ned fra uke 26 og frem til fødsel.. Husker ikke når hodet festa seg, men tror det var ganske tidlig det og.
Forrige kontroll (forrige uke) lå lillebror i seteleie, og samme med kontrollen før...Håper jo han velger å snu seg i god tid før fødsel ;)

Når og hvordan finner man ut om babyen ligger riktig vei a? Med tanke på setefødsel og sånn. Er jo ikke flere ultralyder her i Alle fall :-)
Jeg tenker at det er lett å kjenne :p Forrige gang kjente jeg fingrene som vinket helt nede og føttene som ga fra seg klare spark under ribbeina. Nå kjenner jeg også stor forskjell på føtter og hender. Har tydligvis unger som liker å kile meg fra innsiden med de små fingrene sine :p

Mini snudde seg nedover på lørdagen, da var jeg 30+1. Fikk bekreftet snuingen på vekstkontrollen på mandag og legen mente det var nok ganske usannsynlig at den snur seg nå etter det.

Storesøster lå nedover fra uke 29 fikk bekrefta at hodet var festet på kontroll i uke 31... Lillesøster ligger på tvers :( virker ikke som om hu har planer om å snu seg heller

Flytter mye på seg enda, men på ul i uke 18 og 27 lå hodet nedover... Noen snur seg vell ikke før helt på slutten om så... Så ingen fasit på det;)

Jeg tenker at det er lett å kjenne :p Forrige gang kjente jeg fingrene som vinket helt nede og føttene som ga fra seg klare spark under ribbeina. Nå kjenner jeg også stor forskjell på føtter og hender. Har tydligvis unger som liker å kile meg fra innsiden med de små fingrene sine :p
ja det er sant. :-) fikk høre at hun ligger med hodet ned nå men kunne egentlig fortalt det på forhånd. Har blåmerke oppe ved ribbeina :P

Mini snudde seg nedover på lørdagen, da var jeg 30+1. Fikk bekreftet snuingen på vekstkontrollen på mandag og legen mente det var nok ganske usannsynlig at den snur seg nå etter det.
Var på ul idag og da lå h*n med hodet opp, fikk beskjed om at de hadde god plass å snu seg enda. Men begynner å kjenne at såå god plass er det ikke :p jeg er 2uker etter deg da. Men håper ikke h*n snur seg ned for seint...det kan bli både vondt og ubehagelig :p

Back
Topp