Angrer

Verpehøna

Gift med forumet
Septembermødre <3
så sykt på at jeg takket ja til den nye jobben!!
Er permittert fra den vanlige jobben og har takket ja til en 50% stilling på sfo.
Trives jo med å jobbe med barna, men har ingen kjemi med dem som jobber der. Fått masse ansvar, men hu ene av kollegaene mine er skikkelig kontrollerende og gir meg ingen pusterom til å kunne ta noe av ansvaret! De to andre er sykemeldt og såvidt innom.
Og de sene vaktene gir meg skikkelig dårlig samvittighet ovenfor lillejenta som nå må være i barnehagen helt til kl 5. Hun er den siste som blir hentet hver eneste dag! Og denne kvalmen og søvnmangelen (snuppa som har begynt å våkne flere ganger om natten) gjør det ikke akkurat bedre! I går begynte jeg å gråte når jeg hentet i bgh. Lille satt helt alene på gulvet uten leker eller noe og bare ventet. Var helt hysterisk når vi kom hjem for hun var så sulten. Er alt for lite mat med kun frukt fra kl 11-17.
Dagens syt. Måtte bare få det ut...
Er nok en del hormoner også inni bildet.

Jobbsituasjonen: har du oppfølgingssamtale planlagt med sjefen din snart? Evt be om en samtale. Da ville jeg tatt opp situasjonen med ansvar og kolleger. Viktig at slikt oppklares så godt det lar seg gjøre.

Barnehage: kanskje du kan lage en ekstra matpakke som hun kan spise i bhg i tidsrommet 11-17? Eller ha med en skive til henting? Sen henting går nok fint, når starter hun bhg-dagen da? da jeg gikk i bhg spurte jeg foreldrene mine om jeg kunne bli hentet sist for det var så bra å ha alenetid med barnehagetantene :p Din jente har det også sikkert helt fint!

Lykke til! Alltid tøft når hverdagen endres og nye rutiner må innføres :)

Åå får vondt av deg :(
Jeg har ingenting konkret å komme med, men ser du har fått et godt svar ovenfor her. Lykke til videre med det her!

Jobbsituasjonen: har du oppfølgingssamtale planlagt med sjefen din snart? Evt be om en samtale. Da ville jeg tatt opp situasjonen med ansvar og kolleger. Viktig at slikt oppklares så godt det lar seg gjøre.

Barnehage: kanskje du kan lage en ekstra matpakke som hun kan spise i bhg i tidsrommet 11-17? Eller ha med en skive til henting? Sen henting går nok fint, når starter hun bhg-dagen da? da jeg gikk i bhg spurte jeg foreldrene mine om jeg kunne bli hentet sist for det var så bra å ha alenetid med barnehagetantene :p Din jente har det også sikkert helt fint!

Lykke til! Alltid tøft når hverdagen endres og nye rutiner må innføres :)

Er egentlig veldig redd at det å snakke med sjefen vil gjøre vondt verre. Vi er bare 4 stk som jobber der og hun kollegaen og sjefen min har jobbet sammen i mange år og er veldig tette.

Lille er bare 14mnd så vet ikke hvor mye hun trives med lange dager i bhg. Leverer så sent som mulig så blir rundt 9. Så hun er i bhg rundt 8 timer. Vet det ikke er unormalt lenge men jeg synes fortsatt det er for lenge... Smører med ekstra skiver og smoothie, men vurderer å spørre om jeg kan gi med middag istedenfor. Vet ikke om det er veldig dumt jeg. Har ikke lyst å være hun som lager mye ekstra styr for de ansatte heller

Uff, dårlig mammasamvittighet er så vondt! Det du må tenke på er at dette er for en begrenset periode, og for å løse jobbsituasjonen midlertidig.

Har ikke så mange råd å komme med når det gjelder arbeidssituasjonen, for mennesker er så forskjellige og alle arbeidsforhold er så individuelle.

Men i barnehagen: spiser de bare frukt etter kl. 11? Det er jo altfor lite uansett hvor sent barnet blir hentet! I barnehagen vår er det mat kl. 10.30 og 14.00, også får de som ikke er hentet ved 16-tiden frukt. Jeg har ofte med middagsmat på matpakka, og er kjent for å aldri ha med brødskiver :) Send meg en pm så kan jeg gi noen gode tips!

Jeg jobber i bhg. Synes du skal ta det opp med de ansatte at du ønsker at barnet ditt skal spise litt ekstra på ettermiddagen, forklar bare at hu er veldig sulten når hun kommer hjem. Ikke vær redd for å sette litt krav :) jeg hadde gledelig matet ekstra! Ang leker, jeg ser for meg at viss du henter kl 17 og Bhg stenger(?) så er lekene nettopp ryddet bort for de ansatte sin arb.dag er ferdig :) hun har nok lekt rett før du kom!

Jeg jobber i bhg. Synes du skal ta det opp med de ansatte at du ønsker at barnet ditt skal spise litt ekstra på ettermiddagen, forklar bare at hu er veldig sulten når hun kommer hjem. Ikke vær redd for å sette litt krav :) jeg hadde gledelig matet ekstra! Ang leker, jeg ser for meg at viss du henter kl 17 og Bhg stenger(?) så er lekene nettopp ryddet bort for de ansatte sin arb.dag er ferdig :) hun har nok lekt rett før du kom!

Ja det er jo derfor ;) hun så bare så ensom og forlatt ut der hun satt. Hjalp ikke akkurat på samvittigheten.

Men tror jeg skal snakke med barnehagen å høre om det går greit å levere med litt middagsmat. Vil gjøre det litt bedre tror jeg ;)

Går nok fint å sende med middag de dagene hun skal være lenge :) har jobba i bhg selv, og vi varmet middag til de som trengte det.

Back
Topp