Ford Fiesta eller focus

Tracy222

Gutt2012<3
Gubben ønsker å kjøpe en av disse bilene, jeg er redd det ikke er nok plass da vi her en sønn på 3,5 år og en baby i april. Noen som har erfaring med plassen i disse bilene? Skal ha plass til vogn, og to barneseter bak :p

Dei fleste biler har plass til 2 barne seter. Kommer heller an på om dere får plass til beina fremme. Både eg og mannen er korte i beina. Så er problem og la høye folk sitte på i min bil som er liten. Og dei fleste biler har plass til vogn. Men eg mye lettere og ha stor plass til vogn enn og måtte presse den inn. Greit og ha plass til varer når du har handla osv. Kommer og Ann på hvilken vogn du har.

Ford Focus har iallfall utrolig dårlig plass til barna inni. Søsteren min hadde den men måtte bytte da det omtrent ikke fantes plass til nr 2 setet bakovervendt dersom det skal sitte noen på pasasjersiden foran.

Skoda Superb er drømmen her, største stasjonsvogna på markedet. :)

Vi kjøpte ny bil for to måneder siden. Da så vi litt på Ford focus, men en kjapp titt inn i det trange baksetet fikk oss fort til å endre mening! Bra plass i bagasjerommet, men elendig plass i baksetet..
Har dere sjekket Ford Mondeo? Den anbefales på det absolutt sterkeste!! Diger plass i både bagasjerom og baksete! I tillegg er de nye modellene av Ford Mondeo utrolig fine, hihi ;)

Ford Mondeo har god plass til to seter, og utrolig god bagasjeplass! Vi skal ha nr.3, og måtte derfor bytte bil nå. Da ble det en VW Touran, da den har 3 separate seter i baksetet.:) Lykke til med bilkjøp!:)

Ford Mondeo har god plass til to seter, og utrolig god bagasjeplass! Vi skal ha nr.3, og måtte derfor bytte bil nå. Da ble det en VW Touran, da den har 3 separate seter i baksetet.:) Lykke til med bilkjøp!:)
Hvordan er det med plass til bein i fram sete med touran? Har sett litt på dei.. Ser at setene får plass . Men dei ser litt korte ut. Stemmer det?

Av de to ville jeg hatt en ford mondeo :) vurderte en selv tidligere, men mannen var ikke helt gira, så han bestemte seg for en opel vectra stasjonsvogn istedenfor :) den likte jeg kjempegodt!

Mannfolket kjøpte ford mondeo for litt siden her :D utrolig romslig bil! Jeg derimot har en cross polo, men den er såppas ny og kjøpt kun for et år siden, så vi (jeg):wacky: har bestemt at den skal beholdes og så må heller jeg bruke hans når tiden kommer og jeg må ha med to unger og vogn noe sted :angelic:
Får nok fint plass til første sete i bilen min, men ikke plass til stor kombivogn uten å dele den i så mange biter som mulig :p
Ville nok anbefalt noe med såppas god plass som Mondeo, passat eller like store biler ;)

Har dere god råd og syns det er greit med stor stasjonsvogn anbefaler jeg å se både på skoda superb, tror ikke noen annen stasjonsvogn slår plassen den har i baksete, og skoda er jo kjent for å ha god bagasjeromsplass.

Ellerbse på Toyota...arrrg.....nå kommer jeg ikke på hva modellen heter selvfølgelig. Men finnes store gode modeller I det merket også.

Men dette er jo ganske store stasjonsvogner og ikke akkurat enkle å manøvrere I f.eks parkeringshus sånn som jeg har skjønt det.

Skjønner at det er Ford du lurer på nå, men ombestemte meg selv angående kjøp av bil etter å ha fått tips om nye skoda octavia, som jeg ikke hadde tenkt på kunne være alternativ en gang ;)

Tusen Takk jenter:) viste gubben denne tråden og trur jeg har klart å overbevise han om at vi må ha noe større :p ba han ta med to bilseter, vogn og fullt utstyr hvis han absolutt måtte prøve en sånn bil xD

jeg ville også gått for noe litt større, så slipper dere takboks for en helgetur

Vi hadde modeo, kjempe bil. Har toyota avensis nå, helt ok, men vi har hatt MYE trøbbel!

Ville definitivt gått for noe større! Vi har en fiesta 2014-modell, og den er trang når vi er tre personer på tur. Om vi skulle hatt barnesete og barnevogn hadde måttet sitte på dashbordet... Jeg er 172 og typen 189, så vi oppgraderte til en kuga. Svigermor har focus og det er ganske liten plass for passasjeren om det er barnesete i bilen. Men syns mondeoen er så utrolig lang! Vanskelig valg det her altså!

Hei, jeg bare skummet litt forbi kommentarene. Men når vi skulle kjøpe for 2 år siden fant vi den bilen med stooor plass baki. Så det ble Ford Mondeo. Vi er utrolig fornøyd. Tror det kommer til å gå helt fint å ha to barneseter baki. Itillegg har vi hundebur og Emmaljungavogn baki :-) (Y)

Back
Topp