M
Mamma_Lillemor
Guest
Skal dere ha det? Evt hos hvilket selskap og hvorfor? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Men hva vil du at de skal ha? Driver selv og titter etter forsikring, men litt usikker på hva jeg skal se etterVi har enda ikke klart å finne en som er god nok på de områdene vi vil at den skal være god, så vi vet ikke helt om vi skal ha det enda.
En ordentlig avtale i forhold til tannhelse, først og fremst.Men hva vil du at de skal ha? Driver selv og titter etter forsikring, men litt usikker på hva jeg skal se etter![]()
Ja, det er jeg enig iEn ordentlig avtale i forhold til tannhelse, først og fremst.
Si at barnet skader tennene som 9-åring, altså etter at melketennene er felt og de permanente har kommet, og at skaden er av en sånn karakter at det kreves oppfølging til godt voksen alder, si 25 eller 30. Da vil jeg at forsikringa skal dekke det fram til 25 eller 30 år, og ikke 16 eller 18 eller noe sånt.
Generelt vil jeg ha en forsikring som gjelder til skaden er "utbedret" uansett hva det måtte være, og ikke til barnet når en viss alder.
Så om barnet får et komplisert brudd som 14-åring og det tar 8 år å trene seg opp, så skal forsikringa dekke hele opptreninga, ikke bare fram til en viss alder.
Og så blir jeg jo bare sur av alle unntakene til "alvorlig sykdom", en alvorlig sykdom er en alvorlig sykdom og man skal ikke være prisgitt at barnet får en bestemt alvorlig sykdom for å få det på forsikringa. Det er jo bare tull!
Skal selv ringe å høre på denne, har alle mine andre forsikringer der, så håper de har en forsikring som dekker det jeg vilJeg har forsikret min eldste. Blir å forsikre denne også, men får ikke forsikret de før de er ca. 3 mnd.
Jeg har iallefall valgt toppforsikringen til barn hos Sparebank1. Her er det livsforsikring, ufør...
Valget falt her fordi hvis en av hennes foreldre skulle dø så betaler banken forsikringen for henne frem til hun er voksen. I tillegg til at forsikringen i seg selv er meget bra
Hun bor fast hos meg så da slipper jeg bekymre meg for om BF vedlikeholder forsikringen ved min eventuelle bortgang.
Du har jo gratis forsikring de flrste tre mnd. Husker ikke hvem som hadde det, men sto i det bladet man får på HS.Jeg har forsikret min eldste. Blir å forsikre denne også, men får ikke forsikret de før de er ca. 3 mnd.
Jeg har iallefall valgt toppforsikringen til barn hos Sparebank1. Her er det livsforsikring, ufør...
Valget falt her fordi hvis en av hennes foreldre skulle dø så betaler banken forsikringen for henne frem til hun er voksen. I tillegg til at forsikringen i seg selv er meget bra
Hun bor fast hos meg så da slipper jeg bekymre meg for om BF vedlikeholder forsikringen ved min eventuelle bortgang.
Har undersøkt dette opp og i mente, og vi har falt på å ikke forsikre. Hadde forsikra dersom de hadde hatt ren uføreforsikring, men så lenge man må ha med alt der andre, så sparer vi heller de pengene. Jeg syns det er for mange unntak, for mye med liten skrift, og skulle det skje noe, så er vi så heldige at vi bor i et velferdssamfunn.
Forstår veldig godt de som forsikrer da, hadde det noen år med vesla. Men avbestilte etter vi leste gjennom vilkårene.
Gratis tannpleie har vi til vi er 18, og er selvsagt kjekt å ha videre og, mem sjansen for at de skal skade tennene såpass mye er ganske lav... da kan de heller evt bruke fra sparekontoen, dersom de ikke klarer å betale etter de er blitt myndige.
Jeg har tenkt det samme, barn i Norge er veldig godt dekket gjennom folketrygden, så det aller meste er allerede dekket. Unntakene er ting som ofte ikke er dekket godt i forsikringene heller. Så man bør hvertfall lese nøye gjennom vilkårene. Er ikke en enkel jungel å sette seg inn i det der..Har undersøkt dette opp og i mente, og vi har falt på å ikke forsikre. Hadde forsikra dersom de hadde hatt ren uføreforsikring, men så lenge man må ha med alt der andre, så sparer vi heller de pengene. Jeg syns det er for mange unntak, for mye med liten skrift, og skulle det skje noe, så er vi så heldige at vi bor i et velferdssamfunn.
Forstår veldig godt de som forsikrer da, hadde det noen år med vesla. Men avbestilte etter vi leste gjennom vilkårene.
Gratis tannpleie har vi til vi er 18, og er selvsagt kjekt å ha videre og, mem sjansen for at de skal skade tennene såpass mye er ganske lav... da kan de heller evt bruke fra sparekontoen, dersom de ikke klarer å betale etter de er blitt myndige.
Jeg har tenkt det samme, barn i Norge er veldig godt dekket gjennom folketrygden, så det aller meste er allerede dekket. Unntakene er ting som ofte ikke er dekket godt i forsikringene heller. Så man bør hvertfall lese nøye gjennom vilkårene. Er ikke en enkel jungel å sette seg inn i det der..
En liten kommentar til forsikringen som sikrer inntekten: Det er MYE om og men for å faktisk få den utbetalt og mye liten skrift der også. Pappa har den forsikringen (sikkert ikke samme selskap da, men prinsippet var det samme) og måtte kjempe med dem i et halvt år for å få dem til å starte utbetalingene. Så føler alle forsikringer bare vil at du skal betale masse, men prøver å lure deg så fort du vil bruke forsikringen...Vi syns også at det er for mange små bokstaver i forhold til store
Og alle unntakene gjør meg uvel! Tenk å måtte krysse fingrene for at en eventuell alvorlig sykdom er en som står på lista til forsikringsselskapet som "innafor"!
Jeg spurte et forsikringsselskap om hvor mye mer jeg får i "dagpenger" av dem enn jeg får fra nav/arbeidsgiver om barnet havner på sykehuset. Jeg fikk ikke noe svar, og det syns jeg er rart for jeg betaler jo, så da må jeg jo få noe igjen for det hvis barnet havner på sykehuset og jeg ikke kan jobbe.
Vi har derimot forsikret oss selv, sånn at om vi blir sykmeldt mer enn et år (og går over på aap) så dekker forsikringa "mellomlegget" sånn at vi får tilsvarende full lønn i ett år på aap.
For oss er det mer fornuftig for alle i familien, fordi det sikrer inntekten vår over tid.
Vi har ikke tegnet livs/uføreforsikring på hverandre, fordi vi er bedre dekket gjennom arbeidsgiveren til mannen enn hva noe forsikringsselskap har klart å matche.
Vi har heller ikke egen innboforsikring siden begge er medlem i LO.
Men vi har en ekstremt god villaforsikring og en reiseforsikring som dekker selv bussturen til jobb.
vi forhandlet i nesten tre måneder med selskapet for å få den forsikringa sånn vi vil ha den, nettopp fordi vi vet at forsikringsselskap lever av å tjene penger akkurat som alle andreEn liten kommentar til forsikringen som sikrer inntekten: Det er MYE om og men for å faktisk få den utbetalt og mye liten skrift der også. Pappa har den forsikringen (sikkert ikke samme selskap da, men prinsippet var det samme) og måtte kjempe med dem i et halvt år for å få dem til å starte utbetalingene. Så føler alle forsikringer bare vil at du skal betale masse, men prøver å lure deg så fort du vil bruke forsikringen...
Jeg prøver å google dette, og søke på storebrand sine sider - men finner ikke dette?Tegna nettopp spebarnsforsikring i Storebrand - gratis fra uke 26 til babyen er 3 mndså har eg forsikra mine i frende utøve det...
![]()
Jeg prøver å google dette, og søke på storebrand sine sider - men finner ikke dette?
Finner at det er gratis de første tre månedene man har forsikringen altså - men finner ikke noe om at man kan forsikre den før barnet er 3 mnd?![]()