Bartholinitt?

Bubbly

ønsker meg en liten skatt
Ehhh... Sorry "Too much info" men...

Jeg har fått en kviselignende kul på innsiden av den ene kjønnsleppa...
Trodde det var en kvise (aldri hatt det der før altså!), men den har vært der en uke nå og går ikke bort. Den blir faktisk større. Er vel på strørrelse med en bitteliten ert.
Søkte litt på Google i går og den sa at jeg kanskje har: Bartholinitt. En betent kjertel.... Jeg leste at de som har vært skikkelig plaget har måttet operere den bort.

Jeg får litt panikk for jeg har jo innsett på mandag! Vil ikke avbryte, men vil heller ikke ha en stor vond klump inni der... :(

Noen med erfaring?

Prøvd å skvise skikkelig hardt? Hadde noe liknende, og gjorde det, og den sprakk som en kvise. Litt vondt, men bedre enn at den ble større. Uansett kan jeg ikke tenke meg at det skal ha noe å si for innsett som foregår langt inni der;):p

Gjorde som Giraffen over her da jeg hadde det! Et lite prikk med nål og klemte faenskapet ut :yuck::D

Prøvd å skvise skikkelig hardt? Hadde noe liknende, og gjorde det, og den sprakk som en kvise. Litt vondt, men bedre enn at den ble større. Uansett kan jeg ikke tenke meg at det skal ha noe å si for innsett som foregår langt inni der;):p
Hehe, tørr ikke skvise... :o
Vet hvor vondt og ømt det er når jeg skviser kvise i ansiktet, og nede der blir det vel værre er jeg redd...

Jeg har jo lest skrekk eksemplene på Google om at folk må operere bort cysten med full narkose :o Mens noen slipper unna med antibiotika-kur...

Trenger jo ikke operasjon nå, men vil ikke at den skal bli større og jeg vet ikke hva de sier om antibiotika og innsett av egg.

Kanskje jeg blåser dette ut av proposjoner? :/

Det er garantert ikke noe annet enn en irritert kjertel av et eller annet slag :) de to jeg har hatt har skremt vannet av meg, men jeg har "fiksa dem selv" :p

Det er garantert ikke noe annet enn en irritert kjertel av et eller annet slag :) de to jeg har hatt har skremt vannet av meg, men jeg har "fiksa dem selv" :p
Takk for beroligelsen!! :D
Var det vondt å skvise? Og etterpå?

Med NÅL?! :o

Det er ikke langt fra "babyhullet". Au au, jeg tørr ikke.. :(

Hehe, tørr ikke skvise... :o
Vet hvor vondt og ømt det er når jeg skviser kvise i ansiktet, og nede der blir det vel værre er jeg redd...

Jeg har jo lest skrekk eksemplene på Google om at folk må operere bort cysten med full narkose :o Mens noen slipper unna med antibiotika-kur...

Trenger jo ikke operasjon nå, men vil ikke at den skal bli større og jeg vet ikke hva de sier om antibiotika og innsett av egg.

Kanskje jeg blåser dette ut av proposjoner? :/
Kanskje en smule hehe;) Det er nok bare en "byllete" kvise. Det er bare at man ikke forventer å finne den akkurat der så ofte som gjør at du syns det blir skummelt!
Joda du tørr vettu! Tør du egguttak så tør du dette haha. Jo før jo bedre, for jo større den blir jo vondere blir det. Gjør litt vondt akkurat i øyeblikket den popper, så går det over veldig fort etterpå når du har fått ut alt. Garantert bedre enn øm og vond som den sikkert er nå!

PS. Der nede er det ikke følsomt på samme måte som ansiktet heller, så blir uansett ikke helt den samme følelsen;)

Go for it!!! Jeg poppa en kvise som var kommet akkurat innafor nesa på midtveggen. Fytti helvete den var vond:)) Men nesa er jo helt ekstremt. Tårene spruter helt vilt:))

Dere ass!! :p

Jeg har ikke turt å skvise enda...
Vil ikke se maltraktert ut der nede når jeg skal ha innsett. Tror jeg spør legen mens jeg er der i stolen på mandag jeg. Er jeg heldig så kan de kanskje skvise den på forsvarlig vis mens jeg sitter der :p

Jeg vil helst ha en krem eller noe som tørker den ut jeg, men det er vel for mye å håpe på...

Dere ass!! :p

Jeg har ikke turt å skvise enda...
Vil ikke se maltraktert ut der nede når jeg skal ha innsett. Tror jeg spør legen mens jeg er der i stolen på mandag jeg. Er jeg heldig så kan de kanskje skvise den på forsvarlig vis mens jeg sitter der :p

Jeg vil helst ha en krem eller noe som tørker den ut jeg, men det er vel for mye å håpe på...
Om du vil at den skal tørke ut, så går det kanskje an å prøve med noe spritlignende? Men tror heller at jeg hadde skvisa den enn å ha sprit nedi der :p

Om du vil at den skal tørke ut, så går det kanskje an å prøve med noe spritlignende? Men tror heller at jeg hadde skvisa den enn å ha sprit nedi der :p
Frister ikke med sprit nei... :\
Vurderte pyrisept, men det har vi ikke. Den er ganske stor altså. Øm å ta på. Tror det er skikkelig vondt å skvise :( og ikke minst å tørke etter toalettbesøk hvis det blir åpent sår... :o
Jeg føler meg så pinglete...

Frister ikke med sprit nei... :\
Vurderte pyrisept, men det har vi ikke. Den er ganske stor altså. Øm å ta på. Tror det er skikkelig vondt å skvise :( og ikke minst å tørke etter toalettbesøk hvis det blir åpent sår... :o
Jeg føler meg så pinglete...
Jeg ville tatt en liten nål og pirket hull på den :) skal ikke så mye til å få hull på hud over kviser, så er nok langt fra så vondt som å klemme skikkelig til :p ellers går det seg nok til av seg selv etterhvert ;)

Last edited:
Jeg må si jeg fikk meg en god latter av denne tråden :)) Go for it, squeeze it! Vi er en hel heiagjeng som heier på sidelinja!! Haha, neida, jeg forstår hvis du ikke vil. Sikkert greit å høre om de hvitkledde kan hjelpe deg hvis du ikke tør selv :) Så kan du heller ha hendene fri til å bite på knokene mens det står på (men SÅ vondt er det sikkert ikke!) :P

Jeg har "operert" bort en liten byll der før :) var ikke noe problem i det hele tatt! Fikk litt lokalbedøvelse og så åpnet de den og tømte den for så å "plastre " oppå :)

Jeg må si jeg fikk meg en god latter av denne tråden :)) Go for it, squeeze it! Vi er en hel heiagjeng som heier på sidelinja!! Haha, neida, jeg forstår hvis du ikke vil. Sikkert greit å høre om de hvitkledde kan hjelpe deg hvis du ikke tør selv :) Så kan du heller ha hendene fri til å bite på knokene mens det står på (men SÅ vondt er det sikkert ikke!) :P
Hehe! Glad du likte tråden :p Litt flaut for meg, men er så glad man kan spørre om ALT her på bv! :)

Nå er det bare 2 dager igjen til jeg sitter i "stolen" så da lar jeg damene se på den før jeg gjør noe :p eller lar dem ta den.

Hadde jeg ikke vært midt i prøverørsprøvingen skulle jeg nok bygget opp mot til å skvise selv. Kanskje :p

Jeg har "operert" bort en liten byll der før :) var ikke noe problem i det hele tatt! Fikk litt lokalbedøvelse og så åpnet de den og tømte den for så å "plastre " oppå :)
Hva plastret de med?? Det er liksom ikke noe hold der tenker jeg.
Var det vondt etterpå? Puss og blod og sånt? :( uff uff

Stikk hull, fyll en stor balje med grønnsåpe vann og sett deg nedi :p Hadde en veldig vond inngrodd hårsekk der nede en gang, og det virka veldig bra.

Jeg ville tatt en liten nål og pirket hull på den :) skal ikke så mye til å få hull på hud over kviser, så er nok langt fra så vondt som å klemme skikkelig til :p ellers går det seg nok til av seg selv etterhvert ;)

Haha! Ser for meg å sitte i en balje med såpevann.
Det er liksom innenfor hår-grensa, der det er glatt. Helt helt innerst. Det ser ikke ut som en sprekk-klar kvise. Den sitter liksom litt dypere. Som en slags kul eller ert. Den syns godt. En nål frister litt. Men.... Haha! Ler av meg selv... Jeg tørr ikke. Nei, blir å høre med damene på mandag. Jeg overlever til da og håper den ikke vokser ;)

Back
Topp