Ikke vært på tidlig ul?

Bittelille søster/bror

Glad i forumet
Føler at jeg er den eneste som ikke Har vært på tidlig ul, er 8+5 i dag. Skal ha første legetime i morgen, og vurderer å be om henvisning. Gikk på pergotime, så tenker at det er en god nok grunn?:) hørt om flere som har fått det pga Pergo! Er det flere som ikke Har vært på tidlig ultralyd?

Ikke vært og ingen planer om å dra heller :)

Ikke vært men drar i 11+5 for å sjekke nakkefold og diverse (privat)

Føler at jeg er den eneste som ikke Har vært på tidlig ul, er 8+5 i dag. Skal ha første legetime i morgen, og vurderer å be om henvisning. Gikk på pergotime, så tenker at det er en god nok grunn?:) hørt om flere som har fått det pga Pergo! Er det flere som ikke Har vært på tidlig ultralyd?
Hadde du ikke sjekk på dag 12 i pergokuren? Eller oppfølging fra gyn? Det gikk helt automatisk her og første ul i uke 7. Så kan jeg velge hvor ofte jeg ønsker det ut svangerskapet. Neste som er satt opp er uke 12 men blir nok en før det.

Hadde du ikke sjekk på dag 12 i pergokuren? Eller oppfølging fra gyn? Det gikk helt automatisk her og første ul i uke 7. Så kan jeg velge hvor ofte jeg ønsker det ut svangerskapet. Neste som er satt opp er uke 12 men blir nok en før det.

Jeg tok kun blodprøve dag 21, har vært privat. Har du fått den oppfølgingen kun fordi du har gått på Pergotime ?:)

Jeg har ikke vært på tidlig UL, og har heller ikke tenkt til det. Er 8+1 i dag, og venter på den vanlige UL, når nå den måtte være. Ringte fastlege for å bestille legetime (førstegangskontroll), men hun så ikke noen grunn til å ha det før jeg var 12 uker på vei, så jeg skal dit på 12+1.

Man får jo høre hjertelyd hos legen før oul også :)
Det kommer an på legen. Min lege lytter ikke etter hjertelyd på første kontrollen fordi den kan være vanskelig å finne. Og finner man den ikke så stresser man mor unødvendig.

Nei , men mest sannsynlig før oul
Vel, her er det legekontroll rundt uke 12, oul mellom uke 17-19 en gang, så kontroll hos jm i uke 24 (og da sjekker de hjertelyd). Så nei, ingen sjekk av hjertelyd før oul.

Vel, her er det legekontroll rundt uke 12, oul mellom uke 17-19 en gang, så kontroll hos jm i uke 24 (og da sjekker de hjertelyd). Så nei, ingen sjekk av hjertelyd før oul.
Åja, jeg fikk høre hjertelyd på første legekontroll sist så trodde det var vanlig. :)

Eg fekk beskjed om at tidlig ultralyd var rutine når eg hadde gått på Pergo, så eg skal på ul mandag i uke 9+3 :-) hadde ikkje oppfølging i det heile under kuren, verken blodprøve eller ultralyd. Gyn (offentlig) skulle eg ikkje til igjen før i januar etter 4 kurer :-p

Jeg har ikke vært, tror ikke vi skal heller. Vi får se, har litt lyst å sjekke at det er noe der før vi forteller det til den kommende storebroren, men det er ikke planen å gjøre det. Vi hadde egentlig bestilt tidlig ul i uke 8, men avbestilte den to dager før :) var ikke på tidlig ul sist, det gikk jo fint det :p

Har ikke vært men lurer litt på å bestille en før jul, siden vi slipper nyheten på juleaften/romjula! Tenkte vente så tett inn mot jul som mulig så kanskje de ser kjønn å!

Jeg tok kun blodprøve dag 21, har vært privat. Har du fått den oppfølgingen kun fordi du har gått på Pergotime ?:)

Ja. Begge mine er pergofrø ;) Ringer inn første blødningsdag og fikk enten time dag 12 for å se at det var egg (og pekepinne på når el ble) eller for å si at jeg var gravid og få time til ul :)

Jeg fikk tilfeldig se hos gyn i noen sekunder sist uke, da jeg egentlig var der for noe annet. Jeg har ingen anelse om hvor langt jeg er på vei da jeg ikke har noe å regne utifra (PCOS) så jeg har bestilt privat ul neste uke for å få termin. Beregningen nå er tatt utifra CB digital testen, og sikkert ikke til å stole på :-/

Back
Topp