Dere som har tatt tidlig ul...

Tusen takk for fine svar! :)

Jeg skal si ifra om at jeg har dårlig erfaring, og satser virkelig på at de tar litt hensyn. Leste henvisningen igjen, og der stod det at jeg skulle drikke en del vann på morgenen, og unngå å gå på do rett før jeg skal inn. :)
Er det vanlig at man får med bilder?

Jeg fikk ikke beskjed om å drikke, og var på do rett før:p
Får bilder med ja:)

Jeg skal neste uke, da er jeg 8+1. Har dere tatt innvendig eller utvendig, og hvorfor har dere evt. tatt utvendig?
Jeg har noen kilo i pluss, er jeg sikra innvendig da? Gruer meg litt, pga jeg hadde hoven milt en gang for noen år siden, og da tok de utvendig og innvendig ul for sikkerhetskyld, og ho dama som gjorde det var så hardhendt! Gjorde vondt og blødde en del etterpå... ;)
Den gangen du hadde hoven milt - var det milten du tok ultralyd av da? Eller livmor?

Den gangen du hadde hoven milt - var det milten du tok ultralyd av da? Eller livmor?
Jeg husker ikke helt. Var 16, og hadde kyssesyken. Var blitt skadd i en håndballkamp og da oppdaget de hoven milt i undersøkelsen. Husker at de kikket utvendig først, og mulig de da sjekket innvendig for sikkerhetskyld. Er 10 år siden! :)

Jeg husker ikke helt. Var 16, og hadde kyssesyken. Var blitt skadd i en håndballkamp og da oppdaget de hoven milt i undersøkelsen. Husker at de kikket utvendig først, og mulig de da sjekket innvendig for sikkerhetskyld. Er 10 år siden! :)
Det at milten var hoven og at du hadde kyssesyken var nok det som gjorde denne undersøkelsen ubehagelig for deg. Hovne organer er vonde og ømme, særlig når de trykkes på. Om du ikke hadde debutert seksuelt enda kan det jo dessuten blø litt å få sånne store greier inni der.

Er ganske sikker på at det ikke blir vondt for deg denne gangen, verken utenpå eller inni.

Alltid tatt innvendig UL hos gyn. Hos fastlegen derimot ble det utvendig. I uke 9 så vi greit og hørte hjertet, jeg er overvektig, men han pressa ganske hardt ned rett over skambenet.

Back
Topp