Innsett Desember <3

Det er jo et års tid siden vi ble henvist, så ventetidene har kanskje forandret seg siden da. Ja vi er jo i systemet nå, men fortsatt lang ventetid mellom forsøk. Så føles litt kjipt når det virker som det er mye kortere ventetid nå for tiden alle andre steder enn riksen. Men selvfølgelig mest praktisk å holde seg på riksen siden vi bor i Oslo.
Takk for tips, får se hvor vi ender opp hvis det skulle bli aktuelt med privat. Forhåpentligvis blir forsøk nummer to siste forsøk;)

Dere trenger ikke privat, for det løser seg for dere denne gangen! Og da er ventetiden glemt:):)

Er misunnelig på dere som har fått positiv test tidligere! Selvfølgelig helt forferdelig at dere mistet<3, men som du sier vet dere jo at kroppen kan bli gravid hvertfall. Her sitter jeg stadig og tenker at kanskje kroppen min bare aldri kommer til å ville bli det:( Forferdelig tanke! Men har bestemt meg for å prøve å være positiv denne runden, så da får jeg bare glemme det og tenke at første runde bare var testkjøring og det er denne gangen som blir the real thing! :)
Sånn tenkte jeg og. 7 år uten å se en eneste positiv test. Men etter 5 uttak (ene uten noen egg), så ble jeg gravid og fikk se min første positive test noensinne. Mistet i kjemisk, men neste runde satt den og jeg er 11 uker på mandag:) Ikke gi opp, det kommer til å skje. Jeg tror det er mye timing i dette gamet her. Når det klaffer for fullt med kropp og sinn:) En dag så sitter du og sier det samme til noen andre:)

Tusen takk:) jeg er henvist til Porsgrunn, men fikk beskjed av legen at det kunne ta opptil et år pga nytt datasystem, så da tar vi ett forsøk på Fertilitetssenteret i Oslo først. Nå fikk vi plutselig innkalling fra Porsgrunn i desember, men sånn jeg forsto det på legen min så kan timen til Porsgrunn utsettes litt slik at man ikke mister plassen i køen. Er for dyrt å ta mange forsøk i det private fra starten av.

Vi har prøvd i to år og det er det første forsøket vårt nå ja:)
Lykke til på Fertilitetssenteret!!:) Jeg er gravid med en liten spire som er laget der:)

Lykke til på Fertilitetssenteret!!:) Jeg er gravid med en liten spire som er laget der:)

Tusen takk!! Føler oss veldig godt ivaretatt foreløpig

Krysser fingrene for klaff på første forsøk, men skjønner at man ikke kan forvente det. Så bra at dere klarte det til slutt, ser ut som dere har vært gjennom mye før det gikk.

Sånn tenkte jeg og. 7 år uten å se en eneste positiv test. Men etter 5 uttak (ene uten noen egg), så ble jeg gravid og fikk se min første positive test noensinne. Mistet i kjemisk, men neste runde satt den og jeg er 11 uker på mandag:) Ikke gi opp, det kommer til å skje. Jeg tror det er mye timing i dette gamet her. Når det klaffer for fullt med kropp og sinn:) En dag så sitter du og sier det samme til noen andre:)
Ja man må vel bare holde ut! Må være fantastisk å endelig komme så langt<3 Satser på det er mest kropp og mindre sinn som betyr noe, for man blir jo helt rar i hodet av hele denne prosessen hehe;)

Tusen takk!! Føler oss veldig godt ivaretatt foreløpig

Krysser fingrene for klaff på første forsøk, men skjønner at man ikke kan forvente det. Så bra at dere klarte det til slutt, ser ut som dere har vært gjennom mye før det gikk.
Det har vært en lang reise, og det er fortsatt litt igjen, men alt er verdt det når man kommer i mål:)

Ja man må vel bare holde ut! Må være fantastisk å endelig komme så langt<3 Satser på det er mest kropp og mindre sinn som betyr noe, for man blir jo helt rar i hodet av hele denne prosessen hehe;)
Det er veldig deilig, men man er jo fortsatt engstelig da. Redd for å våkne opp og se at alt er en drøm. På dette forsøket gikl jeg all in med alle kjerringråd samtidig som jeg ga fullstendig faen. Koste meg med vin t.o.m. noen dager etter innsett. Snuste ut til uke 6-7 før jeg kuttet helt ut. Bare tenkte at jeg tror ikke noe på det før jeg får sett beviset i magen. Og jeg tror holdningen min (dog ikke sunne vaner), gjorde at det gikk. Jeg var ikke negativ til forsøket eller noe. Jeg ga bare faen i om det gikk eller ikke. For vi hadde jo flere forsøk igjen. Kanskje merkelig for noen, men for meg var det befriende :)

Det er veldig deilig, men man er jo fortsatt engstelig da. Redd for å våkne opp og se at alt er en drøm. På dette forsøket gikl jeg all in med alle kjerringråd samtidig som jeg ga fullstendig faen. Koste meg med vin t.o.m. noen dager etter innsett. Snuste ut til uke 6-7 før jeg kuttet helt ut. Bare tenkte at jeg tror ikke noe på det før jeg får sett beviset i magen. Og jeg tror holdningen min (dog ikke sunne vaner), gjorde at det gikk. Jeg var ikke negativ til forsøket eller noe. Jeg ga bare faen i om det gikk eller ikke. For vi hadde jo flere forsøk igjen. Kanskje merkelig for noen, men for meg var det befriende :)

Hva slags kjerringråd gikk du inn med?

Skal ikke ha kontroll før 27/11, og da har jeg gått 9 dager på puregon sprøyte også... hvilket sykehus/klinikk hører du til? De gjør det jo på så mange ulike måter rundt omkring også :)

Skal ikke ha kontroll før 27/11, og da har jeg gått 9 dager på puregon sprøyte også... hvilket sykehus/klinikk hører du til? De gjør det jo på så mange ulike måter rundt omkring også :)

Jeg skal ha kontroll 17 før jeg starter på sprøyte, vet ikke helt hva slags sprøyter enda, lå ikke inne som resept enda. Skal ringe de å høre hva de har tenkt, men regner med å få mer info den 17. Har et privat forsøk på Fertilitetssenteret i Oslo, før vi evt går videre til Porsgrunn om ikke første forsøk går;)

Hva slags kjerringråd gikk du inn med?
Sov med ullsokker på beina og passet på at føttene alltid var varme, tok babyklister fra uttak, og drakk masse vann. Husker ikke alt i farta, men jeg kan sjekke dagboka mi her inne:)

Det nærmer seg jeg er nå på dag fem av nesespray (suprecur) og har ingen bivirkninger. Er det vanlig? Tok det litt tid før dere merka noe i deres første forsøk?
Jeg merket ingenting de første par ukene (gikk litt over tre uker pga ferie), og kun litt hodepine osv på slutten. Det var Synarela, men det er jo ca det samme. Hadde mye mer bivirkninger av sprøytene! Helt normalt å ikke merke noe altså:)

Er på fag fire av nesespray. Formen er helt for jævlig. Hatt hodepine siden søndag kveld, svimmel og kvalm :/ sprøytestart om under to uker. Blir vel enda bedre å kjøre på med flere hormoner.

Er det normalt ha ha stikking i eggstokkene også? Det kjennes ut som ordet skjer ting der nede i hvertfall.

Godt å få syte litt her inne. Er ingen som skjønner oss bedre enn her inne :)

Cd29 og superstressa for at tanta skal bli forsinka. Hu må kommer før lørdag, så er fortsatt ikke heeeelt krise enda ;) Men vanligvis har jeg en følelse på at a kommer og det har jeg ikke nå...

Om tanta kommer lørdag 7 november og så 8 desember (ff regner ut for meg ;) ) så blir det innsett 22 desember. Ingen rom for forsinkelser med andre ord...

Så gøy at mange av dere allerede er i gang med hormoner allerede! Skjønner det kan være dritt med bivirkningene, men det er verdt det når dere sitter med ett lite nurk i armene om ca 9 mnd ;)

Back
Topp