Er jeg gæærn?

• Trådstarter Trådstarter Mamma_Lillemor
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma_Lillemor

Guest
Det skal sies at jeg blir nok litt over middels stresset over ting, liker å ha ting gjort - og vil ikke ha ting hengende over meg.. Har nå begynt å strikke opp restegarn og avslutte en rekke strikkeprosjekter. Målet er å ha det gjort i løpet av november - så jeg ikke har det liggende når vesla kommer. Det samme gjelder egentlig bøker, diverse andre gjøremål jeg tror jeg ikke kommer til å ha tid til når hun er født. Men det er jo bare november.... Men jge føler tiden går så fort! :o Idag pakket jeg inn majoriteten av julegavene. Tenker at man VET jo aldri hva som skjer til tross for perfekt svangerskap uten en eneste plage, så plutselig blir jeg sengeliggende med et eller annet issue i desember.

Føler vel også at jo mer som er unnagjort, jo "nærmere" kommer jeg på en måte februar. Kanskje jeg bare lurer meg selv til å tro at februar er nærmere enn det egentlig er, siden jeg snart er ferdig med "alt" som ikke innebærer bleieskift og gulpetørking og amming.. :P

Flere som tenker som meg? Eller er jeg litt smånevrotisk? :P

Jeg også liker å ha ting gjort, og tenker at "hvorfor utsette ting man kan gjøre Idag til imorgen"... Jeg har nok ikke alt helt på stell ennå slik som du, men jeg føler at å skrive lister hjelper veldig!
Jeg har desverre en mann som er veldig flink til å utsette ting til i siste liten.... Og det er et stort problem nå for tiden!

Jeg tenker også litt sånn, og kommer til å vaske babyklær osv nå i november. Desember går med til juleforberedelser og i januar er det ikke sikkert at jeg gidder noenting :-) Fødte i uke 34 sist, så det kan jo hende det blir romjulsfødsel her, og da hadde det vært greit å ha ting på stell hjemme :-)

Ikke så stresset her, men stresser litt med å strikke ferdig julegaver:p har en eksamen om 1 uke så gleder meg til å bli ferdig med den for da tror jeg skuldrene senker seg litt mer :p men greit å gjøre seg ferdig med julegaver litt før slutten av des, har kjøpt 3 til nå :cool: mnd og ukene går fort syns jeg å ;) men har ikke handlet inn baby tøy eller noe sånt enda da:p

Var mer sånn forrige gang. Nå orker jeg ikke stresse med noe. Så skal det jo sies at jeg har det meste fra sist også da. Har kjøpt søskenvogn og vognpose, og noen få plagg. Men klrt det er greit å ha det viktigste klart. Man vet jo faktisk ikke hva som kan skje. :)

Kjenner meg veldig godt igjen. Pluss på pakking til en eventuell flytting i løpet av desember-februarperioden i tillegg så er vi der :-P Haha. Jeg er snart ferdig med julrgaver, jeg har prøvd å få ferdig alt som er ac småting som KAN gjlres ferdig før jeg føder, i TILFELLE det skulle skje noe .. Scrappe prosjekter som ikke er til julemesse eller gaver er pakket vekk og skal ikke taes frem igjen før vi har flyttet..

Godt vi er flere :-P

Forrige gang ødela vannlekkasje huset, så me måtte bu anna plass i heile svangerskapet. Huset var innflyttningsklart 1 time før eg kom ut fra føden. Da stresset eg... :p

Denne gangen, nææææ det blir fødsel selv om ikkje alt er klart. ;)

Jeg stresser ikke med noe denne gang altså.
Barnerommet har fått et strøk, men mangler både strøk 2 og 3, samt nytt gulv... Har en body og noen gulpekluter, samt babynest og lekegrind.

Huset står på hodet pga oppussing av alle rommene, så her tar vi ting som det kommer. Sålenge vi har litt klær og bilsete, samt flasker og bleier innen ungen blir født, er det ingen krise ;)

Var mer sånn forrige gang. Nå orker jeg ikke stresse med noe. Så skal det jo sies at jeg har det meste fra sist også da. Har kjøpt søskenvogn og vognpose, og noen få plagg. Men klrt det er greit å ha det viktigste klart. Man vet jo faktisk ikke hva som kan skje. :)
Henger meg på denne :-) Er merkelig avslappet til flink pike å være :P
Tenker at alt ordner seg. Kommer a før og det går ut over julegaver/ juleforberedelser, ja da får folk ta til takke med barnebarn/tantebarn etc som julegave :-)

Tenker at alt ordner seg. Kommer a før og det går ut over julegaver/ juleforberedelser, ja da får folk ta til takke med barnebarn/tantebarn etc som julegave :-)
Helt enig! Julegaver er ikke førstepri om det blir prematur fødsel. ;)

Den tanken liker jeg! ;)
Stresser ikke veldig selv, men har en mann som gjør det!! :P

Stresser ikke i det hele tatt :) Har nok med å få ting på plass etter vi flyttet i hus 1.november.. Det som skjer det skjer, er ikke farlig om det ikke blir gjort til riktig tid. Regner med at folk forstår at en fødsel utsetter diverse ting. ;p

Stresser heller ikke. Med førstemann måtte mannen min sette opp senga og gjøre klar på badet mens jeg fortsatt var på sykehuset med junior. Han kom jo for tidlig, så vi var ikke helt forberedt ;) Men følte heller ikke det var noe hast.

Her kan jeg godt gjøre ting samme dagen som det MÅ gjøres. Stresser ikke. Syns det er en evighet til februar.. :p

Hehe, jeg skulle ønske jeg var mer som deg.
Jeg er nok litt for avslappet.. (Ikke hvis du spør samboer ;) )

Jeg er også som deg, litt smånevrotisk:p Men det går mest på det å ha alt klart til babyen kommer. Av de store tingene mangler vi bare stellebord, og jeg venter og venter på at det vi vil ha skal komme på tilbud. Synes det burde ha vært på plass nå altså:p

Jeg er også som deg, litt smånevrotisk:p Men det går mest på det å ha alt klart til babyen kommer. Av de store tingene mangler vi bare stellebord, og jeg venter og venter på at det vi vil ha skal komme på tilbud. Synes det burde ha vært på plass nå altså:p
De har fine på IKEA :-) Der er det jo også såpass rimelig at man ikke trenger å vente på salg :-P

Jeg er nok ikke flink pike så tar ting som de kommer :-)

(8)

Kjenner jeg er veldig avslappet denne gangen. Samtidig som jeg får litt panikk over alt som skal handles og ordnes.... Kunne tenkt meg å bli ferdig med julegavene før desember og heller kose meg med ungene i stedet for å stresse rundt på butikker. Men, siden svimmelheten og blodtrykksfall fortsatt kommer flere ganger i løpet av dagen så er det ikke så mye jeg får gjort i fra sofaen. Handlingen til baby blir nok i januar...

Back
Topp