Sprinkelseng

J87

Gift med forumet
Marslykke 2016
Junilykke2018
Jeg vet vi hadde skrevet om senger i en tråd, men fant den ikke igjen :) Mulig det var i skjult forum, men har mistet tilgang etter en lite aktiv måned på forum:) Så oppretter en ny jeg!

Hvilken seng har dere kjøpt/tenkt å kjøpe/evt har? Vi hadde bestemt oss for Leander sengen som kan brukes til barnet er rundt 12 år, men har nå funnet ut at den blir for "stor" for rommet. Vanskelig å innrede når den er så oval :p

Mange snakker om Ikea som har fått best i test på en sprinkelseng. Er det da den testen fra 2013? For jeg finner ingen ny test på barnesenger når jeg søker? Gleder meg til å høre hvilke sprinkelseng dere går for:)

Og når vi først er igang: stellebord er ett stort spørsmålstegn for meg! Finner ingen som passer med mine ideer :p Hvilket stellebord går dere for? Jeg er takknemlig for inspirasjon:)
 
Vi skal ha seng fra IKEA.. :)
Men jeg har ikke helt bestemt meg for stellebord, har funnet et jeg kunne tenke meg. På jollyroom.no. Men er redd det blir for lavt.. :-/
Håper jeg kan komme med et tilleggsspørsmål..
Og spør da derfor dere andre hvilken høyde dere har på stellebordet..????
 
Vi skal ha den grå senga med skuffer fra IKEA. Stellebordet er jeg litt usikker på, hadde "åpen løsning" sist gang, men tenker kanskje stellekommode denne gangen, litt usikker:p
 
Har Ikea Hensvik seng etter storesøster, og har vært veldig fornøyd med den. Babyen får overta den sengen etterhvert, men i begynnelsen skal hun sove i bedside crib på vårt rom :)
 
Vi har en hjemmelaget liten sprinkelseng, som et 80 år gammel, hvor babyen kan sove i starten:) Så er det over til større sprinkelseng - håper bare minsten er ferdig med den da:) Kjøpte den brukt, en bohus-seng. Massiv og fin, og veldig billig! Kjøper bare ny madrass:)
Ellers holder vi på med å pusse opp badet nå, så vi har fått en møbelsnekker til å lage innredningen og et stellebord som passer. Litt usikker på hvordan stellebordløsningen blir, vi har bare kommet med tanker og ønsker. Innredningen kommer til helga, så gleder med til å se hvordan det blir:)
 
Vi tenker oss Stokke sleepi av den enkle grunn at den har hjul og kan bygges ut;)
 
Har kjøpt Gulliver sprinkelseng fra IKEA :)
Skal ikke ha stellebord, har bare stellematte oppå vaskemaskinen på badet tenkte vi, og henger opp noen hyller over til bleier og diverse
 
Skal kjøpe sprinkelseng fra ikea, men ikke helt bestemt hvilken ennå... skal inn å se/kjøpe neste uke! :D
Vi har valgt et billig og sammenklappbart stellebord fra jollyroom. Har ikke plass til til stellekommode i hovedetasjen, så valgte den billigste løsningen da vi uansett tenker å gå over til stellematte på baderomsgulvet etterhvert (har lite bad :p )
 
Vi har en vugge fra barnas hus, tror den heter Sofie eller noe. Sprinkelsenga fikk vi har svigers, billigste modellen fra Ikea [emoji14] den bruker lillemor nå, regner med at hun skal få juniorseng når lillebror må ha den. Gidder ikke kjøpe ny sprinkelseng når hun er nærmere to år tror jeg..
 
Skal bruke den sprinkelsenga jeg hadde da jeg var liten, og stellebordet er en kommode jeg arver fra ei venninne.. :)
 
Sengen til barnet vårt er sprinkelseng fra IKEA med mulighet for å ta ned ene langsidene ethvert som ungen blir større.

Vi satte hjul på den så jeg lett kunne flytte den om natten fra vår sengeside til litt lenger unna...


IKEA stellebord også med sprinkler og hylle under. Usikker på om den er i salg nå. Blir byttet fort ut. Satte hjul på den også da vi har skap som må være tilgjengelig bak det.


Vi bruker heller penger på noe annet enn dyre senger og stellebord...
 
Håper jeg kan komme med et tilleggsspørsmål..
Og spør da derfor dere andre hvilken høyde dere har på stellebordet..????


Jeg er 1,71 høy og stellebordet fra IKEA har vi satt hjul på under så det er ganske høyt. Kusina mi på 1,62 på strømpelesten ble litt overrasket over høyden hihihiihi.
 
Vi kjøpte Alma sprinkelseng på Barnas hus fordi den var på tilbud (ca 600 kr), og den var søt. Var vel egentlig ikke noe mer enn det som lå bak valget. Innså etterpå at impulskjøp av babystæsj muligens ikke er det helt store, men satser på at sengen er helt OK :)

Når det gjelder stellebord er badet vårt pittelite, så vi går for det billigste de har på IKEA, det tror vi at vi skal klare å skvise inn :p
 
Jeg vet vi hadde skrevet om senger i en tråd, men fant den ikke igjen :) Mulig det var i skjult forum, men har mistet tilgang etter en lite aktiv måned på forum:) Så oppretter en ny jeg!

Hvilken seng har dere kjøpt/tenkt å kjøpe/evt har? Vi hadde bestemt oss for Leander sengen som kan brukes til barnet er rundt 12 år, men har nå funnet ut at den blir for "stor" for rommet. Vanskelig å innrede når den er så oval :p

Mange snakker om Ikea som har fått best i test på en sprinkelseng. Er det da den testen fra 2013? For jeg finner ingen ny test på barnesenger når jeg søker? Gleder meg til å høre hvilke sprinkelseng dere går for:)

Og når vi først er igang: stellebord er ett stort spørsmålstegn for meg! Finner ingen som passer med mine ideer :p Hvilket stellebord går dere for? Jeg er takknemlig for inspirasjon:)
Vi har kjøpt Leander, den kan hun bruke i mange år!!
 
Jeg kunne egentlig tenkt meg å ha en bedside crib til å begynne med, men er veldig usikker. Hvis jeg finner en sprinkelseng hvor jeg kan ta av den ene siden så det kan stå helt inntil senga vår kjøper jeg nok det i stedet. Greit å ha en man kan bruke en stund :)
 
Har tenkt å kjøpe seng fra ikea.
Noen som vet noe om de forskjellige madrassene?
Tips?
 
Back
Topp