Danmark

Bkno9702072

Betatt av forumet
Hei dere! Nå hører jeg så mye bra om Danmark. Folk som har prøvd å prøvd her i Norge og ingenting skjer. Så drar de til dk å får det til på første forsøk!!!
Er det noe spesielt med dk?? I Porsgrunn sier de at det er helt tilfeldig, men er det egentlig det, begynner jo å lure når man hører så mange tilfeller!
Har noen av dere vært i dk, og hvor har dere isåfall vært? Interessert i å høre alles erfaringer

Jeg bruker klinikk i Danmark.
Hadde tre forsøk offentlig her uten resultat, grunnen til at vi valgte DK, var at de der blant annet gjør hatching, og generelt er litt mer liberale.
Så når vi først måtte betale så mye penger så var det viktig for meg og hvertfall prøve noe annet enn hva jeg allerede hadde gjort her hjemme.
Jeg ble gravid på første forsøk i Danmark, men mistet desverre i MA.

Skjønner. Vi skal til på andre forsøk i Norge i oktober. Hvis vi ikke får det til på disse 3 forsøkene i Norge blir vi også å gjøre det i dk. Hvilken klinikk bruker du? Håper dere får det til snart! :)

Vet om fler son ikke fikk det til i Norge i det offentlige. så derfor tok det i dk! en sv klinikken jeg husker het Storkklinikken.

Jeg har nettopp startet, og er i gang med første IVF forsøk ved Stork Klinik. Har så langt et positivt inntrykk av klinikken. Har forhåpentligvis første egguttak om en ukes tid (om Gonal F har gjort jobben sin...) - så kan oppdatere deg når jeg har litt mer erfaring :-)

Men det er ikke alle som klarer det på første forsøk i dk heller altså. Men det er absolutt verdt et forsøk. Man skal jo også føle at man stoler på klinikken. Jeg har veldig god erfaring med fertilitetssenteret i oslo fordi de er villige til å prøve ut nye ting for hvert forsøk.

Vi lyktes på vårt 3. forsøk i Danmark! Maigaard Fertilitetsklinikk:-) Tenk at jeg kan si ordet lyktes!!! Det er fremdeles rart å si det..., hadde vel innerst inne gitt opp.. Totalt 9 runder måtte vi igjennom, grusomt slitsomt - men så verdt det nå da! I Danmark opplevde vi individuell oppfølging og medisinering, samt andre typer medisiner enn vi har fått bruke hjemme, samt hatching og embryoskop. En helt annen verden! Får fremdeles tett oppfølging av norsk gynekolog, og betaler ikke et øre. Alt er betalt i pakkeløsningen:-)

Jeg har nettopp startet, og er i gang med første IVF forsøk ved Stork Klinik. Har så langt et positivt inntrykk av klinikken. Har forhåpentligvis første egguttak om en ukes tid (om Gonal F har gjort jobben sin...) - så kan oppdatere deg når jeg har litt mer erfaring :-)

Vil veldig gjerne høre mer fra deg hvordan det går videre!! Masse lykke til ❤️

Tusen takk for alle tilbakemeldinger! Veldig interessant å høre! Danmark blir absolutt å gjøre om vi skulle være så uheldig å ikke få det til på de neste to forsøka!

Hadde en prat med min gyn, og hun anbefalte oss å bruke fertilitetsklinikk i Danmark på det aller sterkeste hvis vi ikke klarer det på dette siste offentlige forsøket :) :)

Jeg ble gravid på første forsøk på Stork klinikken i Danmark :) føler meg heldig som slapp å gjøre dette mange ganger :) veldig fornøyd med den klinikken ;)

Jeg har gjort meg opp noen tanker etter negativt førsteforsøk, og ingen på frys. Vi skal til med et nytt forsøk i Porsgrunn i januar/februar 16. Dersom resultatet blir like dårlig da, og fortsatt ikke noe på frys, så vurderer vi å dra til Danmark. Det er jo like lang reise for oss som bor på Sørlandet å reise dit, som til de fleste andre klinikker i Norge.

Hva slags klinikker anbefaler dere? Jeg har hørt mye bra om Maigaard! :)

Hvordan fungerer det forresten hvis man vil bruke det tredje støttede forsøket i Danmark? Er det mulig, eller er det kun privat og ikke mulig?

Hei dere! Nå hører jeg så mye bra om Danmark. Folk som har prøvd å prøvd her i Norge og ingenting skjer. Så drar de til dk å får det til på første forsøk!!!
Er det noe spesielt med dk?? I Porsgrunn sier de at det er helt tilfeldig, men er det egentlig det, begynner jo å lure når man hører så mange tilfeller!
Har noen av dere vært i dk, og hvor har dere isåfall vært? Interessert i å høre alles erfaringer
Vi skal på vårt fjerde forsøk på Maigaard nå om 1 1/2 uke, veldig fornøyd med oppfølging der. Vi har ikke fått det til pga alder på mine egg, men vi gir oss ikke ;-)
Kjører kort protokoll nå, så dette blir spennende ;-) Lykke til ;-)

Jeg har gjort meg opp noen tanker etter negativt førsteforsøk, og ingen på frys. Vi skal til med et nytt forsøk i Porsgrunn i januar/februar 16. Dersom resultatet blir like dårlig da, og fortsatt ikke noe på frys, så vurderer vi å dra til Danmark. Det er jo like lang reise for oss som bor på Sørlandet å reise dit, som til de fleste andre klinikker i Norge.

Hvordan fungerer det forresten hvis man vil bruke det tredje støttede forsøket i Danmark? Er det mulig, eller er det kun privat og ikke mulig?
I Danmark er det vel bare privat dessverre, men man får vel dekket medisiner som vanlig.

Jeg bruker Maigaard, har hatt tre forsøk der i år, ble gravid første forsøk, men mistet. Negativt 2.forsøk, gravid nå på siste forsøk.
Vi er veldig fornøyd med klinikken, litt stress med reise/ hotell osv, men syntes absolutt at det var verdt det. Har fått kjempegod oppfølgning, det er enkelt å få tak i de, og veldig god oppfølging av samarbeidende gyn her hjemme.

I Danmark er det vel bare privat dessverre, men man får vel dekket medisiner som vanlig.
Det var slik jeg trodde da. Da bør man jo like gjerne ta tre forsøk i Norge. Funker ikke noen av de, så vil jeg til Danmark!! :) :)

God
Jeg bruker Maigaard, har hatt tre forsøk der i år, ble gravid første forsøk, men mistet. Negativt 2.forsøk, gravid nå på siste forsøk.
Vi er veldig fornøyd med klinikken, litt stress med reise/ hotell osv, men syntes absolutt at det var verdt det. Har fått kjempegod oppfølgning, det er enkelt å få tak i de, og veldig god oppfølging av samarbeidende gyn her hjemme.
Godt å høre at du er fornøyd med Maigaard :) Har du hatt en eller to på innsett hver gang da i DK? Har vært hos en gynekolog på mellomsjekk på forrige forsøk, og han samarbeider med de. Regner med jeg skal dit neste gang også, så skal spørre litt da :) Inngikk dere kontrakt på tre forsøk med Maigaard? :)

God

Godt å høre at du er fornøyd med Maigaard :) Har du hatt en eller to på innsett hver gang da i DK? Har vært hos en gynekolog på mellomsjekk på forrige forsøk, og han samarbeider med de. Regner med jeg skal dit neste gang også, så skal spørre litt da :) Inngikk dere kontrakt på tre forsøk med Maigaard? :)

Jeg har satt inn to egg alle gangene:happy:.
Har også gjort hatching på alle eggene.
Vi inngikk kontrakt på tre forsøk ja:)

Back
Topp