Jul med barn- og alkohol?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Linda

Guest
kva meiner du er greitt med tanke på alkohol i jula når det er barn til stades? Ingenting? Eit par øl? Litt småbrisen?

Så lenge en av foreldrene er edru (eller så godt som) syns jeg det er greit med et par glass etter barnet er lagt.

Er barna oppe hele kvelden kan foreldrene droppe å drikke akkurat den kvelden. Er mange andre helger i året til å kose seg.

Jeg har sagt til gubben han kan få ta seg noen juleøl til maten :p
Han spurte faktisk om "lov" her en dag..
Selv har jeg aldri drukket i julen, og vil ihvertfall ikke gjøre det nå med barn i hus :)

Vi kan godt ta et glass juleøl til pinnekjøttet eller et glass vin, men det begrenser seg til det. Barna er i fokus i julen og da synes vi det er unødvendig å drikke seg brisen.

Kan godt ta et glass øl/vin til maten, men foretrekker at en er kjørbar. Og aldri noe fyll.

Ser ikke noe galt med å ta et glass vin med barn tilstede, og kommer nok til å gjøre det

Jeg drikker ikke selv på julaften/nyttårsaften. Drikker egentlig aldri i familieselskap. Men resten av familien (dog ikke alle sammen) pleier å drikke øl/vin til maten og conac til kaffe'n :)

Mine foreldre tar seg gjerne en akevitt, og øl til maten. Svigerfamilien også. Har ikke noe problem med det. Jeg og mannen kan muligens ta oss en øl eller et glass vin, men er mer glad i brus eller vann til maten :D

Sparer alkoholen til jeg er ute av huset på festligheter :)

Har ingen problem med at vi tar oss øl/vin til maten! Men drikker ikke mer enn 1-2 glass når barna er våkne..og det nytes over lengre tid ! Synes ikke det passer seg med brisne/fnisete folk foran barn:)

1 øl til maten er greit syns jeg. Brisen hører ikke hjemme sammen med barn!

Syns det er greit å drikke LITT alkohol til maten, men en av foreldrene bør være edru -slik er det her i hvertfall!
Ingen synlig beruset! Det er ikke greit uansett dag

Jeg synes ikke det er ok å drikke seg brisen med barn tilstede, men å nyte alkohol så lenge man ikke blir påvirket har jeg ikke noe problem med.

Ett glass eller to med øl/vin til maten er greit men brisen synes jeg ikke noe om med barn tilstede, julaften eller ikke. Julaften er barnas dag og da trenger en ikke drikke seg brisen

Synes ikke man skal bli brisen så lenge barna er våken i hele tatt. Begge foreldrene bør uansett ikke bli brisen! (Nå pleier ingen av oss å bli brisen på julaften uansett altså). Synes det er helt greit å ta en øl/vin til maten på julaften.

Her drikker gubben en øl eller 2 til maten og jeg brus :) liker ikke alkohol til mat. Tar kanskje en kaffe og likør når ungene er i seng.

Vi kommer til å ta et glass vin til maten. Det gjør ingen av oss brisen og jeg synes ikke det gjør noe å ta et glass foran barna.

Et glass vin og en øl er ok.

Siden jeg syns det helt innenfor å drikke vin/øl til maten ellers i året, gjør vi det også på julaften. Vi skal ikke være hjemme i år, og må kjøre, så jeg må være edru i år.

Om oldefar tar seg 5 øl den kvelden, så går det helt greit.

Julaften handler ikke om alkohol for oss. Jeg husker selv hvor stor jula var for meg da jeg var liten. Jeg er glad mine foreldre ikke ødela julaften for meg ved å drikke seg rare.

Litt akevitt før maten går greit, og eventuelt øl til maten.
Men jeg liker ikke alkohol til maten, så jeg drikker bare brus og kan nyte et glass baylies etter at ungen har lagt seg,

Back
Topp