Kvalme? Andregangsfødende.

Dandylion

Blir kjent med forumet
Noen som har opplevd å være kvalm i det ene svangerskapet og ikke i det hele tatt i det andre?

Jeg har et barn fra før av hvor jeg var kjempe kvalm fra ca uke 5. Denne gangen er jeg bare små uggen av og til!! Kjenner så vidt at jeg er gravid utenom ømme bryst, hodepine og trøtt på kveldene. Kjenner jeg blir litt smånervøs siden jeg er i så god form :whacky011 hehe burde egentig være strålende fornøyd! Er i uke 6.

Mine to svangerskap er totalt forskjellige. Mindre kvalm men lengere av gangen, blodtrykk, hva som smaker "merkelig" osv

Var kvalm og med oppkast kun 2 uker sist...dette svangerskapet har så langt vært 4 uker kvalme med 1 uke med oppkast...

Motsatt hos meg! Merket nesten ikke at jeg var gravid med nr. 1, denne gangen er jeg kvalm, sliten og skikkelig uggen.

Motsatt! Kun litt uggen og då litt kvalm i 1-2 uker sist, mye verre nå!

Noen som har opplevd å være kvalm i det ene svangerskapet og ikke i det hele tatt i det andre?

Jeg har et barn fra før av hvor jeg var kjempe kvalm fra ca uke 5. Denne gangen er jeg bare små uggen av og til!! Kjenner så vidt at jeg er gravid utenom ømme bryst, hodepine og trøtt på kveldene. Kjenner jeg blir litt smånervøs siden jeg er i så god form :whacky011 hehe burde egentig være strålende fornøyd! Er i uke 6.

JEg er slik.. med førstemann så var jeg forferdelig kvalm med oppkast hver dag i 2 mnd.. nå er jeg 7+3 og jeg er forsatt ikke kvalm.. bare helt sykt trøtt.. jeg er veeeldig glad for å slippe kvalmen, særlig med en rampete 2 åring å ta vare på. så jeg håper det holder seg slik.

JEg er slik.. med førstemann så var jeg forferdelig kvalm med oppkast hver dag i 2 mnd.. nå er jeg 7+3 og jeg er forsatt ikke kvalm.. bare helt sykt trøtt.. jeg er veeeldig glad for å slippe kvalmen, særlig med en rampete 2 åring å ta vare på. så jeg håper det holder seg slik.

Jeg er også slik, var kvalm og dårlig gjennom hele graviditeten sist, denne gangen var jeg litt uggen i starten, men nå er det ikke så mange symptomene. Er 9+5 i dag.

Godt å høre at vi er flere ;) utrolig rart at svangerskapene kan være så forskjellige!!

Da lurer jeg litt også på om kvalm=jente, ikke kvalm=gutt stemte hos dere?
Her er stemte den, veldig kvalm og fikk jente. Siden jeg ikke er kvalm nå tenker jeg at det er gutt :dummy: men er jo ikke helt at det stemmer har jeg lagt merke til:)

Godt å høre at vi er flere ;) utrolig rart at svangerskapene kan være så forskjellige!!

Her er stemte den, veldig kvalm og fikk jente. Siden jeg ikke er kvalm nå tenker jeg at det er gutt :dummy: men er jo ikke helt at det stemmer har jeg lagt merke til:)

Jeg har en gutt, så stemmer ikke for meg :p

Jeg vet ikke, jeg vet ikke hva jeg får denne gangen :p

Men med sønnen var jeg morgenkvalm i 4-5 ukers tid.. Denne gangen har jeg vært konstant kvalm stort sett 24/7 i snart 6 uker, med oppkast :o

Jeg var veldig kvalm forrige gang. Det var en jente!! Kvalmen kom vel rundt uke 7-8 og varte ut. Så blir spennende å se om det kommer denne gang også. Er 6+0 i dag. Føler meg lite gravid egentlig! Men fikk se et hjerte som slo på ul i dag. :-)

Har en gutt og en jente, være helt like begge svangerskapene.
Så jeg er spent på hva som skjer de neste 2 ukene.
Nå er jeg 5+3 og foreløbig er jeg i fin form, men plagene pleier å komme mellom 7-8 uker et sted.

Akkurat samme her, var kvalm med første mann, mens denne gang kan jeg såvidt merke at jeg er litt uggen iblandt :)

Var kvalm ca fra uke 8 til 10-11 sist.. nå er jeg mye kvalmere og har vært d i snart 4 uker.. er 10 uker på mandag..
føler meg helt elendig iforhold til forge gang, men da hadde jeg kun meg selv å tenke på også...

Jeg var ekstremt kvalm forrige svangerskap. I starten av denne graviditeten var jeg i knallform og trodde jeg slapp unna kvalmen, men så kom den kastet på meg i uke 7 :p nå er jeg i uke 9 og det er ikke det minste tegn på bedring. Håper du er heldigere :)

Var sykt dårlig med ekstrem halsbrann fra 6-11 uker i første svangerskap. I andre var jeg bare ekstremt utslitt. I tredje var jeg egentlig i ganske fin form, men trøtt og litt morgenkvalme.
I dette fjerde er jeg nå 7 uker og ekstremt trøtt, og litt uvel. Men aldri kvalm.
Så dette varierer veldig fra kvinne til kvinne og fra svangerskap til svangerskap! Så du kan ta det heeeelt med ro :D

Back
Topp