Fra forsamtale til oppstart

Bare meg =O)

Betatt av forumet
For dere som er igang eller vet :) hvor lang tid tok det fra forsamtale til oppstart? Jeg skal snart på samtale og er veldig spent :) Skal forresten på Riksen :) forventer Tr 3-4 dager etter.

Var på forsamtale på riksen i begynnelsen av april, startet med medisiner i juli. Hadde uttak og innsett i september :-)

Lykke til!

Takk for svar :) greit å være forberedt på noen måneder til da :) åssen gikk det med innsett i september?

Det var sommerstengt noen uker også da, så håper det går litt raskere for deg!

Ble gravid, men mistet tidlig. Er i gang med fryseforsøk nå, fikk heldigvis starte på neste mens! Ble forresten flyttet til Ullevål selv om samtalen var på riksen :-)

Var på forsamtale 9.september og begynte med medisiner 1.oktober, så var kjempeheldig :D Fikk mensen 4 dager etter samtalen og ringte da inn og fikk starte på samme syklus ☺
Det var på Riksen!

Jeg hadde samtale i mai og uttak i august på riksen! Ved negativ test i august fikk jeg satt opp neste uttak først i midten av desember. Hører de fleste blir satt opp tidligst i februar nå, så er visst mye kø. Men er jo mulig å være heldig at syklusen din passer med en uke det plutselig er ledig i. Lykke til:)

Riksen mottok søknaden vår 6. mars, forsamtale 30. juni, oppstart medisiner 23. September og innsett 30.okt.

Så har vært en altfor lang reise med venting, men nå er vi kanskje snart i mål :)

Tusen takk for svar dere :-) ser det varierer med tid ja, får bare krysse fingrene :-) Lykke til videre alle sammen, håper det lykkes for dere :-)

Riksen mottok søknaden vår 6. mars, forsamtale 30. juni, oppstart medisiner 23. September og innsett 30.okt.

Så har vært en altfor lang reise med venting, men nå er vi kanskje snart i mål :)
Riksen mottok søknaden vår 28. februar, forsamtale 26.august. Oppstart 5.november (i morgen), innsett i uke 49/begynnelsen av desember. Tror nok dere var litt "heldige", eller vi litt uheldige, siden vi søkte før dere og kom inn etter.. :-o

Riksen mottok søknaden vår 28. februar, forsamtale 26.august. Oppstart 5.november (i morgen), innsett i uke 49/begynnelsen av desember. Tror nok dere var litt "heldige", eller vi litt uheldige, siden vi søkte før dere og kom inn etter.. :-o

Oi såpass :/
Men det kan kanskje være andre årsaker kanskje til det? Det er vel litt prioriteringer inne i bildet tror jeg? Ikke første mann til mølla, om du forstår :)
Men så flott å være igang fra imorgen da, tro meg, de neste ukene kommer til å gå fortere enn du tror :)

Vi ble henvist til Riksen i midten av mars med forsamtale i juni. Nå skal vi ha eventuelle forsøk på Ullevål da, og der er vel ventetiden annerledes enn på Riksen, men vi fikk beskjed om at vi kunne begynne i sept/okt. (Vi har ikke begynt enda fordi jeg skal prøve Femar først). Så jeg tror nok kanskje heller at dere var uheldige :/

Jo men er det ikke slik på riksen at det er noe prioriteringer også? Eller er det 1.mann til mølla som gjelder ?

Jeg tror kanskje det er noe prioritering der. Henvisningen min ble registrert hos riksen 4.mars og jeg var også på forsamtale den 30.juni. Hadde planlagt uttak uke 46, men ble ringt opp i starten av september med beskjed om at jeg kunne ha uttak i uke 41 istedenfor. Så det må være noe der. Eller så rota de deg kanskje bort i systemet på noe vis? Om det er mulig?

Jeg tror kanskje det er noe prioritering der. Henvisningen min ble registrert hos riksen 4.mars og jeg var også på forsamtale den 30.juni. Hadde planlagt uttak uke 46, men ble ringt opp i starten av september med beskjed om at jeg kunne ha uttak i uke 41 istedenfor. Så det må være noe der. Eller så rota de deg kanskje bort i systemet på noe vis? Om det er mulig?

Hehe så riksen mottok søknaden din 2 dager før oss, og vi var på forsamtale samme dag hihi...
Skulle egentlig ha innsett i uke 43 men pga mensen selvfølgelig valgte å komme senere enn normalt så ble innsett i uke 44 istedet hehe

Hehe så riksen mottok søknaden din 2 dager før oss, og vi var på forsamtale samme dag hihi...
Skulle egentlig ha innsett i uke 43 men pga mensen selvfølgelig valgte å komme senere enn normalt så ble innsett i uke 44 istedet hehe
Hehe ja vi lå ganske likt :) det er så kjipt når mensen ikke gidder å komme når den skal :shifty: Men nå kommer du etter med positiv test hvert øyeblikk du og:D

Hehe ja vi lå ganske likt :) det er så kjipt når mensen ikke gidder å komme når den skal :shifty: Men nå kommer du etter med positiv test hvert øyeblikk du og:D

Hihi, håper og tror faktisk det selv ;) <3

Jo men er det ikke slik på riksen at det er noe prioriteringer også? Eller er det 1.mann til mølla som gjelder ?

Da vi var på samtale, trodde de at jeg hadde en diagnose som gjorde at jeg måtte fremskynde prosessen. Da ville jeg kommet raskere til behandling. Men det var en misforståelse, jeg er frisk som en fisk og måtte stå i kø i 7 mnd fra henvisningen var mottatt til medisinstart :-)

De har en viss prioritering, og det går først på alder, også er det de som ikke har barn, etter det vet jeg ikke hva prioriteringen er, eller om resten er førstemann til mølla :)

Vi hadde samtale i desember i fjor og kom ikke i gang før juni i år. Men da hadde jeg laparoskopi i mars som det var 4 mnd ventetid på og i mainvar det fullt. Fra juni til nå har vi hatt to forsøk og er i gang med det tredje. :)

Back
Topp