Beregning av foreldrepenger

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Hei, jeg har snakket med nav i dag angående foreldrepenger, også snakket jeg med en venninne i går som har en sønn på 1 år, hun har heller ikke fast stilling, og det har ikke jeg heller, hun mente de hadde tatt gjennomsnitt av de månedene hun hadde tjent mest, jeg forstod det på nav slik at det er arbeidsgiver som skal gjøre dette, noen som vet noe om dette? Kan jeg spørre arbeidsgiver om hun kan skrive ut i fra de månedene jeg har tjent mest, eller kan det slå tilbake på meg på noen vis? Ville ikke spørre om det på nav

Hei, jeg har snakket med nav i dag angående foreldrepenger, også snakket jeg med en venninne i går som har en sønn på 1 år, hun har heller ikke fast stilling, og det har ikke jeg heller, hun mente de hadde tatt gjennomsnitt av de månedene hun hadde tjent mest, jeg forstod det på nav slik at det er arbeidsgiver som skal gjøre dette, noen som vet noe om dette? Kan jeg spørre arbeidsgiver om hun kan skrive ut i fra de månedene jeg har tjent mest, eller kan det slå tilbake på meg på noen vis? Ville ikke spørre om det på nav

Slik jeg har skjønt det så skal du sende inn kopi av de siste 6 lønnslippene dine til nav, så gjør de et gjennomsnitt for deg.

Jeg trodde man selv skulle sende inn tre av de siste 6?

Det kan du velge å gjøre ja, om du har variabel inntekt. Så kan jo være lønnsomt dor deg ;) men ikke sikkert nav godtar det om de vet du har vært ansatt samme sted over lenger tid. De kan være sleipe sånn...

Slik jeg har skjønt det så skal du sende inn kopi av de siste 6 lønnslippene dine til nav, så gjør de et gjennomsnitt for deg.
Jeg har veldig variabel inntekt, alt fra 13000,- til 4000,- i måneden litt sesongavhengig, i tillegg får jeg lønn hver 14 dag, men når jeg snakket med de på nav, så sa de at arbeidsgiver måtte sende inn gjennomsnitt av 1-3 måneder eller 1-6 måneder, virka som man kunne velge litt

Back
Topp