Vegghengt stellebord

Sofia85

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Vi har ikke plass til noen stellekommode på badet. Jeg ønsker ikke å ha stelleplassen på den lilles soverom heller, vil ha tilgang på vann samt ha det litt varmere der det skal stelles. Oppå vaskemaskinen kan gå, men vi ønsker å kjøpe tørketrommel (og samboer vil ikke ha kombi vask/tørk). Da står vi igjen med vegghengt stellebord. Det er det plass til, ettersom man kan ta opp bordet når det ikke er i bruk. Noen som har erfaringer med dette og kan anbefale denne løsningen (evt ikke)?

Aner ikke, men vurderer det samme selv! Det fungerer sikkert helt bra, men man går jo "glipp" av de hyllene eller skuffene under som ofte er på et stellebord da....

Aner ikke, men vurderer det samme selv! Det fungerer sikkert helt bra, men man går jo "glipp" av de hyllene eller skuffene under som ofte er på et stellebord da....

Men på noen vegghengte stellebord har man hyller over... Ikke med så stor plass som når du har kommode, men likevel med litt plass til bleier og diverse man trenger :)

Hadde hatt matte på gulvet vis eg ikkje hadde hatt plass til stellekomode. Og fordel med og stelle på gulvet er at du kan gå fra babyen :) vi har hatt stellekomode til begge. Men når minste jenta blei ca 1 år var ho så aktiv at eg ikkje vågde og ha ho så høyt oppe. Var ein lite makk under bleie skift. Så vi tok matta ned på gulvet. Har ei skuff på badet med bleier og det som trengs til bleie skift. Så har vi klær på soverommet rett ved siden av. Og det er ingen problem og hente klær i nabo rommet når ho bare ligge på gulvet :) så her var det kjempe praktisk:)
Ser for med at og åpne og lukke ett vegghengt stellebord er tungvint med ein baby på armen ? Så eg ville valgt ein løsning som kunne vere klar til bruk hele tiden :) men har ingen erfaring med vegghengt så kan hende det er enklere en eg ser for meg :p

Vi hadde veggheng til vår første, og var veldig fornøyde. Vi hadde et knøttlite bad, så det var den eneste løsningen for oss. I hyllene som hørte til hadde vi plass til kluter, bleier, salver, litt klær osv, så det var aldri et problem med plass. Det var heller ikke vanskelig å åpne og lukke med baby på armen :)

Hadde hatt matte på gulvet vis eg ikkje hadde hatt plass til stellekomode. Og fordel med og stelle på gulvet er at du kan gå fra babyen :) vi har hatt stellekomode til begge. Men når minste jenta blei ca 1 år var ho så aktiv at eg ikkje vågde og ha ho så høyt oppe. Var ein lite makk under bleie skift. Så vi tok matta ned på gulvet. Har ei skuff på badet med bleier og det som trengs til bleie skift. Så har vi klær på soverommet rett ved siden av. Og det er ingen problem og hente klær i nabo rommet når ho bare ligge på gulvet :) så her var det kjempe praktisk:)
Ser for med at og åpne og lukke ett vegghengt stellebord er tungvint med ein baby på armen ? Så eg ville valgt ein løsning som kunne vere klar til bruk hele tiden :) men har ingen erfaring med vegghengt så kan hende det er enklere en eg ser for meg :p
Takk for tips :) har tenkt på å bare bruke gulvet selv. Men fra start av er det kanskje mye tid man bruker her? Tenker på mine egne knær, rygg og nakke :P

Har ikke hatt vegghengt selv men ei av barsel damerne hadde det! Ble nesten litt "misunnelig"... Hu hadde god orden der da! Men hun hadde bleier salver osv i hyllene som va inne i stellebordet samt noen bodyer og strømpebukser, så var det bare å klappe sammen når det ikke ble brukt så alt "rot" ble borte

Finnes det noen "klappe sammen" bord da? Tenkte bare så man slapp å ødelegge veggen på badet. Bordet skal jo ikke være der evig med mindre man planlegger flere etterhvert da :-)

Finnes det noen "klappe sammen" bord da? Tenkte bare så man slapp å ødelegge veggen på badet. Bordet skal jo ikke være der evig med mindre man planlegger flere etterhvert da :-)
Vi skal forsøke å feste bordet i fugene, men hvis ikke det går så blir det hull ja, dessverre. Men hull kan jo tettes/gjøres lite synlig tenker jeg. Å gå for noe klappe-sammen bord synes jeg hørtes tungvint ut.

Men å bruke noe slikt på permanent basis hørtes litt tungvint ut synes jeg. Vil også ha noe som er stødig. Har ingen erfaring selv da :)

Ikke jeg heller :p men vi fikk et reise-stellebord av bror min (arvet), og det kan klappes sammen, så derfor jeg foreslo det :p vi tenker å ha det på hytta og et fast stellebord på badet hjemme :)

Vi har heller ikke plass til stellebord på badet. Men vi har en Aurora stableramme mellom vaskemaskinen og tørketrommelen. Den har en uttrekkbar hylle som vi tenker å legge en stellematte på (og så legger vi bare stellematten på toppen eller siden når vi ikke steller, og da er hele stelleplassen ryddet bort). Og når hun blir for tung for uttrekksplaten, tar vi det på gulvet :)

Vi har heller ikke plass til stellebord på badet. Men vi har en Aurora stableramme mellom vaskemaskinen og tørketrommelen. Den har en uttrekkbar hylle som vi tenker å legge en stellematte på (og så legger vi bare stellematten på toppen eller siden når vi ikke steller, og da er hele stelleplassen ryddet bort). Og når hun blir for tung for uttrekksplaten, tar vi det på gulvet :)
Takk for tips! Får vurdere det selv :) hvor mange kg tåler en slik hylle?

Back
Topp