Parmesan når gravid?

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
Noen som vet om parmesan er pasteurisert, og er det å regne som en "modnet/muggen" ost?

obs, det selges også parmasan av upastorisert melk....
Ja, det var det jeg syntes det så ut som på butikken. De italienske ostene spesielt sto det ikke presisert at melken hadde vært pasteurisert på, og da vet man jo ikke. Som regel står det vel på om den har vært pasteurisert? :confused:

Jeg må altså lete etter en norskprodusert parmesan av pasteurisert melk. :P

Ja, det var det jeg syntes det så ut som på butikken. De italienske ostene spesielt sto det ikke presisert at melken hadde vært pasteurisert på, og da vet man jo ikke. Som regel står det vel på om den har vært pasteurisert? :confused:

det står på de norske iallfall...

Etter hva jeg har lest på matportalen SKAL det oppgis om osten ikke er pasteurisert. Så med mindre det står at den IKKE er pasteurisert er den trygg :) Legger med skjermbilde fra matportalens egne sider:

Vedlegg

• 1445543706575.jpg
    1445543706575.jpg
    121 KB · Visninger: 15
Etter hva jeg har lest på matportalen SKAL det oppgis om osten ikke er pasteurisert. Så med mindre det står at den IKKE er pasteurisert er den trygg :) Legger med skjermbilde fra matportalens egne sider:
Takk for den :)

Det sto det jo også at faste oster som parmesan av upasteurisert melk regnes som trygge. Veldig forvirrende :confused:

Måten parmsesan er på så overlever visst ikke bakteriene osv i osten for det er ikke leveforhold for dem der. Så det skal visst være trygt.
Men jeg holdt meg unna alt mulig haha :P

De som står de er pasteuriserte, er trygge. Coop sin smak forskjellen er trygg.

Måten parmsesan er på så overlever visst ikke bakteriene osv i osten for det er ikke leveforhold for dem der. Så det skal visst være trygt.
Men jeg holdt meg unna alt mulig haha :P
Jeg spiser gladelig alt som er stemplet OK! :p

Back
Topp