Ny i gruppa, noen gravide med lavt stoffskifte her?

Melder meg inn her jeg :)
Jeg har termin ca 16 juli. Har lavt stoffskifte, men er under medisinering og går nå på riktig dose.Har time til legen 17.november.Så det jeg da lurer på, bør jeg få legetime tidligere bga dette? Har begynt på folat i dag og;) Gleder meg til å bli kjent med dere her :)

Jeg har lavt stoffskifte, har hatt det i lange tider også under forrige sv.skap, så lenge du går på riktig dosering nå å har time snart for å få det kontrollert igjen(?) så skal ikke det være noe problem ;)

Jeg er født med lavt stoffskifte og går på levaxin. Jeg har allerede vært hos legen . Når man blir gravid skal dosen på medisinene økes . Jeg hadde ringt til legen og fått en time tidligere. Jeg fikk komme inn med en gang da jeg sa jeg var gravid og hadde lavt stoffskifte . Jeg ble fulgt opp nøye forrige svangerskap også .

Jeg har lavt stoffskifte, har hatt det i lange tider også under forrige sv.skap, så lenge du går på riktig dosering nå å har time snart for å få det kontrollert igjen(?) så skal ikke det være noe problem ;)

Samme her!

Riktig nok var jeg nettopp hos en Endokrinolog som sa jeg skulle øke dosen to ganger i uka når jeg ble gravid.

Jeg er født med lavt stoffskifte og går på levaxin. Jeg har allerede vært hos legen . Når man blir gravid skal dosen på medisinene økes . Jeg hadde ringt til legen og fått en time tidligere. Jeg fikk komme inn med en gang da jeg sa jeg var gravid og hadde lavt stoffskifte . Jeg ble fulgt opp nøye forrige svangerskap også .
Tiden takk dere :)
Jeg skal ta å ringe på mandag jeg, for jeg bør vel snakke med legen føre jeg evt begynner å øke selv? Ligger stabilt i stoffskifte nå. Har gjort det i 1år og har hvert til kontroller hver 6 uke ca. Inntil nylig, da fikk jeg beskjed at alt var så bra at jeg kunne komme hver 3mnd nå. Jeg har 0,1 mg levaxin, og tar en halv tablett hver dag. Ligger da på 0.7-0.8 stabilt på blodprøver. Kjenner jeg ble litt egnestelig når jeg leste meg opp til dette på nett nå:( men skal få en kjappere legetime jeg. ;)

Skal aldri lese på nettet da blir man bare som regel mer skremt :p
Jeg tar 8 tab i uka å har ligget stabilt i over 2 år nå :) men er viktig å ta det opp med legen å ta prøver gjennom sv.skapet slik at det forblir riktig hele veien :)

Tiden takk dere :)
Jeg skal ta å ringe på mandag jeg, for jeg bør vel snakke med legen føre jeg evt begynner å øke selv? Ligger stabilt i stoffskifte nå. Har gjort det i 1år og har hvert til kontroller hver 6 uke ca. Inntil nylig, da fikk jeg beskjed at alt var så bra at jeg kunne komme hver 3mnd nå. Jeg har 0,1 mg levaxin, og tar en halv tablett hver dag. Ligger da på 0.7-0.8 stabilt på blodprøver. Kjenner jeg ble litt egnestelig når jeg leste meg opp til dette på nett nå:( men skal få en kjappere legetime jeg. ;)

Jeg hadde et helt uproblematisk svangerskap sist, uten noe spesielt oppfølginga eller økning av dosen. Fødte en frisk jente :)

Tusen takk for at dere deler deres historier:D Da blir jeg litt mindre nervøs og :p
Blir spennende å se hva legen sier, ligger heldigvis godt an nå, så håpe det fortsetter slik.Blir nok blodprøver 1 gang i mnd eller noe da kansje? Har dere hatt mange ultralyder?

Jeg må nok bli ekstra fulgt med på etterhvert, siden morkaka nesten hadde sluttet å fungere da jeg fødte Dattern min for 4år siden også. Den var bare halvparten av hva den skulle være og hun var liten med sine 2620 og ble født 2 dager føre termin. :Heartred

Jeg blir fulgt opp med blodprøver 1 gang i mnd. Hadde et helt uproblematisk svangerskap sist gang. Det er ikke noe å bekymre seg over. Fikk også time hos en spesialist på sykehuset forrige gang. Hun sjekket bare at verdiene var fine og så fikk jeg. Ultralyd . Det var i uke 11 . Det skulle jeg få denne gangen også:)

Jeg blir fulgt opp med blodprøver 1 gang i mnd. Hadde et helt uproblematisk svangerskap sist gang. Det er ikke noe å bekymre seg over. Fikk også time hos en spesialist på sykehuset forrige gang. Hun sjekket bare at verdiene var fine og så fikk jeg. Ultralyd . Det var i uke 11 . Det skulle jeg få denne gangen også:)
Det var godt å høre :) Regner med ekstra oppfølginger med ul-men og bga forrige sv, så greit med litt ekstra sjekk:D

Ringte legen og ble møtt av en sur dame i skranken i dag:shifty: Og i tilegg så mente legen på at man ikke tar prøver i sv før uke 10, og da Selvom man har lavt stoffskifte! Kjenner jeg ble skikkelig lei meg nå! Håper alt går som det skal. Har jo time 17.november heldigvis da, men uansett :(

Back
Topp