Hva spiser dere?

Lager både ribbe og pinnekjøtt, spiser litt av begge deler (men mest pinnekjøtt :p )
Til dessert lager jeg dronning maud og karamellpudding

Jeg skal spise nøttestek med poteter/grønnsaker/surkål, desserten står jeg over :)

Varierer hvor vi er. Er vi hos foreldrene mine er det fylt svinekam, hos broren til gubben er det pinnekjøtt og/eller ribbe og hos oss er det pinnekjøtt eller kalkun. Riskrem til dessert er det hos alle:-)

Ribbe med tilbehør. Dessert er riskrem hvis vi spiser hos andre, og hjemmelaget sjokoladepudding og karamellpudding hvis jeg får bestemme. :p
Kos etterpå er gjerne twist/smågodt og rester etter julekaker. De blir som regel spist opp før jul. :p

pinnekjøtt, potet og kålrabistappe til middag.
Riskrem og jordbærsaus til dessert. Den som finner mandelen i riskremen får en gave. (marsipangris eller sjokoladenisse)

Pinnekjøtt :)

I år er vi mange, noen har problemer med magen osv. Så blir pinnekjøtt, ribbe, torsk og skinkestek :P skikkelig buffé :D

Ja å til dessert blir det tjukk lefse med smør og sukker og tenker å lage dronning Maud fromasje ;)

Ribbe, medisterkaker, julepølser, rødkål/surkål og poteter. Har to stk i familien som har med seg pinnekjøtt med tilbehør, men bare de som spiser det. Til dessert har vi riskrem og multekrem. Julekaker og twist senere :)

Ribbe med alt av tilbehør. Mannen er vandt med Riskrem, familien min spiser Sjokolademousse og kake.

Ja å til dessert blir det tjukk lefse med smør og sukker og tenker å lage dronning Maud fromasje ;)
Tjukk lefse er godt! Mamma lagde det her ol dagen. Men vi bruker smør, sukker og kanel:)

Pinnekjøtt, vossakorv til pinnekjøtt, potet og kålrotstappe til middag. Multekrem til dessert, og resten av kvelden går vi og gulper på det og drikker mengder med julebrus :)

Pinnekjøtt med tilbehør. Riskrem og julekaker til dessert :)

Pinnekjøtt med tilbehør

Dessverre riskrem til dessert ja jeg får ikke bytte den med noe lettere... Riskrem er heftig tungt, også servere det når man har spist seg så mett? Ondskapsfull tradisjon synes jeg. En lett karamellpudding eller is med bær, se det hadde "glidd nedimellom", men riskrem gjør virkelig ikke det!!!

Jeg er dessverre den eneste som mener det, så vi serverer den tradisjonelle riskremen. I år er jeg høygravid med en magesekk som rommer en bsrneposjon, så det blir ikke mye riskrem på meg...

Både pinnekjøtt og ribbe med tilbehør, også riskrem og julekaker til etterpå:)

Pinnekjøtt med kålrabistappe og poteter. Riskrem til dessert. Hjemmelaget konfekt og julekaker senere.
Alternativ meny til de som ikke spiser julematen, gjerne biff eller viltkjøtt, og mini får is til dessert i år.

ribbe, medisterkaker, skinkestek og julepølse <3

Back
Topp