Har det noe å si?

JemimasBaby

Augustbaby 2013
Forrige gang begynte jeg så smått å lekke fra puppene i uke 20, og så blei det bare mer og mer. Nå har det knapt vært noen dråper. Jeg bekymrer meg litt for melkeproduksjonen, men det har vel kanskje ikke noe å si? Er det nødvendigvis slik at jo mer man lekker, jo mer får man etter fødsel?

Jeg har aldri lekket i mine svangerskap, men har alltid hatt nok melk til å fullamme. Så for meg har det ikke hatt noe å si iallefall.
Godt å høre :)
Det gikk som en drøm i starten, men så minket det veldig og det blei en del stress med det hele, så håper det går litt bedre denne gangen :)

Det skal ikke ha noe å si. Jeg lakk mye sist og nå. Fikk bare ammet i 3 uker sist. Så er spent på hvordan det blir nå.

Kom som regel noen dråper i forrige svangerskap, som regel når jeg dusjet. Samme er tilfellet denne gangen.. Sist gang hadde jeg overproduksjon av melk, håper jeg får i litt mer moderate mengder denne gangen. Så at en lekker nå tviler jeg har noe å si for melkeproduksjonen.

Forrige gang begynte jeg så smått å lekke fra puppene i uke 20, og så blei det bare mer og mer. Nå har det knapt vært noen dråper. Jeg bekymrer meg litt for melkeproduksjonen, men det har vel kanskje ikke noe å si? Er det nødvendigvis slik at jo mer man lekker, jo mer får man etter fødsel?
Lakk med førstemann, men ikke med de andre to, heller ikke denne gangen, men har hatt mer enn nok melk alle gangen, så satser på der blir nok denne gangen også. :-)

Kan ikke huske jeg lakk noe før første ble født, men måtte bruke ammeinnlegg på slutten av svangerskap nr to. Hadde alt for mye melk begge ganger. Lekker foreløbig ingenting nå med nr tre (uke 33 nå), men regner med å få melk så det holder denne gangen også.

Man trenger ikke å lekke for å få nok melk etter fødselen. Viktigste for å få nok melk er god ernæring, søvn/slappe av og at barnet ammet jevnlig (i alle fall 6-8 ganger i døgnet).

Jeg håper virkelig ikke at lekking har noe betydning for hvor mye melk og hvor vellykket ammingen blir! Her er det ikke antydning til noe annet enn litt fuktige brystvorter og gult belegg inni knoppen på kveldene. Jeg har så lyst til å fullamme så lenge som mulig :-)

Jeg håper virkelig ikke at lekking har noe betydning for hvor mye melk og hvor vellykket ammingen blir! Her er det ikke antydning til noe annet enn litt fuktige brystvorter og gult belegg inni knoppen på kveldene. Jeg har så lyst til å fullamme så lenge som mulig :-)
Ja, samme her! Men etter svarene å dømme tar jeg det med ro. Får bare vente og se :)

Jeg hadde ingen melk før fødselen med første, men melka kom med en gang hun begynte å suge. Jeg lakk aldri noe, men hadde mer enn nok melk til henne.:-)

Tror kanskje det at jeg ikke lakk var en av årsakene til at jeg var plaget med brystbetennelse den første tiden, det var veldig kjedelig. Anbefaler å bruke ullinnlegg til en hver tid;)

Jeg hadde ingen melk før fødselen med første, men melka kom med en gang hun begynte å suge. Jeg lakk aldri noe, men hadde mer enn nok melk til henne.:-)

Tror kanskje det at jeg ikke lakk var en av årsakene til at jeg var plaget med brystbetennelse den første tiden, det var veldig kjedelig. Anbefaler å bruke ullinnlegg til en hver tid;)
Takk for tipset! :)

Back
Topp