HCG blodprøve ? Hva er vanlig?

.Anonym.

Glad i forumet
Fikk svar på HCG prøven jeg tok på mandag. Dagen etter jeg skulle hatt mensen. Den var på 64... Er det for lavt? Hun som ga meg svarer visste ikke helt hva det betydde... De pleide nesten aldri å ta sånn blodprøve! Trodde sykepleieren sku vite sånn?? Noen her som
Vet det ??

Hvor tid bør eg ta den da? Neste uke? Får ikke skikkelig svar fra de legekontoret

Bør tas med 2 dagers mellomrom, så hvis du tok på mandag så bør du ta en ny en idag, da skal hcg nivået ha doblet seg :-)

Du må ta prøve med ca 2 dagers mellomrom for å se om det har doblet seg. Det ene svaret der gir ikke noe. Ta en ny blodprøve i dag også se da hva det sier :)

Du må ta prøve med ca 2 dagers mellomrom for å se om det har doblet seg. Det ene svaret der gir ikke noe. Ta en ny blodprøve i dag også se da hva det sier :)
Skal det nå, fikk beskjed fra legen nå at verdien var litt lav :( fikk melding etter jeg snakket med sykepleieren

Skal det nå, fikk beskjed fra legen nå at verdien var litt lav :( fikk melding etter jeg snakket med sykepleieren
Bør ikke være for lav den
Se her:
ImageUploadedByBV Forum1449056202.054561.jpg

Jeg hadde hcg på 57 da jeg var på rugedag 12, og har en gutt på 10 mnd. Hørtes ikke lavt ut for meg!

Det er ingenting som er normal hcg. Den er forskjellig for alle.

Du kan måle med to dagers mellomrom og se om det er stigning. Ellers må du bare krysse fingrene og håpe på beste. Du får ikke gjort noe fra eller til likevel.

Det er ingenting som er normal hcg. Den er forskjellig for alle.

Du kan måle med to dagers mellomrom og se om det er stigning. Ellers må du bare krysse fingrene og håpe på beste. Du får ikke gjort noe fra eller til likevel.
Har tatt igjen idag! Så håper på bedre svar på fredag! Sant det.. Hausken sa 63 var bra. Men ikke legen...

Har tatt igjen idag! Så håper på bedre svar på fredag! Sant det.. Hausken sa 63 var bra. Men ikke legen...
Det spiller ingen rolle hva verken legen eller Hausken sier. Du må jo fortsatt vente å se hvordan de neste ukene går.

Er det fastlege du snakker om? De har ikke peiling på slike verdier! Som det nevnes her så er det stigningen som er viktig.

Ja fastlege..

Hva hadde dere da dere målte HCG? Rundt 4 uker?

Gynekologen sa til meg at HCG nivå spilte ingen rolle, så lenge den hadde rett stigning.

Min HCG har vært både høy og lav når jeg har mistet.
Ivf fersk: HCG 175 4+0 BO
Frys: HCG 195 4+0 MA
Ivf fersk: HCG 37 4+0 MA

Syns du har en helt grei HCG og syns ikke du skal bekymre deg. :) Du burde ta en HCG til, slik at du slipper bekymre deg.

Masse lykke til :)

Ja fastlege..

Hva hadde dere da dere målte HCG? Rundt 4 uker?

Jeg hørte til st Olavs og der skal man ikke følge opp med hcg prøver, så har aldri tatt hcg i uke 4 dessverre. Tok kun vanlig graviditetstest :)

Jeg målte 12 dpo og hadde 66, så syns ikke det var så lavt :) og jeg er 11+2 i dag! <3 jeg fant ut at å drive å måle hcg bare gjorde meg nervøs, så jeg lot være å ta flere blodprøver :)

Jeg hadde hcg på 64 da jeg var 14 dpo 4+0. Jeg er nå snart 16 uker på vei :)

Back
Topp