Nedpress og kynnere

Threeisacharm

❤️ Storebror 2009 ❤️ Termin September 2015 ❤️
Flere som sliter med dette? Er på tredje dagen med veldig ubehag i magen, var på sykehuset i går, men de fant ikke noe grunn til at jeg skulle ha vondt. Har nedpress, kynnere og menssmerter nederst i magen og i ryggen. Er annengangs, men 6 år siden jeg fikk første så føler meg litt som førstegangs inni mellom. Førstemann festet seg aldri, så vet ikke hvordan det kjennes ut. Er det normalt? Eller kan det tyde på at kroppen forbereder seg til å føde før termin? Er 30+6 i dag..

Sniker fra november termin :-)

Sliter selv med det samme, og føler det har blitt verre de siste dagene.
Gått med deg nå i ca 2-3 uker, daglig. Er 35+1.
Tror ikke du har noe å bekymre deg for :-) er nok helt normalt. Kroppen vår forbereder seg hele tiden.

Flere som sliter med dette? Er på tredje dagen med veldig ubehag i magen, var på sykehuset i går, men de fant ikke noe grunn til at jeg skulle ha vondt. Har nedpress, kynnere og menssmerter nederst i magen og i ryggen. Er annengangs, men 6 år siden jeg fikk første så føler meg litt som førstegangs inni mellom. Førstemann festet seg aldri, så vet ikke hvordan det kjennes ut. Er det normalt? Eller kan det tyde på at kroppen forbereder seg til å føde før termin? Er 30+6 i dag..
Jeg fikk grei beskjed om at nedpress, med kynnere og menssmerter i mage og rygg er noe som skal taes på alvor så tidlig i svangerskapet da det kan tyde på at fødsel nærmer seg. Er vanskelig å skille på kynnere og premature rier sa de. Nevnte du alle de symptomene der? Regner med du fikk en grundig sjekk når du var der av både livmorhals med innvendig UL og muligens en CTG også? Regner med at de har full kontroll der og tar vare på deg. Bra du dro inn i hvert fall

Ligger med ganske sterke smerter i ryggen/nederst i magen igjen nå. De tok ul innvendig og utvendig og alt er normalt og lang livmortapp. Så hu skjønte ikke hva det kunne være. Blodtrykk og urinprøve var også fint.

Magen er ikke hard, og det er ikke noe regelmessighet på dette. Bare konstant murring liksom.

Jeg har hatt mye nedpress de siste ukene, må konstant på do - kjennes ut som jeg skal tisse på meg! Men ikke i dag da.. Rart! Kynnere kjenner jeg ikke mye av, det var mest rundt uke 20, og det var skummelt!

Har mye kynnere og nedpress jeg også, uke 34+3. Har hatt mye kynnere lenge, nedpresset kom etter jeg satt for lenge rett opp og ned for noen dager siden. Prøver å ligge mest mulig på sofaen med beina opp, da gir i hvert fall nedpresset seg.

Hadde mer lignende det du opplever nå i uke 23, da var jeg inne til observasjon noen timer. De fant heller ikke noe galt, og det ble bedre og bedre i løpet av en dag eller to. Tror det at jeg ble engstelig og redd for begynnende fødsel gjorde det verre, at jeg stresset meg såpass mye at kynnerne bare ble verre. Fikk beskjed om å ta to paracet, slappe av og ta kontakt igjen om jeg enten fikk sterke smerter, blødning eller vannavgang.

Bra du har vært inne til sjekk, du får ringe føden igjen om det ikke gir seg!

Åh, så tidlig ja!

Samme beskjed fikk jeg så da regner jeg med det går seg til her også :) takk for svar dere!

Hatt nedpress og kynnere lenge nå. Hadde det med førstemann også fra uke 30, helt til jeg fødte 38+3.

Hatt kynnere i ukesvis jeg også. Kraftigere i perioder hvor jeg er sliten. De kommer selv når jeg ligger helt i ro.
Nedpress har jeg også merket den siste tiden, men ikke konstant. Har kommet i forbindelse med mye jobbing/reise.
Gikk sånn i mange uker før fødsel med nr.2 også, så jeg regner med det er slik kroppen min forbereder seg.

Har ikke nedpress enda, men hyppige kynnere når frøkna er på sitt mest aktive m

Har hatt masse nedpress i natt, måtte opp på do veldig ofte, og sovnet ikke skikkelig før i 3-4-tiden. Har også hatt vonde kynnere i natt. Når jeg snur meg i senga så kommer de ofte, og magen blir helt stram og ubehagelig. Og så våknet jeg før kl 06, så i natt ble det lite søvn! Får prøve å sove litt mer..

Har hatt masse nedpress i natt, måtte opp på do veldig ofte, og sovnet ikke skikkelig før i 3-4-tiden. Har også hatt vonde kynnere i natt. Når jeg snur meg i senga så kommer de ofte, og magen blir helt stram og ubehagelig. Og så våknet jeg før kl 06, så i natt ble det lite søvn! Får prøve å sove litt mer..

Har han festet seg siden nedpresset øker kanskje? Slet masse med det sist, men denne gangen kan jeg ikke forvente at hun fester seg siden jeg har født før, sa jm!
Sover meget dårlig for tiden jeg også. Får vondt i bekkenet når jeg ligger på siden, så må snu meg ofte da jeg ikke får puste hvis jeg ligger på ryggen... Og det å snu seg med magen her er jammen ikke bare bare ;)

Har han festet seg siden nedpresset øker kanskje? Slet masse med det sist, men denne gangen kan jeg ikke forvente at hun fester seg siden jeg har født før, sa jm!
Sover meget dårlig for tiden jeg også. Får vondt i bekkenet når jeg ligger på siden, så må snu meg ofte da jeg ikke får puste hvis jeg ligger på ryggen... Og det å snu seg med magen her er jammen ikke bare bare ;)

Nei, å snu seg i senga har vært et prosjekt hele svangerskapet:-) Det går faktisk bedre nå enn tidligere her, siden ryggen min er bedre, men kjenner det godt i bekkenet ja. Tror ikke han har festet seg, for nedpresset kommer og går. Men det gjør det kanskje uansett..

Er 32+0 i dag, og i det siste (og særlig i dag) har det presset ned på og "bak" symfysen når jeg har stått og gått, og innimellom når jeg sitter eller ligger. Det gjør ikke vondt, men er litt ubehagelig. Er det dette som er nedpress?
Jeg får også veldig ofte kynnere når jeg går, men slik har det vært i flere måneder allerede. Og det gjør generelt vondt i symfysen når jeg beveger beina (både når jeg snur meg i senga feks, og når jeg går), men nå kjennes det liksom ut som om noe detter ned hver gang jeg reiser meg også.

Er 32+0 i dag, og i det siste (og særlig i dag) har det presset ned på og "bak" symfysen når jeg har stått og gått, og innimellom når jeg sitter eller ligger. Det gjør ikke vondt, men er litt ubehagelig. Er det dette som er nedpress?
Jeg får også veldig ofte kynnere når jeg går, men slik har det vært i flere måneder allerede. Og det gjør generelt vondt i symfysen når jeg beveger beina (både når jeg snur meg i senga feks, og når jeg går), men nå kjennes det liksom ut som om noe detter ned hver gang jeg reiser meg også.

Jeg kjenner nedpress i underlivet, som nåler som stikker der inne eller en enorm tyngdefølelse, som om noe er på vei ut. Det blir egentlig bare verre og verre, men husker fra sist at det er en del av modningsprosessen. Nå har kynnere og nedpress begynt å komme samtidig, så jeg mistenker at han ligger dypt ned med hodet og at det presser på bekkenbunnen. Har hatt kynnere og nedpress siden uke 20, men sjeldent samtidig, heldigvis. Vondt i symfysen er vel mer bekkenrelatert`? Uten at jeg vet noe om bekkenplager.. Men det er det sikkert noen som gjør :)

Jeg kjenner nedpress i underlivet, som nåler som stikker der inne eller en enorm tyngdefølelse, som om noe er på vei ut. Det blir egentlig bare verre og verre, men husker fra sist at det er en del av modningsprosessen. Nå har kynnere og nedpress begynt å komme samtidig, så jeg mistenker at han ligger dypt ned med hodet og at det presser på bekkenbunnen. Har hatt kynnere og nedpress siden uke 20, men sjeldent samtidig, heldigvis. Vondt i symfysen er vel mer bekkenrelatert`? Uten at jeg vet noe om bekkenplager.. Men det er det sikkert noen som gjør :)
Ja, smertene i symfysen er bekkenrelaterte, har slitt med både bekken og rygg i lang tid. Men det jeg kjenner nå, som jeg lurer på om er nedpress er mer som du beskriver det; "som nåler som stikker der inne eller en enorm tyngdefølelse, som om noe er på vei ut". Det gjør ikke direkte vondt, men det er ubehagelig og kiler litt på en måte. Skal på ul på sykehuset på fredag for å sjekke hvordan morkaka ligger, og på kontroll hos jm om en uke, får ta det opp med dem da.

Ja, smertene i symfysen er bekkenrelaterte, har slitt med både bekken og rygg i lang tid. Men det jeg kjenner nå, som jeg lurer på om er nedpress er mer som du beskriver det; "som nåler som stikker der inne eller en enorm tyngdefølelse, som om noe er på vei ut". Det gjør ikke direkte vondt, men det er ubehagelig og kiler litt på en måte. Skal på ul på sykehuset på fredag for å sjekke hvordan morkaka ligger, og på kontroll hos jm om en uke, får ta det opp med dem da.

Det er nok nedpress da, ja. Etterhvert som hodet kommer nedover blir det mer press på bekkenbunnen, som kan gi sånn følelse. Men du kan jo få det bekreftet/avkreftet med ultralyd og sjekk av leie. Nedpress er jo et modningstegn, så det er jo bra at det skjer mot slutten. Om enn fryktelig slitsomt og ubehagelig :p

har de sjekket deg for sopp ? ( Sniker fra november jeg og ). Soppinfeksjon kan gi masse nedpress og ubehag - Jeg hadde det, og det er slitsomt og ikke helt bra for kroppen så tidlig. Kan også være bekken plager du har.

Jeg selv har slitt med nedpress siden uke 20 ca, men ikke kraftige nok til at det har gjort noe for livmora - Samme med kynnere - Men han ligger nå i magen enda da, er i uke 37 nå ( men ligger nok ikke lenge da mønstrene er forandret og man merker godt forskjell på modningstegn og får en annen følelse i kroppen før fødsel enn bare med nedpress og kynnere.

Men sjekk ut for soppinfeksjon - Det er også en faktor til slike plager. Hatt akkurat det samme selv ...

Det er nok nedpress da, ja. Etterhvert som hodet kommer nedover blir det mer press på bekkenbunnen, som kan gi sånn følelse. Men du kan jo få det bekreftet/avkreftet med ultralyd og sjekk av leie. Nedpress er jo et modningstegn, så det er jo bra at det skjer mot slutten. Om enn fryktelig slitsomt og ubehagelig :p

Jeg har hatt sånn med alle mine, og jeg har egentlig bare tenkt/oppfattet det som at ungene borrer seg lenger ned i bekkenet. Spesielt etter at de legger seg med hodet ned og sparker oppover har det blitt sånn.

Stikninger har jeg også stort sett hver dag nå. Har tenkt at det er modning på gang jeg?
Her sitter hun med rumpa godt nedi bekkenet, så hos meg har det i hvert fall ikke noe med festing å gjøre.

Back
Topp