Gammeldagse holdninger!!

•Ellibelli•

Gift med forumet
Skikkelig irritert kjenner jeg!!

Sønnen på 6 år har hatt 39-40,5 i feber nå siden lørdag kveld, og har fortsatt feber.. Både jeg og mannen skal på kurs i morra, men siden jeg er bortreist så måtte mannen høre med sjefen om S kunne være med på kurset utstyrt med iPad i morra..
Svaret var at han kunne ikke ha med seg en baby(?!?) på kurs, så det gikk ikke.. I tillegg mente han at sånt var jo kjerringjobb, å være hjemme med barn.. Har dere hørt på makan?!? :o :@ kjenner jeg blir skikkelig provosert av sånt!
Og det kunne jo hende han var frisk til i morra, med en paracet kunne man levere ungene på skolen............

Kjenner både mammahjertet og arbeidshjertet mitt koker!! (Jobber jo på skole, sfo og barnehage sjøl, og opplever alt for mange ganger at barna får paracet for å kamuflere sykdom - og foreldrene blir ringt etter ganske raskt..)

Skikkelig irritert kjenner jeg!!

Sønnen på 6 år har hatt 39-40,5 i feber nå siden lørdag kveld, og har fortsatt feber.. Både jeg og mannen skal på kurs i morra, men siden jeg er bortreist så måtte mannen høre med sjefen om S kunne være med på kurset utstyrt med iPad i morra..
Svaret var at han kunne ikke ha med seg en baby(?!?) på kurs, så det gikk ikke.. I tillegg mente han at sånt var jo kjerringjobb, å være hjemme med barn.. Har dere hørt på makan?!? :o :@ kjenner jeg blir skikkelig provosert av sånt!
Og det kunne jo hende han var frisk til i morra, med en paracet kunne man levere ungene på skolen............

Kjenner både mammahjertet og arbeidshjertet mitt koker!! (Jobber jo på skole, sfo og barnehage sjøl, og opplever alt for mange ganger at barna får paracet for å kamuflere sykdom - og foreldrene blir ringt etter ganske raskt..)
Jøsses for en holdning!! Det er jo bare ikke greit.
For en gammeldags dust!

Alt for mange barn sendes for tidlig tilbake til skole og bhg. De bør få være hjemme til de er helt frisk, ikke bare for smittens skyld men også for barnets beste.

Får han ikke ha han med seg på kurset må sjefen bare godta at han ikke kan bli med på kurset da. Han har jo rettigheter som far også, og det er IKKE bare mødrenes oppgave å ta seg av syke barn. Enkelte altså.... :angry4

God bedring til S!

Oioi, det var litt av en holdning.
Hadde blitt bra forbanna selv.

Jøsses for en holdning!! Det er jo bare ikke greit.
For en gammeldags dust!
Skikkelig! Vi lever ikke på 50-tallet liksom.. Pappaene har faktisk rett til å være hjemme med barna sine de og!
Alt for mange barn sendes for tidlig tilbake til skole og bhg. De bør få være hjemme til de er helt frisk, ikke bare for smittens skyld men også for barnets beste.

Får han ikke ha han med seg på kurset må sjefen bare godta at han ikke kan bli med på kurset da. Han har jo rettigheter som far også, og det er IKKE bare mødrenes oppgave å ta seg av syke barn. Enkelte altså.... :angry4

God bedring til S!
Definitivt! Har sett alt for mange barn med slørete blikk som hører hjemme på sofaen, allikevel leveres de i barnehage og skole over en lav sko.. Vi vet jo sjøl hvordan det er å være på jobb når vi er dårlige, har feber og nedsatt allmenntilstand..

Nei, mannen syns det var greit å droppe det kurset etter en samtale med sjefen.. Hvertfall med så lite forståelse..

Dessuten er det beste stedet for syke barn hjemme med mamma eller pappa <3

Takk! :)

Glad det ikke er min sjef. For en type.

Så da blir far hjemme med sykt barn i stedet da, eller hvordan løser dere det?

:o :o :o
For en megadust! Jeg er helt paff!
Elsker at mannen din har vett nok til å bli hjemme med ham istedenfor :) Han vant liksom situasjonen med det.

Glad det ikke er min sjef. For en type.

Så da blir far hjemme med sykt barn i stedet da, eller hvordan løser dere det?
Glad det ikke er min sjef også, jeg hadde nok ikke klart å holde kjeft :p

Ja, S skal få slappe av hjemme på sofaen med pappa'n sin i morra, det trenger de begge to <3
:o :o :o
For en megadust! Jeg er helt paff!
Elsker at mannen din har vett nok til å bli hjemme med ham istedenfor :) Han vant liksom situasjonen med det.
Skikkelig! Fortjener nesten et diplom han sjefen der, århundrets rasshøl... :p

Ja, jeg og! <3 vi hadde en liten runde med det på mandagen, men han innså at han kan ikke levere en syk gutt på skolen heldigvis.. Og jeg tenker at ved å sette et standpunkt ovenfor sjefen så setter han kanskje standarden for resten av bedriften også :)

Herregud, orker nesten ikke å lese sånne ting jeg. Ordet "kjerringjobb" burde ikke være en del av folks vokabular. Høres ut som en meget utdatert sjef...

Herregud, orker nesten ikke å lese sånne ting jeg. Ordet "kjerringjobb" burde ikke være en del av folks vokabular. Høres ut som en meget utdatert sjef...
Nesten så øya mine gikk i kryss da mannen sa det :p
Jaggu godt at gjennomsnittet ligger litt lengre frem i tid enn han fyren her!

Jeg og!

Kan jeg tolke det sånn at de færreste her inne kjenner noen med sånne type holdninger..? I så fall er jo det fantastisk!
Jeg har iallfall ikke støtt på noe lignende foreløpig. Jeg jobber på sykehus da, på en post med mange moderne, omsorgsfulle menn :)

Jeg og!

Kan jeg tolke det sånn at de færreste her inne kjenner noen med sånne type holdninger..? I så fall er jo det fantastisk!
Tja... Min sjef ble advart mot å ansette meg som var ung og barnløs. Og da jeg ble gravid med første hadde hun fått mange "i told you so" kommentarer fra de høyere oppe i systemet. Og har to ganger måttet komme med utskrift fra lovbok om rettigheter da de prøver å sno seg unna. Men så lenge sjefen min er fornøyd.... ;)

Back
Topp