Utgifter til julemiddagen

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Dere som feirer jul hjemme hos dere selv, hva ender utgiftene på med alt? Her ender det nok på 5-6000 kr inkludert øl, brus, mat, desserter og godis. Ble nesten litt kvalm av å tenke på at dette bare gjelder mat og drikke for noen få dager og kommer i tillegg til juletre, gaver og andre "nødvendigheter".

Oi! Så mye?

Har ikke regna på det, men tipper ca 2000 og da har vi nok mat i 3-4 dager.

Men så bruker vi mye på mat sånn til vanlig også da.. Tipper vi ligger på 2500 i uka bare oss tre (2 voksne og ei på 1,5)

Bruker nok 2-3000 totalt. Da er det julemiddag til 8-10 stykker.

Oi! Så mye?

Har ikke regna på det, men tipper ca 2000 og da har vi nok mat i 3-4 dager.

Men så bruker vi mye på mat sånn til vanlig også da.. Tipper vi ligger på 2500 i uka bare oss tre (2 voksne og ei på 1,5)

Ja, det er for noen dager da, eller julaften og 1 og 2 juledag. Det innebærer 4 kg pinnekjøtt, pølser (lager selv, så her får vi nok mye å legge i fryseren også, men kjøttet koster en del) og et helt fenalår blant annet. Så kjøpte vi en kasse juleøl på vinmonopolet. Det dro på. Så totalt ble det veldig mye. Vanligvis har vi ikke tatt vare på kvitteringene, men i år gjorde jeg det. Tror jeg må slutte med det og bare lukke øynene :p Vi blir en del mennesker her, så totalt per hode er det ikke sikkert det blir så dyrt, men dyrt når man ikke er vant til å bruke så mye penger på mat på en og samme tid ;)

Dere bruker 10000 kr i mat på en vanlig mnd dere, da?! Det er mye! ;)

Ja, det er for noen dager da, eller julaften og 1 og 2 juledag. Det innebærer 4 kg pinnekjøtt, pølser (lager selv, så her får vi nok mye å legge i fryseren også, men kjøttet koster en del) og et helt fenalår blant annet. Så kjøpte vi en kasse juleøl på vinmonopolet. Det dro på. Så totalt ble det veldig mye. Vanligvis har vi ikke tatt vare på kvitteringene, men i år gjorde jeg det. Tror jeg må slutte med det og bare lukke øynene :p Vi blir en del mennesker her, så totalt per hode er det ikke sikkert det blir så dyrt, men dyrt når man ikke er vant til å bruke så mye penger på mat på en og samme tid ;)

Dere bruker 10000 kr i mat på en vanlig mnd dere, da?! Det er mye! ;)

Ja fryktelig mye!!

Men ikke bare mat da, men i matbutikken. Må skjerpe oss litt mye ;)

Skylder på mannen. Han snuser og elsker frossenpizza!

Ja fryktelig mye!!

Men ikke bare mat da, men i matbutikken. Må skjerpe oss litt mye ;)

Skylder på mannen. Han snuser og elsker frossenpizza!

Snus må ikke medregnes i matbudsjettet. Det drar opp helt sykt mye :p Her snuser mannen, men jeg teller ikke det med i matbudsjettet. Det går i sløsebudsjettet hans. ;)

Snus må ikke medregnes i matbudsjettet. Det drar opp helt sykt mye :p Her snuser mannen, men jeg teller ikke det med i matbudsjettet. Det går i sløsebudsjettet hans. ;)

Teller alt som går fra bankkortene våre på matbutikk. Har ikke noe budsjett. Han snuser nok for nærmere 400 kr i uka.

I år blir det ikke noe kostnad på julemat for min del!

Men normalt sett så bruker vi nok 2000 på julemiddagen, 1&2 dag! Da er brus, alkohol, snop og alt med:) er bare 1 gang I året. .så tenker ikke så mye over det:) og kjøtt/pølse kjøper vi aldri! Det får vi alltid:) så det er ikke med i kostnadene!

Dere som feirer jul hjemme hos dere selv, hva ender utgiftene på med alt? Her ender det nok på 5-6000 kr inkludert øl, brus, mat, desserter og godis. Ble nesten litt kvalm av å tenke på at dette bare gjelder mat og drikke for noen få dager og kommer i tillegg til juletre, gaver og andre "nødvendigheter".

Oi det var mye :( vi hadde 14 på middag sist jul... Tror vi brukte 2-3 tusen toppen... Går jo å be folk ta med ting da ;) f.eks en tar med drikke, en tar med snaks, noen tar på seg å bake osv....

Oi det var mye :( vi hadde 14 på middag sist jul... Tror vi brukte 2-3 tusen toppen... Går jo å be folk ta med ting da ;) f.eks en tar med drikke, en tar med snaks, noen tar på seg å bake osv....

Joda, det er en mulighet for det. Men vi har råd til det, så det er ikke noe problem sånn sett. Men det er horribelt mye! :p Satser på mye rester som vi kan spise noen av de andre dagene ;) Men spleiselag er absolutt lurt! :)

I år blir det ikke noe kostnad på julemat for min del!

Men normalt sett så bruker vi nok 2000 på julemiddagen, 1&2 dag! Da er brus, alkohol, snop og alt med:) er bare 1 gang I året. .så tenker ikke så mye over det:) og kjøtt/pølse kjøper vi aldri! Det får vi alltid:) så det er ikke med i kostnadene!

Kjøtt og pølse drar opp skikkelig. Så går det i lam her i gården også, både til middagen, pølsene og "kosen" (fenalår), så det drar opp. Men som du sier, det er bare en gang i året :) Tror jeg må la være å ta vare på kvitteringer neste år, for da slipper jeg å tenke så mye over det :p ;)

Det blir vel dyrt nok :p vi blir 12 pers.

Sent from my iPhone using BV Forum

Joda, det er en mulighet for det. Men vi har råd til det, så det er ikke noe problem sånn sett. Men det er horribelt mye! :p Satser på mye rester som vi kan spise noen av de andre dagene ;) Men spleiselag er absolutt lurt! :)

Det er sant, julimiddagen kan som regel nytes til både frokost og lunsj en stund etter julaften :) er jo bare en gang i året så kan med glede bruke de pengene vi også. Eneste er jo at det er forderdelig mye jobb :p

Aner ikke.

Pinnekjøttet er innkjøpt som en del av et halvt lam. Må ha svineribbe til førstedag, andre juledag er vi nok hos mamma og pappa. Alkohol regner jeg ikke med å bruke penger på, men mannen likte godt noe alkoholfrie greier "vår" tror jeg, som han kjøpte på polet i fjor. Mulig han kjøper noe annet også. Men tror ikke egentlig det blir nevneverdig i alle fall. Brus må vi ha en del av, og tilbehør til middagen blir jo en del. Potet. Surkål, svinemør, og div annet.

Og godt utvalg i pålegg og drikke til de andre måltidene. Fenalåret henger til tørk sammen med pinnekjøttet, men jeg kan jo ikke spise det.

Jeg skal lage sylte, kjøpe skinke og mye annet godt. Så penger blir det nok, men ikke horribelt, vi blir bare fem her julaften, muligens sju første dag, trolig fem, og så altså tradisjonelt sett bedt bort andre dag.

Tipper langt i fra så mye. Er bare oss og svigerfar. Tenker en tusenlapp gjerne.

Regner med en tusenlapp i pinnekjøtt, så går fort et par tusenlapper på julaften. Får se hvordan det blir med julebesøkmog middager resten av julen.

Vi blir bare meg og ungene på nesten 9 år og nesten 5 mnd så trur ikke det blir de mega store utgiftene. Men skal ha pinnekjøtt og litt ekstra godt pålegg da :)

Vi skal bort i jula og der jobber fruen i huset på Gilde :) men jeg skal bake med en del sjokolade, fløte og meierismør, og det er dyrt! Kakene skal med på julaften, i tillegg til at vi tar med noe brus og sånt. Kommer sikkert på hvertfall en tusenlapp.

Back
Topp