M
Moderator Kine
Guest
Hvor lang permisjon skal du ha?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Fedrekvoten er vel 10 uker nåDette er min første graviditet så jeg tenker at jeg vil ta mødrekvoten og la pappan få sin del på ca 2 mnd er det vel nesten? Den må de kanskje ha nå ja..
Fedrekvoten er vel 10 uker nå![]()
Nei, permisjonen er delt inn i mødrekvote, fedrekvote og fellesperiode. Mødrekvote er forbeholdt mor, fedrekvoten forbeholdt far og fellesperioden kan man fordele seg i mellom slik man vilDet høres riktig ut ja. men er det dere mener med felles perioden? skjønte ikke helt den
![]()
Jeg regner med jeg tar det meste av fellesperioden i alle fall, har ikke planlagt enda og om samboer ønsker noen uker av den perioden så skal han få det. Det avhenger selvfølgelig av at han finner seg en jobb rett etter studiene, hvis ikke får han nok ikke tjent seg opp rett til foreldrepenger.hm er det sånn det er ja. Hm , ja jeg tror jeg vil ta det meste jeg, det er jo jeg som er mamman. Så får jo pappan uansett de 10 ukene
. hvordan tenker dere å gjøre det da? =)
Taper du penger på å velge 80% lønn selv om du trenger ulønna permisjon etter 100%-perioden?Vi tar med 100% lønnsdekkning, ellers taper vi en del penger på det.(42 uker?)
Jeg tar Mødrekvoten og det meste av felleskvoten, pluss noen mnd ulønnet permisjon.
Far tar 10 uker over 2 år, han jobber turnus og er uansett hjemme en hel uke pr mnd+ noen dager, så det blir i tillegg litt ferie fordelt utover året.
Planen min er å være hjemme til BHG start.
Taper du penger på å velge 80% lønn selv om du trenger ulønna permisjon etter 100%-perioden?
Ja.
For jeg skal uansett ha ulønnet perm om vi tar 100% eller 80% dekkningsgrad.
Min mann skal jo ha ti uker, så alt i alt taper vi penger grunnet hans inntekt og jobb.
Så lønner seg for oss å sette av de pengene hver mnd å bruke de i ulønnet permisjon.
Han jobber en litt spesielt turnus og arbeidssituasjon.
Får dere overført ferien? Det får ikke vi! Vi mister ferien om vi ikke bruker den så jeg tenkte å bruke den før permisjonJeg har også 10 uker ferie neste år ;-) siden vi går ut permisjon i juni og neste års ferie blir overført til 2017.
De er jo betalt de også.
Får dere overført ferien? Det får ikke vi! Vi mister ferien om vi ikke bruker den så jeg tenkte å bruke den før permisjon