Noen med erfaringer med lang vs kort protokoll?

Rose123

Flørter med forumet
Sikkert mange som har spurt før men orker ikke lete, bruker altfor mye tid på å google ALT ;-P
Jeg har nå blitt satt på kort protokoll etter 3 mislykkede forsøk, 2 av de uten befrukting og bare 1 og 2 egg ut.
Noen som har erfaringer, kanskje har prøvd begge deler?

Jeg har prøvd begge deler. Men siden jeg har pco og veldig høy amh så fungerte faktisk lang best på meg. På kort så tok cystene all næringen fra hormonene og endte med 1 egg ut og 0 egg ut. På lang har jeg hatt 17 egg ut, men bare 2 som har overlevd til innsett da. Har brukt menopur på kort og puregon på lang.

Jeg har prøvd begge deler. Men siden jeg har pco og veldig høy amh så fungerte faktisk lang best på meg. På kort så tok cystene all næringen fra hormonene og endte med 1 egg ut og 0 egg ut. På lang har jeg hatt 17 egg ut, men bare 2 som har overlevd til innsett da. Har brukt menopur på kort og puregon på lang.
Hei så fint at du deler ;-) Er ikke lett dette her, jeg er jo passert 45 år så jeg kommer ikke til å få ut mange egg, kanksje maks 2 pr gang, men veldig spent på kvaliteten på eggene på kort ;-)
Masse lykke til ;-)

Jeg fikk maaaaange små på kort protokoll. Færre små og mer jevn størrelse på lang protokoll. Ultralydbildet ser mye bedre ut når jeg har lang protokoll, det så til og med jeg på kontrollen :-) men det er mer hormoner på lang enn kort, så for meg føles det enklere på kroppen med kort.

Hei så fint at du deler ;-) Er ikke lett dette her, jeg er jo passert 45 år så jeg kommer ikke til å få ut mange egg, kanksje maks 2 pr gang, men veldig spent på kvaliteten på eggene på kort ;-)
Masse lykke til ;-)
Det er bare å krysse alt man har og leve sunt og godt i "produksjonstiden":)) Gi masse omsorg og næring til gullegget! Som legen sa til oss så er 1. forsøk ofte en test runde for å se hvordan man reagerer på medisiner. Og det tok lang tid for oss og prøvde ut mange nye ting ved hvert forsøk for å finne den perfekte oppskriften på suksess. Og den kommer de til å finne på deg og!:D ❤️

Jeg har hatt to negative forsøk med kort protokoll. Første forsøk var IVF, da fikk jeg ut 7 egg, kun 1 ble befruktet. Ingen på frys såklart. Andre forsøk ble ICSI. 8 egg ut, fem befruktet, 1 inn, fire dyrket videre til fem dagers,men overlevde ikke. Igjen, ingen på frys.

Nå er jeg straks i gang med lang protokoll og nesespray. Håper på flere egg og noen på frys siden dette er siste offentlige forsøk:/

Jeg fikk maaaaange små på kort protokoll. Færre små og mer jevn størrelse på lang protokoll. Ultralydbildet ser mye bedre ut når jeg har lang protokoll, det så til og med jeg på kontrollen :) men det er mer hormoner på lang enn kort, så for meg føles det enklere på kroppen med kort.
Takk for at du deler ;-) Jeg får jo ikke ut så mange på lang protokoll heller...1-2 stk så kanskje kroppen min (hopefully) vil reagere anderledes på kort ;-D Er jo i eldste laget....45....Jeg gleder meg til å prøve uten nesesprayen, den var grusom..;)

Jeg har hatt to negative forsøk med kort protokoll. Første forsøk var IVF, da fikk jeg ut 7 egg, kun 1 ble befruktet. Ingen på frys såklart. Andre forsøk ble ICSI. 8 egg ut, fem befruktet, 1 inn, fire dyrket videre til fem dagers,men overlevde ikke. Igjen, ingen på frys.

Nå er jeg straks i gang med lang protokoll og nesespray. Håper på flere egg og noen på frys siden dette er siste offentlige forsøk:/
Uff at det skal være så vanskelig da :( Masse lykke til, håper spiren sitter snart , men ikke gi opp ;-)

Takk for at du deler ;-) Jeg får jo ikke ut så mange på lang protokoll heller...1-2 stk så kanskje kroppen min (hopefully) vil reagere anderledes på kort ;-D Er jo i eldste laget....45....Jeg gleder meg til å prøve uten nesesprayen, den var grusom..;)
Ja, litt surrete ble jeg, og (ifølge mannen mest da) sur og med kort lunte :) lykke til med kort protokoll da! :) :)

Jeg skal på kort protokoll nå og er veldig spent. Håper på at det funker like bra som sist med lang protokoll. Grunnen til forandring er overstimulering sist. Nervøs for at det ikke funker med kort protokoll :/at de ikke får ut egg, at ingen blir befruktet osv

Jeg skal på kort protokoll nå og er veldig spent. Håper på at det funker like bra som sist med lang protokoll. Grunnen til forandring er overstimulering sist. Nervøs for at det ikke funker med kort protokoll :/at de ikke får ut egg, at ingen blir befruktet osv
Ja jeg også, veldig glad jeg får slippe spray da ;-) Blir veldig spennende altså. Men etter mye googling er det like mange som lykkes med lang og kort så kanskje det er det rette for oss ;-) Lykke til ;-)

Lykke til til dere også :)

Jeg hadde lang protokoll og det var ganske så vellykket :) Hadde få bivirkninger også.
12 egg ut- 11 befruktet- 6 overlevde- 1 inn - 5 på frys.

Men det er jo så veldig individuelt.
For noen fungerer lang best og for andre fungerer kort best :) man må nesten prøve seg frem i samråd med legen. Håper det blir deres tur denne gangen :)

Jeg hadde lang protokoll og det var ganske så vellykket :) Hadde få bivirkninger også.
12 egg ut- 11 befruktet- 6 overlevde- 1 inn - 5 på frys.

Men det er jo så veldig individuelt.
For noen fungerer lang best og for andre fungerer kort best :) man må nesten prøve seg frem i samråd med legen. Håper det blir deres tur denne gangen :)
Takk for at du deler ;-) Ja jeg har forstått at den korte protokoll brukes mye nå for tiden, på tide å prøve noe nytt på 4. forsøket ;-)
Masse lykke til dere også ;-)

Takk for at du deler ;-) Ja jeg har forstått at den korte protokoll brukes mye nå for tiden, på tide å prøve noe nytt på 4. forsøket ;-)
Masse lykke til dere også ;-)
Takk :)

Back
Topp