Sukker

• Trådstarter Trådstarter Wardruna
  • Opprettet Opprettet
Orker ikke tanken på sjokolade - jeg som normalt sett elsker sjokolade. Godteri frister heller ikke. Men antar det er bra.

Jeg forsøker å kutte mest mulig i både sukker og kunstig søtning om dagen, men prøver å ha et normalt forhold til det. Spist både muffins i bursdag og is i middagsselskap, men forsøker å begrense meg.
Ellers ikke spist godteri siden positiv test.
Hadde kjøpt mørk sjokolade om lørdagen, men spiste meg for mett på Taco! ;)
Blir venninne tur i helga så da spørs det nok on jeg ikke ryker på litt snacks... ;)

Blir en del sukker ja:/ var veldig flink med førstemann, men nå har jeg hatt dårlig matlyst og vært kvalm, så da spiser jeg det jeg vil ha der og da, uansett hva det er egentlig (ikke spekemat ol.som vi ikke skal ha såklart). Får dårlig samvittighet, men skal prøve bli flinkere.

Jeg spiser masse sukker og det har jeg alltid gjort! Trener i tillegg mye, så er godt trent. Det skal sies at jeg spiser sukker i helgene og holder ukedagene nokså "rene". Men det funker for meg :) skjønner ikke hvorfor man skal være mer forsiktig med sukker når man er gravid..

Jeg spiser masse sukker og det har jeg alltid gjort! Trener i tillegg mye, så er godt trent. Det skal sies at jeg spiser sukker i helgene og holder ukedagene nokså "rene". Men det funker for meg :) skjønner ikke hvorfor man skal være mer forsiktig med sukker når man er gravid..
Er noe med at man har en større sjangs for å utvikle nedsatt glukosetoleranse, som igjen kan føre til høy fødselsvekt hos babyen. Sukker innefor normalen er uansett ok, men å spise mengder med sukker hver dag er ikke anbefalt.

Jeg er overvektig og må ta glukosebelastningstest ved uke 20 og 30. Jeg vet at de kommer til å si på Adi-pol (poliklinikk for overvektige gravide) at jeg MÅ kutte alt sukker. Dette for at jeg har høyrer risiko for å utvikle svangerskapsdiabetes og også få stort barn, selv om dette aldri har skjedd før. Alle mine tre har vært ca 3,5kg ved termin. Allikevel vet jeg at andre har opplevd å utvikle svangerskapsdiabetes kun i ett av tre svangerskap, så bedre føre var :)

Ah da skjønner jeg :) får holde det til helgen da!

Back
Topp