Siden jeg kjeder meg..

Kristin90

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
♡Julekulene 2021♡
Og tiden går alt for sakte, så tenkte jeg at jeg kunne bruke litt av tiden til å lære enda mer om dere flotte damer. Interressant å vite hvor dere er i livet, hvor mange forsøk dere har hatt og evt hvor mange barn dere har osv. En liten presentasjonstråd da :) trenger ikke gå så nøye inn på det at nabokjerringa finner ut at du er her inne altså, såfremt du ikke vil :)
Kan begynne selv jeg da. Jeg er 25 år, kjæresten er 30, og vi bor i Trondheim i en leilighet vi eier. Jobber på en kino hvor jeg stortrives. Har prøvd å bli gravid siden juni 2013. Startet med Puregon på fredag og er på mitt første forsøk. Har ingen barn fra før.
Sitter nå godt plantet i sofaen med varmeflaske på magen og spiser en Croissant med krem inni og sjokolade utenpå :p fordi jeg har vondt i magen og er hormonell, så følte at jeg fortjente det ;) Ser også på Fødeavdelingen på nettet og gråter og gliser om hverandre :)

Og tiden går alt for sakte, så tenkte jeg at jeg kunne bruke litt av tiden til å lære enda mer om dere flotte damer. Interressant å vite hvor dere er i livet, hvor mange forsøk dere har hatt og evt hvor mange barn dere har osv. En liten presentasjonstråd da :) trenger ikke gå så nøye inn på det at nabokjerringa finner ut at du er her inne altså, såfremt du ikke vil :)
Kan begynne selv jeg da. Jeg er 25 år, kjæresten er 30, og vi bor i Trondheim i en leilighet vi eier. Jobber på en kino hvor jeg stortrives. Har prøvd å bli gravid siden juni 2013. Startet med Puregon på fredag og er på mitt første forsøk. Har ingen barn fra før.
Sitter nå godt plantet i sofaen med varmeflaske på magen og spiser en Croissant med krem inni og sjokolade utenpå :p fordi jeg har vondt i magen og er hormonell, så følte at jeg fortjente det ;) Ser også på Fødeavdelingen på nettet og gråter og gliser om hverandre :)

Haha! Er ikke lett å være en hormonell prøverrørsdame. Vi fortjener både is, sjokkis og dyne i sofaen mens vi ser på grine-tv ;) Det er bare sånn det er.

Jeg er 31 og mannen er 32 år. Vi har prøvd aktivt siden januar 2013, og startet prøverørs-karusellen i februar 2015.

Vi har ingen barn fra før.
Jeg har endometriose og tette eggledere.
Mannen har litt treige soldater. Ikke så gode sjanser på egenhånd altså.

Ferskforsøket i mai/juni resulterte i neg. forsøk, men 5 egg på frys.
Første Fryseforsøket i sept/okt ble positiv men gleden var kortvarig da vi mistet 4+4.
Nytt fryseforsøk nå, med innsett på mandag :)

Vi jobber begge som teknikere og er forsåvidt fornøyd med det. Og vi har det godt i hverandres selskap <3 Elsker samboeren min :)

Haha! Er ikke lett å være en hormonell prøverrørsdame. Vi fortjener både is, sjokkis og dyne i sofaen mens vi ser på grine-tv ;) Det er bare sånn det er.

Jeg er 31 og mannen er 32 år. Vi har prøvd aktivt siden januar 2013, og startet prøverørs-karusellen i februar 2015.

Vi har ingen barn fra før.
Jeg har endometriose og tette eggledere.
Mannen har litt treige soldater. Ikke så gode sjanser på egenhånd altså.

Ferskforsøket i mai/juni resulterte i neg. forsøk, men 5 egg på frys.
Første Fryseforsøket i sept/okt ble positiv men gleden var kortvarig da vi mistet 4+4.
Nytt fryseforsøk nå, med innsett på mandag :)

Vi jobber begge som teknikere og er forsåvidt fornøyd med det. Og vi har det godt i hverandres selskap <3 Elsker samboeren min :)
Det er så flott at det finnes mulighet for prøverør når man har slike hindringer. Krysser alt som krysses kan for at det går bra med deg på mandagen og at egget setter seg godt fast :D

Det er så flott at det finnes mulighet for prøverør når man har slike hindringer. Krysser alt som krysses kan for at det går bra med deg på mandagen og at egget setter seg godt fast :D
Ikke sant? Føler meg heldig som bor i Norge og får disse mulighetene :)

Håper inderlig du får en liten spire i magen som klorer seg fast også :)

Jeg er 32 og det er mannen også , vi har vært gift et års tid :-) Vi bor i Trondheim og holder på med IVF ved St. Olav, fikk totalfrys på første IVF så da blir det fryseforsøk i januar :D

Vi har vært prøvere i ca 2 år nå, har hatt en sa og 5 kjemiske i løpet av disse årene.. Så nå håper vi at IVF blir løsningen :-)

Jeg jobber som sykepleier til daglig og mannen jobber også innenfor helse :-)

Last edited:
Jeg er 35 og mannen min er 34, vi bor i Stavanger og jobber i olja begge to. Har vært prøvere siden September 2013, jeg fikk litt panikk til våres når jeg fant ut at min siste "venninne uten barn" var gravid. Vi var i ventekøen for det offentlige men gikk privat for vårt første forsøk. Etter 3 innsett (juni, august, oktober) inkl 1x "scratching" gikk det ikke og nå er vi inne på IVF nr 2 men denne gangen i det offentlige.

Jeg har kuttet ut det meste av det som er gøy i forbindelse med dette... Siden mai i år har jeg hatt verken alkohol, koffein, sjokolade eller sukker generelt. Tar masse vitaminer, varmer føtter og magen. Jeg synes det blir veldig tungt og føler at jeg er blitt en kjedelig person. Hjelper heller ikke at jeg ikke har noen venninner uten barn lenger, alt dreier seg om det i miljøet vårt og jeg føler meg veldig alene. Jeg blir så lei meg av å se dem og barna deres. Vi har så lyst til å bli foreldre med alt det innebærer både vanskelige og kjekke ting.

Ingenting galt med oss av naturen, at de vet om hvertfall, har ikke fått sjekke eggelederne. Har kort lutealfase så tror selv at jeg bare ikke klarer å bli gravid. Men håper at jeg tar feil og at en gang så går det plutselig.

Har en søt liten katt (se bildet mitt) og er sååååå forelsket i mannen min så det er jeg veldig heldig føler jeg. Jeg elsker også jobben min og trives så godt der men for tiden er det vanskelig å fokusere. Jeg føler heller ikke at jeg kan fortelle dem om det jeg går gjennom så det blir litt rart med sykemeldinger og sånn.... Finner nok ut av det.

Når har jeg uttak i morgen og innsett mandag -- om det blir noen egg da....!

Jeg er 32, samboer er 36. Vi har vært sammen i 13 år, og har ei jente som er 5 år. Jeg jobber som ped.leder i barnehage, samboer som virksomhetsleder i en større bedrift.

Vi har prøvd å få en liten søster eller bror til jenta vår siden våren 2013. Hadde en SA da, og har prøvd siden. Ikke hatt positiv test før 1. ICSI forsøk for to måneder siden.

Vi har fått diagnose sekundær infertilitet, men under første forsøk fant de ut at samboer hadde svært få levende svømmere. Så da ble det icsi.

Ruger på et fryst egg nå, innsett 2. Fått positiv test og venter utålmodig på offisiell testedato. :-)

Jeg er 41 år. Har vært gift med mannen i 1,5 år. Jeg har barn fra før, men han har ingen barn. Jobber som butikksjef i en dagligvare og mannen er snekker.

Vi hadde første innsetting i September 2014. Har hatt 4 innsettinger. Gravid på 3 av de, men har mistet. Har nå blitt utredet og er spent på om vi får noe svar.

Ivf pga tette eggledere.

Har et blastocyst på frys med innsetting i Januar om det overlever opptiningen. Er spent. :)

Jeg er 32 og mannen min er 34. Vi har vært gift i litt over 5 år og bor på Skedsmokorset. Vi har en boxer som er 8 år, men ingen barn foreløpig. Vi startet å prøve å få barn i August 2008, og endte opp med prøverør i 2013. Vi skulle egentlig vært på Riksen, men jeg orket ikke vente 7 mnd på en samtale, så da gikk vi direkte på privat. Jeg har pco og mannen har slappe svømmere... Sammen er vi i hvertfall ikke dynamitt! :)) Jeg har hatt 5 uttak og 4 innsett, og aldri noen på frys. Ble gravid på 3. forsøk, men mistet i kjemisk. Har vært gjennom lapraskopi og scratching og på siste forsøket nå ble jeg gravid og er i dag 13+3 og termin i mai:D

Vi er 30 og 36, har ei datter fra før på 16 mnd som ble til på 1. Ivf. Vi hadde da prøvd i 5 år. Tette eggledere og litt endometriose er diagnosen. Holder nå på med søskenforsøk. Fryseegg fra forrige runde overlevde ikke tining. Nettopp hatt uttak og satt inn et egg i dag.

Ser vi er mange som hører til St.Olav her inne nå.

Jeg er 32 mannen 33. Vi bor på vestlandet og har litt reisevei til Trondheim. Vi har ett barn fra før og har diagnosen uforklarlig sekundær ufrivillig barneløshet, jeg har pco men relativt stabil syklus så de mener det ikke er grunnen til problemene. Skal i gang med ivf jan/feb men må til hysteroskopi så snart som mulig for å sjekke om slimhinnene i livmoren er gode nok. Skal starte med kort protokoll og er letta over det, men gruer meg intenst til å måtte sette sprøyter på meg selv (må reise til St.Olav alene i forkant av insett). Har tatt Ovitrelle før men da satt mannen sprøytene.

Starta prøving på nr 2 mai 2014 og har hatt en tidlig SA etter det. Vi jobber begge i helsevesenet og syntes dagene går seint og at livet står litt på vent nå. Så mye planlegges ut i fra min syklus og vi er ganske lei av å telle dager og vente (reiser en del med jobben, men klarer å tilrettelegge for at vi er hjemme rundt el). Men jeg er heldig og får kysse barnet mitt god natt hver kveld og det er en stor trøst.

Jeg er 28 år,mannen er 33 år. Vi har vært sammen i snart 8 år :) Ingen barn fra før.

Jeg jobber som Ped.leder i barnehage og mannen er utdannet tømrer men driver utleie firma.

Vi er uforklarlig barnløse, og har prøvd siden Januar 2014. Dette blir vårt tredje forsøk(andre ICSI). Ble spontant gravid i august men endte i kjemisk. Vi tilhører St.Olavs :)

Nå har vi lagt plan B om dette går i dass,så da fyker vi videre til Medicus så fort som bare juling! ;)

Last edited:
Så kosleig tråd-initiativ! :happy: Kjekt å ha noe å gjøre mens en pleier morgenkvalmen :confused::Heartred

Jeg er 34 og sambo 33, og vi har vært prøvere siden 2009, og "fert-tilhengere" siden tidlig 2013.

Jeg har alvorlig Tarmendometriose, og ble operert i januar. I tillegg de to auoimmune tilstandene psoriasis og fibromyalgi.
Dette kombinert med at sambo er infertil pga diabetes 1, har gitt oss mange nederlag...

Men takket være Fert Sør i Porsgrunn har vi endelig kommet lenger enn noengang i svangerskapet, og det ser faktisk ut som det skal gå vår vei denne gangen :shy: er i dag 9+3 i det legene kaller en perfekt graviditet så langt!

Tror kombinasjonen av livsstilsendring, operasjon, blodfortynnende og kortisonbehandling er årsaken til at vi endelig klarte dette :)

Vi bor også i Porsgrunn, og det hadde vært utrolig moro å vite at vi har noen i nærheten som venter et lite fertilitetsmirakel :happy:

Ellers er jeg hjemmeværende og sambo for tiden sykemeldt. Jeg har to barn fra før på 11 og snart 15, og galehuset fullt av kjæledyr :D

Så kosleig tråd-initiativ! :happy: Kjekt å ha noe å gjøre mens en pleier morgenkvalmen :confused::Heartred

Jeg er 34 og sambo 33, og vi har vært prøvere siden 2009, og "fert-tilhengere" siden tidlig 2013.

Jeg har alvorlig Tarmendometriose, og ble operert i januar. I tillegg de to auoimmune tilstandene psoriasis og fibromyalgi.
Dette kombinert med at sambo er infertil pga diabetes 1, har gitt oss mange nederlag...

Men takket være Fert Sør i Porsgrunn har vi endelig kommet lenger enn noengang i svangerskapet, og det ser faktisk ut som det skal gå vår vei denne gangen :shy: er i dag 9+3 i det legene kaller en perfekt graviditet så langt!

Tror kombinasjonen av livsstilsendring, operasjon, blodfortynnende og kortisonbehandling er årsaken til at vi endelig klarte dette :)

Vi bor også i Porsgrunn, og det hadde vært utrolig moro å vite at vi har noen i nærheten som venter et lite fertilitetsmirakel :happy:

Ellers er jeg hjemmeværende og sambo for tiden sykemeldt. Jeg har to barn fra før på 11 og snart 15, og galehuset fullt av kjæledyr :D
For en solskinnshistorie! Eller ihvertfall slutten på historien :p
Herlig at det kan gå an til tross for mye hindringer. Gratulerer forresten! Krysser alt som krysses kan for at spiren klorer seg godt fast :D

Hyggelig:)

Jeg er 28 og samboeren er 31. Vi jobber i Oslo. Alt på plass med hus og jobb, så er klare for et tilskudd til familien:)
Har prøvd siden februar 2013 og er i gang med første ivf hos Fertilitetssenteret i Oslo. Hvis ikke vi lykkes der, blir det Porsgrunn for neste forsøk. Uttak om 1-2 uker:)

Jeg er 28, sambo 32. Jeg jobber som sykepleiere og han som selger. Har vært sammen i rundt 5 år, forlovet i et år nå :) har også en liten voffs sammen på 3 år.
Har vært aktive prøvere i ca 2.5år, og prøverør i 1 år. Har hatt endel forsøk på fertilitetsenteret og er storfornøyd der! Men jeg har pco og fungerer vel litt som prøvekanin fordi ingen metoder fungerer særlig godt :p skal igang på riksen i januar:D

Jeg er 28, mannen er 44, og vi holder til i Stavanger. Vi har vært sammen i 8 år, og begynte prøvinga i fjor, rett etter vi giftet oss. Jeg visste jeg ikke kunne bli gravid uten videre, og dro til lege med en gang. Nå i høst ble det klart at mannen har late svømmere, så plutselig ble det icsi i stedet for pergotime. Pga mannens alder vil vi ikke vente, så vi tok snarveien gjennom det private, og foreløpig har det vært veldig vellykket. :)

Jeg er 28, sambo er 30. Jeg er frisør.
Vi har vært sammen i 12 år og prøvd på vårt første barn siden mars 2013. Ble gravid i oktober 2013, men mistet i uke 6.

Deretter ble vi sendt rett til prøverørsbehandling i og med at jeg har så lav AMH (1,5) og de mente vi hadde svært liten tid!
Hadde 3 uttak på St. Olavs og 3 innsett! 2 negativ og en kjemisk.

Videre til privat...

Akkurat hatt 1 forsøk på Spiren Klinikk, som også ble negativ. Nå tar vi en pitteliten pause i jula, så kjører vi på igjen første uka på Januar!
Nytt år, nye muligheter!❤️

Jeg er 31 år, mannen 32 år. Vi har vært sammen i 15 år, gift i 6 år ❤️ han jobber som salgsingeniør og jeg som arbeidsleder.vi har ett barn sammen, en gutt på 5 år. Startet prøvingen på nr 2 i august 2013 og har pr dags dato ikke sett en positiv test (utenom etter ovitrelle da:D ) så vi har fått diagnosen sekundær infertilitet. Mannen er det ikke noe gæli med, mens jeg har lav amh (3). Korte sykluser, noen helt ned på 21 dager, men oftere 23-24 dager.
Har hatt et forsøk på fertilitetssenteret, venter nå på oppstart på Ullevål. Håper å få komme med nå, siden jeg ikke fikk det forrige gang jeg ringte inn mens.

Back
Topp