Høre hjerte med doppler

MartineM

Elsker forumet
Juli13-jentene
Det sies at man kan høre hjerte med doppler fra uke 8 ca. Er det da i uke 8 eller full gått 8 uker, altså 7+0-7+6 eller fra 8+0? Noen som vet.

En annen ting. Dere som er over 7+0 har dere murringer enda? Er en stund side. Jeg følte det nå. Men har andre symptomer som kvalme og trøtthet. Hadde ma i påsken og hadde da ingen symptomer fra uke 7 ca. Blir litt bekymret da. Og får lyst til å se om jeg kan finne hjerte lyd.

Syns det er utrolig vanskelig å finne hjertelyden med dopler.. Og han jeg går til for ultralyder anbefalte det virkelig ikke.... Det var så mange som fant egen puls eller ingenting og gikk i full panikk.

Syns det er utrolig vanskelig å finne hjertelyden med dopler.. Og han jeg går til for ultralyder anbefalte det virkelig ikke.... Det var så mange som fant egen puls eller ingenting og gikk i full panikk.

Var det bare pågrunn av evt panikk? For der er ikke jeg. Er på en måte forberedt på at det kan gå galt pga ma og mange sa. Og vet at det kan være vanskelig å finne. Men tenker at man kan være heldig å finne den å da kan man iallefall smile litt :)

Tror du ska være veldig heldig om du finner den nå. Jeg fant den 9+2 forrige gang og da bare en liten stund. Hentet høytaler for å se om jeg klarte å ta opp lyden og da jeg prøvde igjen etterpå så fant jeg den ikke igjen. Gikk noen uker før neste gang jeg klarte å fange den opp.

Jeg er 7+1 og er VELDIG usikker på om jeg kunne høre slag eller ikke et øyeblikk der istad. Tror det enda kan være tidlig og folk kan vel kanskje stresse seg opp så tidlig. Vet ikke.

Er det noen som vet om det kan være skadelig for fosteret ved bruk av dopplere? Brukte det nå og da med lillemor og det var veldig betryggende før jeg kjente bevegelser men man blir jo litt engstelig for at det kan være skadelig.

Angående murringer så har jeg det fortsatt nå og da. En av de eneste symptomene jeg har ved siden av trøtt het!

Eg fant i uke 9 med nr 1, uke 8 med nr 2, og uke 9 på ei venninne :) Har god erfaring med bruk av doppler fra jobben, så veit eg fann rett "lyd" :)

Fant hjertelyd 8+6 med baby nr to :)

Husker jeg gjorde dette med eldste. For å si det sånn. Var mange ganger på sykehuset for å sjekke pga jeg ikke fant no. Sluttet med det. Og fikk streng beskjed fra legen også :p

Har ei venninne som vil låne meg sin doppler, trur jeg skal vente til litt etter uke 8 å prøve :)
Jeg har sterke murringer daglig..har hatt det hele tiden fra jeg testet positiv :/ venninna mi meinte det var tegn på tvillinger, men jeg vet ingenting da jeg er førstegangsgravid. Jeg er ikke noe typisk kvalm heller, bare når jeg er sulten og ikke får mat med en gang. Sulten er jeg ofte og har økt apetitt :p

I dag 9+1 prøvde jeg angelsound doppler før frokost osv. Syntes jeg kunne høre noe gallopp lyd, men den var selvfølgelig veeeeldig svak langt nedi. Angelsounden målte 130 slag. Kan dette være hjertet til spira bare veldig tidlig?? Forrige svangerskapet hørte vi den klar og tydelig rundt uke 9 og da var morkaka plassert mot rygg. Kan det bare være at morkaka kanskje er foran denne gangen? :)

I dag 9+1 prøvde jeg angelsound doppler før frokost osv. Syntes jeg kunne høre noe gallopp lyd, men den var selvfølgelig veeeeldig svak langt nedi. Angelsounden målte 130 slag. Kan dette være hjertet til spira bare veldig tidlig?? Forrige svangerskapet hørte vi den klar og tydelig rundt uke 9 og da var morkaka plassert mot rygg. Kan det bare være at morkaka kanskje er foran denne gangen? :)

Jeg fant hjertelyden med doppler 9+2 forrige gang og hadde også morkaken forran. Hørte den klart og tydelig fordiom. Men kan være så mange grunner til at du hørte det svakt så det hadde jeg ikke grubler over ;) de er jo små og godt gjemt enda :)

Jeg fant hjertelyden med doppler 9+2 forrige gang og hadde også morkaken forran. Hørte den klart og tydelig fordiom. Men kan være så mange grunner til at du hørte det svakt så det hadde jeg ikke grubler over ;) de er jo små og godt gjemt enda :)
Ja de er jo veldig små enda. Har jo mye å si hvor livmora ligger også vel. Er jo så individuelt på hvordan det er for hver enkelt. Men er ikke så mange andre lyder i kroppen som har en rytme som et hjerte som kommer og går! Angelsounden telte også til 130, men veit ikke jeg:p er jo fortsatt veldig tidlig så!

Ja de er jo veldig små enda. Har jo mye å si hvor livmora ligger også vel. Er jo så individuelt på hvordan det er for hver enkelt. Men er ikke så mange andre lyder i kroppen som har en rytme som et hjerte som kommer og går! Angelsounden telte også til 130, men veit ikke jeg:p er jo fortsatt veldig tidlig så!

Nei tror nok du hørte hjertet ja :) kan ikke være så mye annet som du sier ;)

Back
Topp