Jordmor/lege hva velger dere?

LHH

Forelsket i forumet
Hva gjør dere, går dere til lege og jordmor annenhver gang? Eller bare en av dem?
Å hvorfor?

Jeg ønsker jordmor de gangene jeg kan, og lege når det er prøver ogsånt :) men det er fordi de måler så forskjellig på magen, så det blir alltid mere begymring enn nødvendig

• Liker
Reactions: LHH
Kjeme nok te å veksle ein del kan eg tenka meg, greit med oppfølging fra begge kantar :-) må jo ta oftere blodprøver for å sjekke at eg får i meg nok vitaminer og sånn uansett så då e da nå lika greit å ta ein prat med legen :-)

• Liker
Begge deler ;) Tenker at de kan forskjellige ting ;)

• Liker
Lege og gyn. Jeg hadde veldig dårlig kjemi med jordmoren første gang ( Ble utrolig sur over at mannen ikke ble med første gang. Han stod fast i snøkaos... Og etter at fosteret var friskmeldt fra Riksen påstod hun at hun hørte hjertefeil på den gamle dopleren sin) og er samme dama enda. Unngår så mye jeg kan ;)

• Liker
For det meste jordmor. Går kun til lege for de nødvendige testene ;)
Jordmødrene kan mye mer en legene. Og her tror jeg ikke fastlegen min liker svangerskapsrelaterte ting for jeg blir bare satt opp hos turnusleger. Og de kan INGENTING. Bare bortkastet tid.

Men nå var jeg ikke borte fra jobb en eneste time forrige svangerskap. Men tipper om det blir tyngre denne gang så må jeg nok innom legen

• Liker
Gikk annen hver gang sist. Det fungerte bra. Nå har jeg byttet lege, men prøver nok annen hver gang igjen om jeg føler legen følger opp bra.

• Liker
Jeg har både ny lege og jordmor, så må se ann kjemien hos begge før jeg bestemmer hvor jeg helst vil ta kontrollene, men regner med det blir både lege og jordmor sånn ca annenhver gang :)

• Liker
Går annenhver gang, her har man ikke mulighet å velge å kun gå til jm (vil tro det har noe med kapasitet å gjøre). Trivdes best his legen uansett, fikk ikke helt kjemien med jm.

• Liker
Nå husker jeg tydeligvis ingenting, trodde jeg kun gikk til legen for prøver og alle andre timer hos jordmor? Hvorfor annenhver gang?

Bestilt time hos jordmor i uke 8 for å diskutere litt rundt utenlandsreise i uke 9. Legetime bestilt til uke 10.

I de timene tenkte jeg å høre med jm og lege hvordan opplegg de pleier å ha.

Etter det får jeg se litt an hva som føles naturlig og utbytterikt for meg :)

Ser ut til at det blir oppfølging av 2 jordmødre og lege. :) andre jordmortime til tirsdag. Blir første møte med der jeg skal gå med baby, så er veldig spent.

Nå husker jeg tydeligvis ingenting, trodde jeg kun gikk til legen for prøver og alle andre timer hos jordmor? Hvorfor annenhver gang?
Her er det lagt opp til at man skal til lege i uke 12, jm i uke 24, lege uke 28 osv.

Ja takk, begge deler! :)

Det sies at om man har et smertefritt svangerskap så kan man gå til kun jm, men det er greit at legen vet litt hva som skjer den også :)

Jeg har en lege som har fulgt meg gjennom alt siden 2007, så jeg kommer til å gå til både han og jm.. Tenker det er snart på tide å ta kontakt med jm også.. :p
Kommer til å ringe legen for å få sykemelding i morra, så regner med at jeg spør om å fylle ut skjemaet samtidig :)

Jeg hat ikke en gang tenkt tanken på jm.. Når er det vanlig å gå dit første gang?

Jeg hat ikke en gang tenkt tanken på jm.. Når er det vanlig å gå dit første gang?
Uke 24 i min kommune i alle fall. Sjekk kommunens hjemmeside, kanskje du finner info der.

Tror jeg prøver annhver gang.. gjorde det sist å.. men da ble JM sykemeldt .. og hun jeg fikk istedet var helt gull... føler ikke helt topp kjemi med hverken legen eller JM.. men helt greit.. så derfor tar jeg nok annhver...

Back
Topp