Problemfri julefeiring?

Boblefrua

Forumet er livet
Ja, har dere det?

Eller blir det ofte uenighet om hvor dere skal være? Hvem skal feire med hvem, den vil ikke ditt og den vil ikke datt?

Helt uproblematisk. Vi feirer jul her hos oss, og inviterer de nærmeste på begge sider.

Helt uproblematisk. Vi har bestemt oss for å feire hos oss selv fremover, og så kan eventuelt de som vil komme. I år reiser min mor opp hit for å feire med oss.

Her feirer vi jul hjemme for oss selv, noe vi bestemte oss for da vi fikk førstemann. Mye pga av at jeg ikke ville feire jul med hans foreldre, da de serverte julemat som jeg ikke likte. Så ikke poenget med å lage egen mat å ta med dit, så da ble det hjemmefeiring på oss :-)

Foreløbig feirer vi annenhver jul hos mine/hans foreldre. Så akkurat det er uproblematisk.

Tja, med tre barn hvorav de to eldste er min og hans, og nær familie spredt utover landet har vi iallefall potensiale til problemer :p
Men det blir hva man gjør det til, og jeg gidder ikke lage problemer ut av at vi er mange som skal få det i hop, der ordner seg ;-)

Di siste årene har vi feiret jul hjemme hos oss selv.
Blir rett og slett for mye styr å dra bort.
Er flere årsaker til det, men også pga min stesøsters hund ikke takler andre hann hunder, og vi har 2 hunder så.. Hun feirer jul hvert år hos Stemora mi og pappa.
Di årene broren min ikke reiser bort for å feire jul med svigerforeldrene og samboeren, feirer han jul hos oss.
Veldig koselig :)
Får jula akkurat slik vi vil ha det :)

Vi er hos svigers er år og hos min familie året etter. Dette er egentlig min families år, og da pleier jeg å grue meg litt :-) Men en rekke uheldige hendelser fører til at vi tar turen til svigers i år også. Der er det veldig uproblematisk :-) Mer diskusjon og mas hjemme hos min familie.

Foreløpig har vi feiret bare én jul sammen (første julen var da vi ble kjærester i smug, så ble litt rart om vi skulle feire sammen da;) ). I fjor feiret vi hjemme hos oss selv, siden vi hadde barna hans første halvdel av jula. I år drar vi til min mor og er der til 3.juledag, siden tvillingene kommer til oss andre halvdel av jula (fra 4.juledag og ut). Kommer nok til å være annenhver jul hjemme og hos min mor noen år framover, så får vi se hva det blir til:-)

Dette blir første året sammen for oss (ingen barn ennå), men det løste vi fint ved at mine foreldre er bortreist på hver sin kant. Ellers hadde vi feiret hver for oss.

Tenker mulig det kan bli litt "kamp" om hvem som får første julen med kommende spire, men det får vi finne ut av da :) Regner med det ordner seg, og jeg er uansett ingen julemenneske - så null stress her ;)

Ja,iallefall i år. Jeg syns svigers lager litt mer styr enn familien min. Vi har jul annenhvert år her og der nå fremover, og jeg tenker egentlig at jeg bare vil feire jul her hjemme når vi ikke skal til mamma og pappa [emoji14]

Helt problemfritt, vi er til pappa på lillejulaften på lunsj, julaften er vi bare her hjemme og går opp trappen utpå ettermiddagen og spiser og feirer julekvelden sammen med svigers, og så er vi hos mamma 1.juledag :) Vi skal bygge oss stor tømmerhytte og når den er ferdig skal vi feire jul der så får de som vil komme dit :)

Helt uproblematisk fordi vi velger å være hjemme bare oss tre :p hvis ikke kunne det nok blitt litt diskusjoner

Såpass problematisk at jeg vil kutte ut hele jul og nyttår. Og strengt tatt alle helligdager. Uansett hva vi velger, så blir det surmuling fra den ene etter den andre.

Vi er enige om hvor vi skal være:) vi reiser til mamma lille julaften og videre til pappa på 2 juledag.
Svigermor derimot er ikke like happy:p Men man kan ikke please alle.

Vet ikke hvordan jula blir i år. Vet bare at vi skal feire sammen for første gang :) Har selvfølgelig mest lyst til å reise hjem til mine foreldre, men tenker litt langsiktig, at hvis vi er hos hans foreldre i år, kan vi være hos mine foreldre neste år og forhåpentligvis ha med en liten baby ;) gruer meg veldig til første jul jeg ikke skal være hjemme :(

Back
Topp