Andre som har planer om å bruke bærsjal osv?

Jeg bærte storebror mye, først i elastisk sjal, men senere i både ergo, meitai og vevd sjal. Blir definitivt å bruke elastisk sjal den første perioden denne gangen også, tror at vevd sjal er litt krevende å få til med de aller minste. Gleder meg til bærebaby igjen :love7

Har et elastisk og to sjal til:) pluss refinansiering:) det elastiske ble brukt men begynte litt sent, så har vi vært mest glade i ergoen men blir nok mye sjal med neste:)

Har både moby wrap og et par hjemmesydde MeiTaier, så kommer til å bære dersom baby synes det er okei :) Kommer helt sikkert til å kjøpe en til type også, muligens en ergo, den ser ganske praktisk ut :)

Har både moby wrap og et par hjemmesydde MeiTaier, så kommer til å bære dersom baby synes det er okei :) Kommer helt sikkert til å kjøpe en til type også, muligens en ergo, den ser ganske praktisk ut :)

Jeg synes personlig at meitaien var mye mer praktisk enn ergo, jeg synes det var så vanskelig å få lukket spennene når jeg hadde storebror på magen og kjempe skummelt å ha han på ryggen til å begynne med. Jeg vurderer å kjøpe meg en maitai og et elastisk sjal som feks moby. Gleder meg så sinnssykt til å bære et lite knøtt, håper at dette barnet ikke vokser like avsindig fort som storebror.

Jeg har kjempelyst denne gangen å bruke bæresjal. Hva anbefaler dere erfarne til nybegynnere?
Hadde en retro babybjørn til junior og den elsket han å være i, men tenker at sjal vil være mer behagelig både for mor og barn.

Jeg har kjempelyst denne gangen å bruke bæresjal. Hva anbefaler dere erfarne til nybegynnere?
Hadde en retro babybjørn til junior og den elsket han å være i, men tenker at sjal vil være mer behagelig både for mor og barn.

Begynne med et elastisk et:) f eks moby wrap eller caboo:) trives du med det kan du jo gå over til vevde sjal:) 6 er str er typisk nybegynnerstørrelse:) da kan du knyte enkle knuter:) er en gruppe på fb som heter norsk bæregruppe. Der kan du få enda mer hjelp om du trenger:) det kan også være at det arrangeres bæretreff rundt der du bor så det kan du jo også muligens få med deg:)
Babybjørn vil jeg ikke anbefale å kjøpe/bruke da det finnes mange fler alternativer som er bedre for mor og barn:) man dør ikke av babybjørnen men de har ikke klart å lage den helt optimal enda ergonomisk;) har du en babybjørn kan du bruke et sjal å knyte under slik at den blir mer økonomisk men vil ikke si det er optimalt hele tiden mtp bæreren:) og kjøper du en bæresele som kan brukes fremover er ikke det heller anbefalt mer enn Max 20 min pga stimuleringen:)

Begynne med et elastisk et:) f eks moby wrap eller caboo:) trives du med det kan du jo gå over til vevde sjal:) 6 er str er typisk nybegynnerstørrelse:) da kan du knyte enkle knuter:) er en gruppe på fb som heter norsk bæregruppe. Der kan du få enda mer hjelp om du trenger:) det kan også være at det arrangeres bæretreff rundt der du bor så det kan du jo også muligens få med deg:)
Babybjørn vil jeg ikke anbefale å kjøpe/bruke da det finnes mange fler alternativer som er bedre for mor og barn:) man dør ikke av babybjørnen men de har ikke klart å lage den helt optimal enda ergonomisk;) har du en babybjørn kan du bruke et sjal å knyte under slik at den blir mer økonomisk men vil ikke si det er optimalt hele tiden mtp bæreren:) og kjøper du en bæresele som kan brukes fremover er ikke det heller anbefalt mer enn Max 20 min pga stimuleringen:)
Takk for svar, har lest litt på nettet og er glad du nevner caboo for det var nemlig denne jeg klarte å lese meg fram til at ville passe meg. Ser også at det finnes en egen butikk i oslo, så der er det nok mulig å få god veiledning.
Gleder meg til å utforske "bæreverdenen" mer.

Takk for svar, har lest litt på nettet og er glad du nevner caboo for det var nemlig denne jeg klarte å lese meg fram til at ville passe meg. Ser også at det finnes en egen butikk i oslo, så der er det nok mulig å få god veiledning.
Gleder meg til å utforske "bæreverdenen" mer.

Bæreglede er en helt utrolig butikk, jeg kjøpte en bæresele der i sommer og er kjempe fornøyd. De som jobber der er flinke, forklarer godt og supre på å finne riktig produkt til deg. Jeg var sikker på at jeg skulle kjøpe en maitai men endte opp med noe helt annet som passet oss mye bedre.

Bæreglede er en helt utrolig butikk, jeg kjøpte en bæresele der i sommer og er kjempe fornøyd. De som jobber der er flinke, forklarer godt og supre på å finne riktig produkt til deg. Jeg var sikker på at jeg skulle kjøpe en maitai men endte opp med noe helt annet som passet oss mye bedre.
Så bra du har en god opplevelse med butikken. Gleder meg til å ta en tur innom.

Har ett par etter kommende storebror som jeg ikke har fått brukt så mye da han ikke kunne fordra dem så jeg håper å få brukt med den nye babyen:-)

Finnes det ulike merker innenfor mei tei? Hva er i såfall best/lettest?

Finnes det ulike merker innenfor mei tei? Hva er i såfall best/lettest?

Ja, mange som syr også selv. Prinsippet er det samme så man bør nesten prøve og finne ut om den passer. Den jeg lånte hadde blitt påsydd ekstra lange stropper og det syntes jeg var utrolig praktisk. Du får de også med både sjalstropper (brede/over hele skulderen) og polstrede stropper ala ryggsekk. Jeg syntes polstrede stropper var veldig enkelt å greit å få til og synes sjalstropper ser vanskeligere ut men har ikke prøvd annet enn polstrede.

Ja, mange som syr også selv. Prinsippet er det samme så man bør nesten prøve og finne ut om den passer. Den jeg lånte hadde blitt påsydd ekstra lange stropper og det syntes jeg var utrolig praktisk. Du får de også med både sjalstropper (brede/over hele skulderen) og polstrede stropper ala ryggsekk. Jeg syntes polstrede stropper var veldig enkelt å greit å få til og synes sjalstropper ser vanskeligere ut men har ikke prøvd annet enn polstrede.

Puh mange valg!

Jeg skal gå til innkjøp av en bæresele som man har på magen. Der vi bodde før var det standard å bære ungen på magen til de er 1-2 år gamle! Så lenge tror jeg ikke jeg vil bære ungen men det virker så lettvint å ha ungen rett der hele tiden. :p sjal har jeg ingen mulighet til å ta på meg selv, men en bæresele tror jeg vil passe fint! Og så kan far også bære. :)

Brukte sjal sist, synes det var ok når jeg først fikk teken på det, men det er litt styr å bruke på reise osv. Så krg har kjøpt ergobaby 360. Synes det er kos å bære, og veldig kjekt å ha hvis baby har perioder der den ikke vil legges ned :)

Bæreglede har et fantastisk sjal som er perfekt til nyfødt og i sommervarmen i bambus.
Jeg syntes moby wrap gled mye og generelt vanskelig å knyte, med dette sjalet gikk det kjempe lett :)

http://bereglede.no/index.php?main_page=product_info&cPath=84_73&products_id=1498

De har jo også gratis kurs i knyteteknikker og man får muligheten til å prøve diverse bæretøy.
Om en har muligheten til å dra til Oslo :)

Seler likte jeg best Beco.

Eller så er jeg jo svak for Mei Tai, og det finnes utrolig mange flinke dom syr disse.

Back
Topp