Hurra.. Kvalmen er nesten over

Fru_Barvik

Forelsket i forumet
Og er nå erstattet med halsbrann! Men - det har jeg gjerne hele dagen enn den kvalmen og oppkast!! Vært noen lange 7 uker! Er forresten 12+2, så selv om jeg hadde mista håpet om å bli bedre stemmer det nok for de fleste at det begynner å gi seg ca nå

Så herlig! :) merker det begynner å avta her også, 13+0 :) halsbrann er og noe dritt, men enig med deg, heller det enn kvalme og oppkast. :)

Jeg er 13+5 og er blitt myyye bedre enn jeg var for et par uker siden, men sliter fortsatt med kvalme på kveldene. Håper det også snart gir seg :)

Her sitter fortsatt kvalmen som et skudd, ingen halsbrann.. Men tror jeg glatt ville bytta..

Ja takk til halsbrann om den kvalmen forsvinner.
Halsbrann fikser man lett med litt sånn.. medisin greier!

Så bra! :) samme her egentlig. Nå er jeg bare kvalm når jeg legger meg om kvelden. Har begynt å få halsbrann, men det er ingenting i forhold ;)

Godt å høre! Jeg er 11+3 i dag og har vært i dårligere form de siste dagene enn de foregående ukene. Hadde håpet at jeg skulle føle meg bedre nå så jeg har vært litt skuffet og lei, men da er det fortsatt håp. :)

Har hørt at Lovehearts hjelper mot halsbrann forresten. Kommer definitivt til å teste det dersom jeg får halsbrann selv. ;)

Hvordan opplever dere halsbrann? Jeg har hatt så innmari vondt øverst i magen i to dager nå, og det ser ikke ut til å gå over...
Det er vel ikke helt halsbrann, men kan godt hende du vil ha effekt av sånn der halsbrannmedisiner. Kan være verd et forsøk :)

Hvordan opplever dere halsbrann? Jeg har hatt så innmari vondt øverst i magen i to dager nå, og det ser ikke ut til å gå over...

Navnet er ganske beskrivende for min del, det brenner bakerst i halsen. Føles ut som surt oppstøt på en måte. Det hjelper med Gaviscon ☺️

Min halsbrann sitter oppover i halsen og slutter bak i munnen/svelget.
Men god effekt av Gaviscon i begge svangerskapene.
En flaske på nattbordet og en i vesken, så en shoot i nye og ne..

Godt å høre! Jeg er 11+3 i dag og har vært i dårligere form de siste dagene enn de foregående ukene. Hadde håpet at jeg skulle føle meg bedre nå så jeg har vært litt skuffet og lei, men da er det fortsatt håp. :)

Har hørt at Lovehearts hjelper mot halsbrann forresten. Kommer definitivt til å teste det dersom jeg får halsbrann selv. ;)

Jeg har vært veldig plaget av halsbrann i de to forrige svangerskapene og love hearts, mandler, melk og gulrot hjalp veldig lenge men på slutten måtte jeg bruke Gaviscon

Min halsbrann sitter oppover i halsen og slutter bak i munnen/svelget.
Men god effekt av Gaviscon i begge svangerskapene.
En flaske på nattbordet og en i vesken, så en shoot i nye og ne..
Samme her.. Det blir min beste venn fremover.. :-D

Jeg er 13+5 og er blitt myyye bedre enn jeg var for et par uker siden, men sliter fortsatt med kvalme på kveldene. Håper det også snart gir seg :)

Er fortsatt litt kvalm på kvelden her men det er noen dager innimellom og jeg har ikke kastet opp på en uke. Det er jaggu godt å være på bedringens vei. Leste ett sted at kvalme er den verste svangerskapsplagen og det er jeg enig i.. Noe så utmattende :(

Samme her.. Det blir min beste venn fremover.. :-D
Og så må jeg unngå brus, sjokolade, sterk mat, potetgull og diverse andre ting når fosteret begynner å ta plass..
Nå er det allerede en del ting jeg får halsbrann av.
Sist kunne jeg bare spis skiver med gulost på til slutt, fikk halsbrann som igjen gav kvalme..

Herlig.

Er fortsatt litt kvalm på kvelden her men det er noen dager innimellom og jeg har ikke kastet opp på en uke. Det er jaggu godt å være på bedringens vei. Leste ett sted at kvalme er den verste svangerskapsplagen og det er jeg enig i.. Noe så utmattende :(

Deter jo helt krise.
Jeg skulle tatt tretthet, sliten osv bare jeg slapp den kvalmen på toppen.

Mister jo livsgnisten til slutt.

Jeg også! Våkner ikke opp hver dag og er drit kvalm! :D eller spyr! Og har ikke så mye hodepine som hele dager, men den er litt resterende. Er i uke 11, og uke 12 på søndag! :D.

Enig. Kvalme er absolutt det værste. Har også halsbrann. Den kommer på kvelden, men ikke hver kveld og jeg prøvde gaviscon, men takler ikke smaken på de tyggetablettene. Så akkurat nå prøvde jeg Reduflux tyggetabletter som jeg fikk av ei venninne og synes de smakte bedre og de har hjulpet allerede :) Ser for meg at når jeg endelig er kvitt en av plagene så skal jeg få noe nytt :p

Og så må jeg unngå brus, sjokolade, sterk mat, potetgull og diverse andre ting når fosteret begynner å ta plass..
Nå er det allerede en del ting jeg får halsbrann av.
Sist kunne jeg bare spis skiver med gulost på til slutt, fikk halsbrann som igjen gav kvalme..

Herlig.
Hahaha... Jeg har kun spist hvitost på brødet pga kvalmen. Meninger må også holde meg unna fet og sterk mat pga halsbrann :)

Back
Topp