Bli med å lage troika i dag?

Så koselig! :) Var dere hjemme eller på sykehuset på julaften? Det er liksom min "største" bekymring, å måtte tilbringe julaften på barsel/føden :p ;) Må si det er veldig koselig å gå gravid i julen altså, så god tid til juleforberedelser :D
Vi hadde en ettåring også i fjor, så det ble til at vi feiret julaften 20/12 med familie. Jeg fikk besøk av mannen og den nye storesøsteren som fortsatt var veldig liten på julaften, men de dro hjem etter et par timer. Jeg spiste alene i kantinen og tenkte bare " herregud, det er julaften og her sitter jeg." Men jeg hadde nettopp hatt en god dag hjemme med de andre og var egentlig bare glad for å kunne sove litt. Ettåringen drev å våknet så mye den perioden, så greit å slappe av en ekstra natt alene. For meg betydde det ikke så mye hvilken dag det var, det var liksom sånn det ble den julen. I år blir alt annerledes og vi gleder oss:D

Nougaten hadde stivnet HEEEELT på bare 30 minutter i fryseren. ImageUploadedByBV Forum1449143840.091095.jpg
Kjølte ned geleen i kaldt vannbad. ImageUploadedByBV Forum1449143872.343347.jpg
Jeg brukte 3 pakker gele med halv mengde vann. ImageUploadedByBV Forum1449143909.865105.jpg
Fjernet luftbobler med en skje. ImageUploadedByBV Forum1449143933.046802.jpg
Siden Nougaten var så kald, var geleen nesten stiv før jeg fikk satt den i fryseren. Nå skal jeg begynne å smelte sjokolade. ImageUploadedByBV Forum1449144000.152756.jpg
Ikke så glad i mørk sjokolade, så jeg velger lys:D

Nå fant jeg ut at innvandrerbutikker selger gele uten svinegelatin. Hurtiggeleene til Freia inneholder ikke gelatin fra svin, så de kan du også bruke! ;)
Takk skall laga denna før jul :) greit å veta att man kan bruka noet annet gelatin.

Synes troika er godt jeg:)
Er det avansert å lage da?
Synes jo det ser ganske greit ut med de bildene du legger ut da;)

Nougaten hadde stivnet HEEEELT på bare 30 minutter i fryseren. Vis vedlegget 149062
Kjølte ned geleen i kaldt vannbad. Vis vedlegget 149063
Jeg brukte 3 pakker gele med halv mengde vann. Vis vedlegget 149064
Fjernet luftbobler med en skje. Vis vedlegget 149066
Siden Nougaten var så kald, var geleen nesten stiv før jeg fikk satt den i fryseren. Nå skal jeg begynne å smelte sjokolade. Vis vedlegget 149068
Ikke så glad i mørk sjokolade, så jeg velger lys:D
Så veldig bra ut! Jeg er ikke glad i det, men kanskje jeg skal overraske mannen som elsker Troika:D

Tror jeg må prøve til helgen :D

Denne tråden :( Åååååh fikk lyst på troika nå

Vi kan trolig ikke lage det. Med en sønn som ikke tåler nøtter er nugatt og marsipan liksom ikke så lurt... Men har time hos barnelege 17.12 og håper å få vite hva han tåler og ikke tåler så kaaaaaanskje. Eneste vi vet pr nå er at han definitivt ikke tåler valnøtter.

Men det er godt, det et det!!

• Liker
Reactions: EJ
Back
Topp