Vippestol og bæresele.

I

Ingenbruker

Guest
Fra nyfødt? Hva tenker dere?

Jeg hadde bege deler til frøkna når hun kom og hadde stor nytte av det. Har kjøpt inn begge deler nå også men det var flere i venninegjengen som mente dette var hårreisende :p

Jeg er litt der at jeg tenker alt med måte, hun skal jo ikke henge i bæresele hele dagen og heller ikke sitte i vippestolen i flere timer så da kan det da ikke være skadelig?
 
Bæresele er vel ikke noe problem. Noen som bare vil være der i begynnelsen. Jeg har da kjøpt bæresjal i tillegg for de første ukene.
Vippestol brukte vil vel første fra 3-mnd-alderen av.
De skal jo ikke parkeres der i timevis.
 
Vi har kjøpt Ergobaby 360. Har droppet sittestolen foreløpig. Men bæreselen ville jeg har klar :)
 
Hva mener de med hårreisende? Bæresele kan jo brukes fra fødselen av med nyfødtinnlegg. Vippestol kan du bruke om den kan legges helt flatt. Begge skal vel kun brukes i korte perioder da det ikke er bra for babyryggen, den trenger stabilitet og ganske fast underlag. Samme med bilstol, skal ikke sitte der så lenge av gangen. :)
 
Vi kom over vippestolen vi vil ha på salg, så vi har kjøpt det allerede. For ting koster nok som det gjør :p

Bæresele får vi låne av ei venninne, siden hun sitter med bortimot ubrukt sele siden hennes barn ikke var fan av å bli bært.
Får det også i gave fra ei venninne av svigermor som har bestemt at det er det vi trenger å få fra henne, uansett hva vi selv sier (så den har vi tenkt å bytte i noe vi selv føler at vi trenger).

Når vi begynner å bruke ting kommer jo an på hva helsesøster anbefaler i forhold til vårt barn :)
 
Hva mener de med hårreisende? Bæresele kan jo brukes fra fødselen av med nyfødtinnlegg. Vippestol kan du bruke om den kan legges helt flatt. Begge skal vel kun brukes i korte perioder da det ikke er bra for babyryggen, den trenger stabilitet og ganske fast underlag. Samme med bilstol, skal ikke sitte der så lenge av gangen. :)

Ei av mine venniner mener at vippstol ikke er bra fra nyfødt av, pga ryggen, og at jeg har kjøpt den ble hu ganske sjokkert over. Vi har en vippegjynge som vugger fram og tilbake, denne har nesten full liggestilling så ser ingen grunn til å ikke bruke den. Men som jeg tenker, alt med måte. Skal jo uansett ikke sitte der lenger enn kprte perioder...
 
Ei av mine venniner mener at vippstol ikke er bra fra nyfødt av, pga ryggen, og at jeg har kjøpt den ble hu ganske sjokkert over. Vi har en vippegjynge som vugger fram og tilbake, denne har nesten full liggestilling så ser ingen grunn til å ikke bruke den. Men som jeg tenker, alt med måte. Skal jo uansett ikke sitte der lenger enn kprte perioder...
Men er det noe spesiell grunn til at du må bruke den da? Kan ikke babyen ligge på sofaen for eksempel? Gikk en god stund før vi brukte vår. :)
 
Men er det noe spesiell grunn til at du må bruke den da? Kan ikke babyen ligge på sofaen for eksempel? Gikk en god stund før vi brukte vår. :)

Syns det er kjekt når jeg f.eks skal ordne noe mat, dusje osv... Beukte den fra dag 1 sist, i korte perioder selvfølgelig :) nå hadde frøkna kolikk i tilegg så da ble behovet ekstra stort...
 
Syns det er kjekt når jeg f.eks skal ordne noe mat, dusje osv... Beukte den fra dag 1 sist, i korte perioder selvfølgelig :) nå hadde frøkna kolikk i tilegg så da ble behovet ekstra stort...
Helt sikkert ikke noe galt i det! :)
 
Syns det er kjekt når jeg f.eks skal ordne noe mat, dusje osv... Beukte den fra dag 1 sist, i korte perioder selvfølgelig :) nå hadde frøkna kolikk i tilegg så da ble behovet ekstra stort...

Vippestol med vibrering redda meg sist. Slik at jeg kunne tisse, drikke en kaffe og lignende ;) det trengtes med en kolikkunge.. Det er vel ikke noe bedre med mange timer i bil feks :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ei av mine venniner mener at vippstol ikke er bra fra nyfødt av, pga ryggen, og at jeg har kjøpt den ble hu ganske sjokkert over. Vi har en vippegjynge som vugger fram og tilbake, denne har nesten full liggestilling så ser ingen grunn til å ikke bruke den. Men som jeg tenker, alt med måte. Skal jo uansett ikke sitte der lenger enn kprte perioder...
Nettopp.
Synes det er innenfor.

Junior her var forresten litt skeiv i kroppen, en liten C, så vi fikk faktisk anbefalt av fysioterapeuten at han skulle sitte litt i bilstolen. Så det kommer jo også litt an på det.
Men generelt skal de selvfølgelig ikke sitte sånn lenge om gangen nei.
 
Har en baby bjørn bæresele og vippestol i samme merke:) De bor jo ikke i verken den ene eller den andre :p
 
Vippestol med vibrering redda meg sist. Slik at jeg kunne tisse, drikke en kaffe og lignende ;) det trengtes med en kolikkunge.. Det er vel ikke noe bedre med mange timer i bil feks :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Vibreringa var redningen her også :p ellers hadde heg gått på veggen :(
 
Det er vel ikke pga ryggen de ikke skal sitte for lenge i vippestol eller bilstup, men at de ikk er sterke nok i ryggen og dermed ikke får strekt ut overkroppen og pusta skikkelig. Alle nye artikler og undersøkelser jeg har lest sier at litt er greit
 
Vi har kjøpt baby björn vippestol brukt. Vi så nytte av en vippestol sist, men da funka den ikke (billigsak fra jysk), så ville ha baby björn nå, da den kan brukes fra nyfødt og ganske lenge. Har avtalt med ei venninne å låne hennes bæresele hvis vi trenger (baby björn miracle). Man kan ikke gå å bære på disse små dagen lang heller, så ser ingenting i veien med å bruke hverken bæresele eller vippestol.
 
Vi har kjøpt baby björn vippestol brukt. Vi så nytte av en vippestol sist, men da funka den ikke (billigsak fra jysk), så ville ha baby björn nå, da den kan brukes fra nyfødt og ganske lenge. Har avtalt med ei venninne å låne hennes bæresele hvis vi trenger (baby björn miracle). Man kan ikke gå å bære på disse små dagen lang heller, så ser ingenting i veien med å bruke hverken bæresele eller vippestol.

Hadde en sånn billigsak fra jysk hos besteforeldrene sist, frøkna nekta å sitte i den :p så de er nok ikke verdt mer enn de koster desverre. Hørt mye bra om babybjørn, vi har denne:

ImageUploadedByBV Forum1448817280.946466.jpg

Hadde lik sist, bare i jungel tema, kjempe fornøyd med den :) nesten full liggestilling, lys, lyd, vugging i forskjellige hastigheter og vibrasjon.
 
Hadde en sånn billigsak fra jysk hos besteforeldrene sist, frøkna nekta å sitte i den :p så de er nok ikke verdt mer enn de koster desverre. Hørt mye bra om babybjørn, vi har denne:

Vis vedlegget 148210

Hadde lik sist, bare i jungel tema, kjempe fornøyd med den :) nesten full liggestilling, lys, lyd, vugging i forskjellige hastigheter og vibrasjon.
Vi vurderte også noe lignende sist (den i jungel), men ble til at vi ville spare litt penger. Den er sikkert veldig bra! Den baby björn koster jo mellom 1000 og 1500kr ny, men kjøpte brukt til 300kr, og er veldig fornøyd med det :p
 
Vi vurderte også noe lignende sist (den i jungel), men ble til at vi ville spare litt penger. Den er sikkert veldig bra! Den baby björn koster jo mellom 1000 og 1500kr ny, men kjøpte brukt til 300kr, og er veldig fornøyd med det :p

Har kjøpt brukt selv ;) sist betalte vi 1999,- for den med jungeltema :p denne kjøpte jeg av ei vennine, kostet egentlig 2500,- ny...
 
Babybjørn balance vippestol og ergobaby sele her. Har begge deler, klok av tidligere erfaring ;)
Med 3 kolikkbarn fra før, veit iallfall jeg at ingenting skal overlates til tilfeldighetene...for den luksusen til å kunne gå på do, dusje eller gjøre et fnugg husarbeid har ikke vært tilstede uten de to tingene.
 
Babybjørn balance vippestol og ergobaby sele her. Har begge deler, klok av tidligere erfaring ;)
Med 3 kolikkbarn fra før, veit iallfall jeg at ingenting skal overlates til tilfeldighetene...for den luksusen til å kunne gå på do, dusje eller gjøre et fnugg husarbeid har ikke vært tilstede uten de to tingene.

Bare så du vet det; man får aldri mer enn en kolikkbaby, etter den første vet man nemlig hva man skal gjøre ;) det fikk jeg fortalt i dag da ei påpekte at det kom til å bli så koselig med baby. Jeg svarte at jeg ikke tør å tro at det blir koselig før jeg vet at den evt ikke har kolikk.. :p

Må ta av meg hatten for at du fortsatt produserer selv om du har hatt tre med kolikk :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp