Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei så fint at du deler ;-) Er ikke lett dette her, jeg er jo passert 45 år så jeg kommer ikke til å få ut mange egg, kanksje maks 2 pr gang, men veldig spent på kvaliteten på eggene på kort ;-)Jeg har prøvd begge deler. Men siden jeg har pco og veldig høy amh så fungerte faktisk lang best på meg. På kort så tok cystene all næringen fra hormonene og endte med 1 egg ut og 0 egg ut. På lang har jeg hatt 17 egg ut, men bare 2 som har overlevd til innsett da. Har brukt menopur på kort og puregon på lang.
Det er bare å krysse alt man har og leve sunt og godt i "produksjonstiden"Hei så fint at du deler ;-) Er ikke lett dette her, jeg er jo passert 45 år så jeg kommer ikke til å få ut mange egg, kanksje maks 2 pr gang, men veldig spent på kvaliteten på eggene på kort ;-)
Masse lykke til ;-)
Takk for at du deler ;-) Jeg får jo ikke ut så mange på lang protokoll heller...1-2 stk så kanskje kroppen min (hopefully) vil reagere anderledes på kort ;-D Er jo i eldste laget....45....Jeg gleder meg til å prøve uten nesesprayen, den var grusom..Jeg fikk maaaaange små på kort protokoll. Færre små og mer jevn størrelse på lang protokoll. Ultralydbildet ser mye bedre ut når jeg har lang protokoll, det så til og med jeg på kontrollenmen det er mer hormoner på lang enn kort, så for meg føles det enklere på kroppen med kort.
Uff at det skal være så vanskelig daJeg har hatt to negative forsøk med kort protokoll. Første forsøk var IVF, da fikk jeg ut 7 egg, kun 1 ble befruktet. Ingen på frys såklart. Andre forsøk ble ICSI. 8 egg ut, fem befruktet, 1 inn, fire dyrket videre til fem dagers,men overlevde ikke. Igjen, ingen på frys.
Nå er jeg straks i gang med lang protokoll og nesespray. Håper på flere egg og noen på frys siden dette er siste offentlige forsøk:/
Ja, litt surrete ble jeg, og (ifølge mannen mest da) sur og med kort lunteTakk for at du deler ;-) Jeg får jo ikke ut så mange på lang protokoll heller...1-2 stk så kanskje kroppen min (hopefully) vil reagere anderledes på kort ;-D Er jo i eldste laget....45....Jeg gleder meg til å prøve uten nesesprayen, den var grusom..![]()
Ja jeg også, veldig glad jeg får slippe spray da ;-) Blir veldig spennende altså. Men etter mye googling er det like mange som lykkes med lang og kort så kanskje det er det rette for oss ;-) Lykke til ;-)Jeg skal på kort protokoll nå og er veldig spent. Håper på at det funker like bra som sist med lang protokoll. Grunnen til forandring er overstimulering sist. Nervøs for at det ikke funker med kort protokoll :/at de ikke får ut egg, at ingen blir befruktet osv
Oojj så moro da...;-) Gratulerer...så godt å høre at det kan skje ;-)Jeg har kun hatt kort protokoll. Fikk ut 17 egg, 8 egg befruktet, 7 på frys. Er nå gravid på mitt første fersk forsøk![]()
Takk for at du deler ;-) Ja jeg har forstått at den korte protokoll brukes mye nå for tiden, på tide å prøve noe nytt på 4. forsøket ;-)Jeg hadde lang protokoll og det var ganske så vellykketHadde få bivirkninger også.
12 egg ut- 11 befruktet- 6 overlevde- 1 inn - 5 på frys.
Men det er jo så veldig individuelt.
For noen fungerer lang best og for andre fungerer kort bestman må nesten prøve seg frem i samråd med legen. Håper det blir deres tur denne gangen
![]()
TakkTakk for at du deler ;-) Ja jeg har forstått at den korte protokoll brukes mye nå for tiden, på tide å prøve noe nytt på 4. forsøket ;-)
Masse lykke til dere også ;-)
ÅÅÅÅ så spennende ;-) Man bygger alltid opp mye forventning når man begynner på behandling...fordi man vil så gjerne...masse lykke til ;-) Jeg heier på deg. ;-)Begynner "endelig" på spray i morgen! Veldig spent på hvordan kroppen reagerer denne runden![]()