Forkjølet! Hva bruker du?

Jeg kjøpte for jeg savnet te og siden den er koffeinfri tenkte jeg det var greit. Googlet før jeg tok første koppen og leste litt om det, spurte jordmor og fikk beskjed om at det ikke var anbefalt...
http://www.helsekostopplysningen.no/Artikler/Urter-som-ikke-bor-brukes-under-graviditet/

http://www.helsekostopplysningen.no/Innhold/Kost--Kosttilskudd/Planter/Kamille/

Ser at ingefær står på lista også, men da er det merkelig at jordmor har bekreftet at det er ok å spise det under graviditet. Hun har også nevnt at anbefalingene som er publisert offentlig er strengere enn det som er fakta. Så da tolker jeg det slik at både ingefær og camile te er ok en gang i blant i små doser.

Ser at ingefær står på lista også, men da er det merkelig at jordmor har bekreftet at det er ok å spise det under graviditet. Hun har også nevnt at anbefalingene som er publisert offentlig er strengere enn det som er fakta. Så da tolker jeg det slik at både ingefær og camile te er ok en gang i blant i små doser.
Jeg har slitt med oppkast fram til uke 30-31, og har blitt anbefalt ingefær-te av jm. Så jeg har ikke tenkt over at det ikke skulle være ok.

Lei av alle disse nei-matene. Gleder meg til å drukne i salami :p

Har vært i tvil om ingefær er ok under graviditet, så holdt meg unna det, men fikk bekreftet av jordmor i dag at ingefær er ok. :)

Altså dette er slik jeg har forstått det med honning, Honning er ikke farlig, særlig den den honningen som blir produsert i Skandinavia, da det ikke inneholder bakterieflora som vi ikke allerede er utsatt for, samt at det er reguleringer om oppbevaring og behandling inntil salg.

men at honning som blir produsert utenfor er større risk for at det inneholder større bakterieflora som vi ikke normalt blir utsatt for.

Ingefær er en ren rot grønnsak, den har samme krav som andre ting som er i kontakt med jord, vasking;) Men det hjelper også mot kvalme, og brekninger selv om det smaker høgg;)

Altså dette er slik jeg har forstått det med honning, Honning er ikke farlig, særlig den den honningen som blir produsert i Skandinavia, da det ikke inneholder bakterieflora som vi ikke allerede er utsatt for, samt at det er reguleringer om oppbevaring og behandling inntil salg.

men at honning som blir produsert utenfor er større risk for at det inneholder større bakterieflora som vi ikke normalt blir utsatt for.

Ingefær er en ren rot grønnsak, den har samme krav som andre ting som er i kontakt med jord, vasking;) Men det hjelper også mot kvalme, og brekninger selv om det smaker høgg;)
Jeg er veldig glad i ingefær. Spesielt i te eller til sushi :p

Jeg har slitt med oppkast fram til uke 30-31, og har blitt anbefalt ingefær-te av jm. Så jeg har ikke tenkt over at det ikke skulle være ok.

Lei av alle disse nei-matene. Gleder meg til å drukne i salami :p
Gleder meg til å drukne i spekeskinke jeg!!:-P Sa det til jm i går på kontroll at jeg kom til å pakke med Strandaskinke i fødebagen, noe hun mente var en veldig god idé :D

Gleder meg til å drukne i spekeskinke jeg!!:-P Sa det til jm i går på kontroll at jeg kom til å pakke med Strandaskinke i fødebagen, noe hun mente var en veldig god idé :D
Nå det det it som at det kanskje kan bli hjemmefødsel på meg, men om ikke blir det strandaskinke og oppskåret fenalår (vi tørker selv, og jeg gleeeeeeeeder meg) i bagen mon ja. Viktigere enn det meste annet oppi der...

Nå det det it som at det kanskje kan bli hjemmefødsel på meg, men om ikke blir det strandaskinke og oppskåret fenalår (vi tørker selv, og jeg gleeeeeeeeder meg) i bagen mon ja. Viktigere enn det meste annet oppi der...
Her blir det salami både i bag og i kjøleskapet hjemme, samt myke oster og spekeskinke :p Gleder meg!
Det skal rett og slett bli DIGG, som de unge sier!:D (Hoho, nå følte jeg meg gammel, haha!:-P)

JA!

Med eldstemann tenkte jeg ikke på det, jeg hadde det hjemme da. Det ble spekemat så snart jeg kom hjem, men vi var jo på sykehuset et par dager.

Med yngste, som jeg fødte hjemme, serverte mannen meg mat på senga når det hele var over, og da var det strandaskinke og strandamør på ferskt brød. Deilig frokost!

Det skal rett og slett bli DIGG, som de unge sier!:D (Hoho, nå følte jeg meg gammel, haha!:p)
Ha ha, ja jeg fikk akkurat beskjed av 9 åringen om at jeg er den dummeste og kjedeligste mammaen i hele verden som sa stopp på skjerm for i dag! Han mente at jeg aldri hadde vært barn og ikke visste hvor gøy det var å se på tv, for jeg var eldgammel :laughing025

Uansett så er foreldre gamle ifølge barna :hilarious:
Og de slemmeste i verden.

Min blir veldig, veldig sint når jeg svarer med "synes du jeg er verdens dummeste vet jeg at jeg har gjort noe rett innimellom". For om jeg alltid var høyt elsket hadde jeg vel reelt sett ikke satt grenser. Og det et jo ikke det de egentlig trenger. Så hat jeg er så slem som har noen enkle grenser og regler, det lever jeg fint med.

Og de slemmeste i verden.

Min blir veldig, veldig sint når jeg svarer med "synes du jeg er verdens dummeste vet jeg at jeg har gjort noe rett innimellom". For om jeg alltid var høyt elsket hadde jeg vel reelt sett ikke satt grenser. Og det et jo ikke det de egentlig trenger. Så hat jeg er så slem som har noen enkle grenser og regler, det lever jeg fint med.
Der er vi også, verdens dummeste og strengeste og "alle andre i klassen får lov!!"... jadda ;)

C-vitaminer, Te med sitron og ingefær, revet ingefær blandet i litt honning (svært effektivt for sår hals), varm melk med honning og pepper (hjelper når man er veldig tett) og å gurgle varmt vann med salt i (for halsen).

Der er vi også, verdens dummeste og strengeste og "alle andre i klassen får lov!!"... jadda ;)
Jeg føler at jeg er veldig den mammaen selv!!! Men er ikke eldre enn at jeg kan høre mine egne ord ringe i ørene der ;-)" Aaaaaaalle andre får lov...!" Hehe!

Back
Topp