Lei kommentarer.....

Kaas!

Flørter med forumet
Begynner å bli lei folk Som kommenterer magen min..-Oj nå er det vel ikke lenge igjen?! - uff stakkar skal du gå helt til februar?! Osv...

Ja dette er tredje barnet mitt og magen er stor... jeg er normal vektig til vanlig men legger veldig fort på meg i svangerskapet.. Nå har jeg begynt å svare at ja men du vet jeg er vel litt feit i tillegg så det er ikke bare baby mage du ser
. Da blir folk rare å begynner å ro :p

Fler som får sånne kommentarer og er lei?
Hilsen hormonella :p

Jepp. Jeg er vant til å bli forvandlet til en flodhest i svangerskapene, men når den ene etter den andre forventer baby før jul...vel, da blir man lei til slutt altså.

Sto ved siden av ei som er høygravid, og med termin om 2 uker, vi har begge SF mål på 33cm.. Hun har lavt sf mål, men estimert en 3,8-4 kg's baby..
Følte meg jækla slank altså :P

Har ikke fått så mange kommentarer enda denne gangen (men de kommer nok:p) men sist gang var folk ekstreme syns jeg, og den "er du sikker på at det bare er én?!" Ble jeg dritt lei av å høre:p og en kjerring sa "oi! Jeg brukte de samme olabuksene mine helt til jeg fødte jeg, måtte bare åpne knappen på slutten" når jeg fortalte at jeg allerede hadde brukt mammabukse en stund når jeg var 4mnd på vei. Den irriterer meg fortsatt den dag idag haha! Folk er forskjellige, men folk blir jo fortsatt overrasket overalt når gravide får mage og legger på seg. Det burde være en selvfølge selv om ikke alle gjør det tenker jeg. Vi får bare lukke ørene for alle som mister de sosiale antennene sine rundt oss gravide ;)

Hehe... Godt å høre vi er flere.. Ja rart hvordan det plutselig blir greit for folk å kommentere andres kropp så fort vedkommende er gravid... Er jo ingen som sier noe om du har gått opp noen kg til vanlig.. Hehe..
Det skal også sies at jeg er 1,56 høy, og jeg velger å tro at +10 kg ser mer brutalt ut på et lavt menneske enn et høyt :p hehe..

Hehe... Godt å høre vi er flere.. Ja rart hvordan det plutselig blir greit for folk å kommentere andres kropp så fort vedkommende er gravid... Er jo ingen som sier noe om du har gått opp noen kg til vanlig.. Hehe..
Det skal også sies at jeg er 1,56 høy, og jeg velger å tro at +10 kg ser mer brutalt ut på et lavt menneske enn et høyt :p hehe..

Jeg er 170cm..og er plus 12 ish..
Tydelig at det ser brutalt ut på meg også :P

Begynner å bli lei folk Som kommenterer magen min..-Oj nå er det vel ikke lenge igjen?! - uff stakkar skal du gå helt til februar?! Osv...

Ja dette er tredje barnet mitt og magen er stor... jeg er normal vektig til vanlig men legger veldig fort på meg i svangerskapet.. Nå har jeg begynt å svare at ja men du vet jeg er vel litt feit i tillegg så det er ikke bare baby mage du ser
. Da blir folk rare å begynner å ro :p

Fler som får sånne kommentarer og er lei?
Hilsen hormonella :p

Hehe... Ja jeg får mange "ja nå begynner det å ligne noe" kommentarer.... Jeg er også skikkelig hormonella om dagen og glefser som regel skikkelig tilbake... Syns det er en uting å bare kommentere andres kropp på den måten...

De fleste her (helst kolleger) har flere ganger kommentert at det ikke erlenge igjen og om jeg går ut i permisjon når det er juleferie (er lærer)... Nei, må jeg svare -jeg jobber hele januar +2 dager :p ei annen med termin 5 uker før meg er også annengangs og er en del mindre... Føler vi kunne byttet termindato :p

Folk kommenterer hele tiden at magen er stor, men jordmor sier jeg ligger litt på kanten til at den er litt liten. Føler meg ikke liten da, for føles ut som jeg vagger når jeg går :p

Tjukkebolla er vel et ord jeg får høre 3 -4 ganger i uka. Eller at nå er jeg blitt rund i kjakene, jeg ser godt ut, det er bra jeg har matlyst, at jeg trykker i meg igjen, at jeg er like stor som når andre fødte. Har blitt noen tårer på kveldstid faktisk, synes det hele er så ubehagelig. Jeg er slank til vanlig og derfor føler vel folk at det er OK å si sånt, de hadde vel ikke sagt det ellers.. Eller hva vet jeg. Jeg kan ikke spise knekkebrød til lunsj uten å få kommentarer engang. Får begynne å gjemme meg på do eller noe.

Har fått ein del "er du sikker på det bare er 1"-kommentarer, der alle syns dei var sååååå morsomme.
Til slutt blei standardsvaret mitt; "vel, 3 ultralyder og 5 lytte-kontroller seier det er 1, så EINASTE du oppnår med den kommentaren der, er å kalle meg tjukk."

Eg og har stor mage, tynn ellers. Var sånn med forrige og. Blei veldig fort stor, så roa det seg. Så eg har fått høre "snart fødsel?" sida veke 14-ish...

Tjukkebolla er vel et ord jeg får høre 3 -4 ganger i uka. Eller at nå er jeg blitt rund i kjakene, jeg ser godt ut, det er bra jeg har matlyst, at jeg trykker i meg igjen, at jeg er like stor som når andre fødte. Har blitt noen tårer på kveldstid faktisk, synes det hele er så ubehagelig. Jeg er slank til vanlig og derfor føler vel folk at det er OK å si sånt, de hadde vel ikke sagt det ellers.. Eller hva vet jeg. Jeg kan ikke spise knekkebrød til lunsj uten å få kommentarer engang. Får begynne å gjemme meg på do eller noe.

Du får svare tilbake at andre er i godt hold også. Folk som kjenner meg har bare stempla meg Seim frekk fordi jeg svarer tilbake. Jeg gidder ikke å finne meg i drittkommentarer. Forrige svangerskap var det mange som var så bekymret og var sikre på at babyen var død, fordi jeg hadde for liten mage :@ at den sprella hele tiden hadde ingenting å si, da var den dausjuk..

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg får høre motsatt, at magen er så veldig liten... Er 172cm og lå ved siste måling akkurat på streken, men blir sammenlignet med en kollega med termin rundt nyttår.
Til å begynne med ble jeg faktisk veldig bekymret av alle kommentarene, så det var godt når jm sa at den var helt innenfor.
Rart ja, hvordan alle skal kommentere den hele tiden...

Jeg forstår deg kjempegodt, og syns de fortjener en kommentar tilbake som setter litt ut ;) Første svangerskap hata jeg alle former for kommentarer. Sikkert fordi jeg ble så tatt på senga av den magen. Har alltid vært slank, så syns det var litt tøft. Denne gangen måtte vi streve for å bli gravide og i tillegg var jeg forberedt. Så bryr meg ikke. Om noen uker er den borte :) Er igrunnen mest forundret over at folk syns det er greit å si sånne ting, uavhengig av baby. Det er jo vi som er den svære kroppen de snakker om.

Slik er det her og, jeg er også slank til vanlig og får ofte kommentarer. Om hva jeg spiser, hvis jeg ikke spiser, hva jeg har på osv... De mener det nok bare godt men blir boen tårer med mannen på kveldstid ja... Skjønner ikke helt greia med å kommentere andres kropp på den måten, gjør da ikke det med folk som ikke er gravide... :p

Jøss, du er ikke så stor, når jeg var like langt på vei som deg så var jeg enorm -.-

Syns folk mener veldig ulikt, noen sier Åi så stor mage og andre syns den er liten... Magen ligger litt under på SF målet og bli nok ikke en stor baby her... Men husker jeg fikk en del kommentarer med nr1 da la jeg på meg mye itillegg, var veldig irriterende:cool: men folk tenker ikke!

Du får svare tilbake at andre er i godt hold også. Folk som kjenner meg har bare stempla meg Seim frekk fordi jeg svarer tilbake. Jeg gidder ikke å finne meg i drittkommentarer. Forrige svangerskap var det mange som var så bekymret og var sikre på at babyen var død, fordi jeg hadde for liten mage :mad: at den sprella hele tiden hadde ingenting å si, da var den dausjuk..

Sent from my iPhone using BV Forum
Det fikk jeg og høre når jeg gikk med nummer en. Med nummer to var magen stor, da var det og galt. Idioter!

Jeg får høre motsatt, at magen er så veldig liten... Er 172cm og lå ved siste måling akkurat på streken, men blir sammenlignet med en kollega med termin rundt nyttår.
Til å begynne med ble jeg faktisk veldig bekymret av alle kommentarene, så det var godt når jm sa at den var helt innenfor.
Rart ja, hvordan alle skal kommentere den hele tiden...

Samme her. Har riktignok fått høre jeg er stor tidligere i svangerskapet (magen kom fort), men nå ser kanskje magen liten ut i forhold til hvor langt jeg er kommet - flere kommentarer på det! Men jeg er spot on på kurven. Og det er godt å vite:)

Jeg gleder meg til å bli tynn igjen! Får ikke så mange kommentarer heldigvis, men så er jeg mest hjemme da. :p Svangerskapspenger... Har lagt på meg litt over 10 kg allerede, og det er 3 mnd igjen til termin! Forrige gang la jeg på meg 10 kg totalt. Føler meg fæl rett og slett. Spesielt uten klær. :confused:

Slik er det her og, jeg er også slank til vanlig og får ofte kommentarer. Om hva jeg spiser, hvis jeg ikke spiser, hva jeg har på osv... De mener det nok bare godt men blir boen tårer med mannen på kveldstid ja... Skjønner ikke helt greia med å kommentere andres kropp på den måten, gjør da ikke det med folk som ikke er gravide... :p

Jeg synes det blir sårt ja. Så lenge baby vokser og morkaka funker så klager jeg ikke. Jeg vet også at vekta går av, vi er normalt sunn og aktiv her hjemme. Men det faktisk ikke så lett å akseptere og føle seg vel når man ser at puppene går opp 3 størrelser, ansiktet sveller og det tyter både her og der på kroppen. Så det å få høre all den dritten i tillegg blir bare en bekreftelse på mine negative tanker. Har aldri og kommer aldri til å kommentere en gravid kvinnes kropp.

Back
Topp