Dere som venter nr 3 eller 4

Verpehøna

Gift med forumet
Septembermødre <3
Var de første fødslene like?

Jeg venter bare nr to men har blitt betrygget av 3 jordmødre at neste fødsel blir helt annerledes;) Første tok så lang tid pga at arrvevet etter fjerning av livmorhals var så hardt. Dette er jo nå tøyelig så fått beskjed om å komme inn i god tid ;)

Jeg venter nr 3. Førstemann kom som et olja lyn, 1 til 10 cm på 2,5 t... Så fikk beskjed om å komme fort med nr 2. Men han hadde det ikke travelt, måtte ta vannet, sette drypp osv. Men da fikk de fart på sakene og han kom ca 4t etter de tok vannet. Det er nå 6år siden sistemann, så jeg er veldig spent på hvordan det blir denne gangen :-)

Venter nr 4. Ingen fødsel var lik her. Første var lang og drøy, holdt i 20 timer og hadde ikke hun kommet til vaktskifte så ville de tatt KS. Men heldigvis kom hun kl.21.25.
Andre var en veldig fin fødsel. Jeg ble strippa mandag og slimproppen gikk tirsdag kveld. Onsdag morgen begynte det så smått og vi kom inn på føden ved 12 tida. Han ble født kl.17.00.
Sistemann ble jeg igangsatt med vagitorier og på 4 cm tok de vannet. Da var ungen ute på en time. Aldri hatt så intense smerter noen gang. Jeg håper på en nr 2 igjen :) Regner med at det er sånn det vil bli om jeg slipper å igangsettes.

Begge mine fødsler har vært relativt like. Fødte naturlig og de måtte ta vannet for å komme videre. Men nr 2 var mer intens siden det tok kortere tid i aktiv fødsel. Var også mer oppegående etter nr 2. Spent på hvordan det blir denne gangen!

Første var grusom, for meg. Ingenting funka. Epidural som bare virka på den ene siden, lav hjerterytme på lillemann ved hver rie. Kjente ikke pressriene så de måtte til slutt ta han med tang pga hjerterytme og at jeg ikke klarte presse han ut. 8 timer aktiv fødsel.
Andre gikk som en drøm, alt funka, var på sykehus bare tre timer før hun var ute.
Tredje helt likt, men halvannen time på sykehus. Spent på denne gangen, redd det går rimelig fort..

Begge mine har gått veldig fort. Andre gikk raskere enn den første- så tipper tredje kommer til å gå fort også!

Haha.. Litt kjapp å trykke reply her.. Men første fødsel 23 t, brukte lystgass ingen rift etterpå. Svangerskapet gikk som en lek, uten plager bortsett fra halsbrann og la på meg ti kilo

Nr to, ble satt igang fire dager før termin, lillebror kom på 6 timer som stjernekikker. Brukte kun lystgass her også. Måtte sy en del etter denne fødselen men ikke så veldig ille etterpå. Tyngre svangerskap, mye kvalme, halsbrann og 25 kilo opp!! Mye vann i kroppen på slutten, og ble satt igang pga mistanke om svangerskapsforgiftning.

Jeg har seks år mellom hver av barna mine, og dem var forskjellige men positive og fine opplevelser ☺

Venter nr 3. Eldste kom på 7 timer. uten noe form for smertestillende. Minste kom på 3 timer. Rakk akkurat å komme meg inn på kk. Ingen smertestillende denne gang heller, men den siste fødselen var veldig intens. En mellomting av de to fødslene hadde vært bra.

Nei var ikke like. Med første åpnet jeg meg aldri selv med 9 modningspiller, vannet bletatt og riestimulerende i 4 dager som endte i snitt. Mens nr to var det ballongkaterer også 2 modningstabletter så var fødselen igang og endte vaginalt :)

Venter nr 3, fikk førstemann for 16 år siden rask og grei fødsel på 3.5 timer. Nummer 2 kom 7 år etter som et lyn, det hele tok 50 minutter fra start til slutt. Og smertene var på helt andre plasser enn første gang, og ubeskrivelige vonde. Nummer 3 er jeg virkelig spent på.. Håper på en mellom ting av fødsel 1 og 2, men nå er det 9 år siden forrige fødsel. Har hørt at man blir som "førstegangsfødende " å regne når det går 7 år mellom :)

Begge mine var kjappe, men likevel helt forskjellig! Første kom fire timer etter første rie (halvannen time på KK) - håpet på en litt tregere fødsel på nr to, men den gang ei.. Han kom på 50 minutter på stuegulvet hjemme..

Begge kom 10-11 dager over termin, så jeg skal søke om igangsetting rundt termindato siden jeg virkelig ikke ønsker en ny hjemmefødsel!!

Nei :p Første og andre fødsel varte i flere DØGN! Siste fødsel var styrtfødsel på EN TIME! :o

Oj, skummelt! Rakk du sykehuset da?
Ja jeg ble igangsatt på overtid, så heldigvis! Fra første skikkelige rie gikk det under en time, var 30 min på føden bare. 1 modningspille og det funka som bare rakkern :D
Helt uventet og sjokkerende etter å ha hatt lange vanskelige fødsler før.

Ja jeg ble igangsatt på overtid, så heldigvis! Fra første skikkelige rie gikk det under en time, var 30 min på føden bare. 1 modningspille og det funka som bare rakkern :D
Helt uventet og sjokkerende etter å ha hatt lange vanskelige fødsler før.
Det hørtes jo ganske intenst ut! Men greit å bli fort ferdig sikkert også. :)

Første ble tatt med keisersnitt på grunn av begynnende morkakeløsning. Nr 2 kom veldig kjapt, hadde null kontroll og synes det var helt grusomt. Nr 3 ble jeg satt i gang, og hadde 1 time aktiv fødsel, så den også gikk kjapt, men denne gangen visste jeg hva jeg gikk til. Så håper på en kjapp og grei fødsel denne gangen også :) Jeg har forøvrig sinnsyk sprøyteskrekk, så begge vaginale fødslene var helt uten smertestillende, så sånn sett er jeg glad det er "kjapt over" ;)

Fødsel nummer to var mye bedre! Startet på samme måte, men varte kortere. Følte at jeg hadde mer kontroll over situasjonen, og visste hva jeg skulle gjøre :)

Back
Topp