"Styggeste" ord?

Syntes ikke det er så pent å si unge,ungene, unga høres mye bedre ut med "barna leker" enn unga leker føler det er litt bondete :-/ :)
ja og de som er bonder da ? ;) pappa ropte alltid ONGA kom nådaa ONGA eller bånnan :P vanlig der han bodde ,, så jeg sier ofte det når jeg tøyser med guttungen ;) eller guttebarnet da :P

Mistenker at betyr at noen bæsja. Mannen sier tømme ryggen, er ikke så begeistra for det heller, men er i alle fall litt bedre haha

Jeg og misliker "tømme ryggen", det er så vulgært! bedre å si ar man skal "nr 2".

Å føde føltes forresten som å tømme ryggen :p

Takk. Kunne nesten føle seg truffet her. Hehe. Er fra Østlandet men bondelandet så har ganske mange ord. Vi sier faktisk unga, ungene, guttungen, jentungen osv. Men ett ord som kan irritere meg som til å med er fra min egen dialekt (som jeg ikke har brukt siden jeg var liten) er ama. Hvorfor skal det brukes det hele tiden? Jeg skjønner jo ikke hva det egentlig er ett ord for selv om jeg er født på Lillehammer. Det blir brukt så rart.
Det blir jo brukt på slutten av hver setning. Je vil itte ama. Akkurat som Oslo dialektene sine ass. Jeg vil ikke det ass. ;)

Skjønner ikke hva som er vitsen. :p

Det jeg hater nå er når folk bruker sleng. Det er SÅ populært å si ish osv.

Er ferdig rundt 13 ish.
Kan man Ikke heller si jeg er ferdig ca kl 13?! ;)

Det blir jo brukt på slutten av hver setning. Je vil itte ama. Akkurat som Oslo dialektene sine ass. Jeg vil ikke det ass. ;)

Skjønner ikke hva som er vitsen. :p
Nei ikke jeg heller. Bruker ingen av de ordene selv. Men min bestemor bruker ama en god del. Holder nesten på å le hver gang vi er der.

Blir nok ordet fitte/fitta:confused:

Det jeg hater nå er når folk bruker sleng. Det er SÅ populært å si ish osv.

Er ferdig rundt 13 ish.
Kan man Ikke heller si jeg er ferdig ca kl 13?! ;)
Hehe, jeg liker heller ikke sånne motegreier som alle sier. Ish er et godt eksempel, høres helt teit ut når vi bruker det i Norge

Bærekraftig. Det ordet brukes kun for å hevde noe er bedre enn det er føler jeg. At man blir tatt mere seriøs om det blir brukt i en bisetning...

Back
Topp