Fødebag

Desemberbaby86

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Har du pakket fødebagen enda? Hvis ikke, når har du tenkt til å pakke den?
Og hva skal du pakke?
Dere som har født før, har dere noen tips til hva som er lurt å ta med seg til oss førstegangs fødende?

Selv har jeg ikke pakket noe, er i uke 32 nå og tenker vel at det ikke er noen hast enda. Men har skrevet en liste på telefonen over hva jeg tenker å ta med meg.

Har ikke pakket den enda, tenker å begynne så smått snart :-)
Toalettsaker ligge klar i toalettmappen som står på baderomsbenken alt :-P
Ellers pakker jeg ned noen gode, litt store truser til meg selv, noen myke bukser, amme-bh, noen behagelige topper, tøfler...
Til lillegutt pakker jeg ned det han skal ha på seg på turen hjem :-)
Også kjøper jeg inn noe god snacks å god drikke til selve fødselen:-) lipsyl å en god krem va vel noe av det jeg bruker mest forgje gang, er så tørr luft på sykehuset :-P

Nei, har ikke begynt å vaske klær eller utstyr enda heller. :eek: Og når jeg tenker meg om så er ikke bilstolen kommet heller!

Men jeg gleder meg til å begynne på den, og begynner sikkert så snart jeg har fått vasket litt klær. Jeg vil helst ha med egne klær til lille for jeg har jo så mye søtt jeg må få brukt. :happy:

Jeg har ikke pakket enda. Har enda god tid på meg. Har derimot liste klar til både meg og babyen :)
Drøyer noen uker før jeg begynner å pakke den:)
Jeg anbefaler å ta med eget toalettpapir i alle fall ;)

Det jeg savnet sist var lipsyl, egen brystvortesalve (så jeg slapp å ringe på og spørre om å få mer når det ble tomt hele tiden :P), ammeputa mi, og faktisk min egen pute hjemmefra (er det lov å ta med? Noen som vet?), gode myke sokker.
Kommer til å ta med babynestet ❤️

Det jeg savnet sist var lipsyl, egen brystvortesalve (så jeg slapp å ringe på og spørre om å få mer når det ble tomt hele tiden :P), ammeputa mi, og faktisk min egen pute hjemmefra (er det lov å ta med? Noen som vet?), gode myke sokker.
Kommer til å ta med babynestet ❤️
Lov å ta me pute her hvertfall ;-)
Hadde me egen pute selv sist :-P å naboen vår hadde mr seg egen madrass til å ha i senga :-P

Tenker å vente til uke 35:) vet at ting kan alltids skje før da men da får vi ta det derfra:) bor så nærme sykehuset at det er ikke noe problem uansett :)

Begynner nok om noen uker, omtrent da jeg går ut i permisjon. Har laget liste flere ganger, og har mange tanker om hva jeg skal ha med :p gleder meg til å pakke :D

Nei, jeg har ikke fått kjøpt stelleveske enda, og har heller ikke vasket opp klærne til babyen. Jeg er bare i uke 31+6 så har god tid enda.. Kjenner det kribler litt i magen når jeg tenker på at bagen skal pakkes. Tipper det blir mer virkelig for både far og meg at vi snart skal få hilse på babyen når jeg har pakket bagen.

Må få kjøpt meg slippers, i tilfelle det er felles dusj. Ikke noe særlig å dusje i andres blod.. og ellers tenker jeg å ha med ammebher (fort gjort at man trenger to i tilfelle søl), et par myke bukser, store truser, et antrekk til hjemreise, ammeinnlegg, et par-tre topper, purelan, paracet og naproxen mot etter-rier, mobillader, lommebok, helsekort, sokker, toalettsaker, toalettrull, ferdig steriliserte smokker, 3 sett body og strømpebukse og hentesett, bleier, våtservietter, et par gulpekluter.

Pakker en bag til baby og en til meg. Må selvfølgelig ha klart bilsetet også.

Fikk litt panikk når jordmoren gulet ut telefon-nummeret til føden på helsekortet, så jeg har lagt frem en ammesinglet, en truse og en flaske vann. Og lagt et par havajanas på badet frem til jeg får inspiration til å vaske dem.

Jeg tenker å pakke når jeg går ut i permisjon. Og har gjort meg noen erfaringer fra i fjor.
Dopapir er unødvendig, for det som var på sykehuset var helt greit. :-p

I tillegg til det helt elementære som toalettsaker så har jeg følgende på lista mi:
Paracet, mynthon, tyggis og lypsyl, (tørr luft på sykehuset) notatblokk og penn (man glemmer altfor fort!).
Ammetopper, ammeBHer, ammeinnlegg og ammesalve.
Babyklær til hjemreise, babyteppe, gulpekluter.
Ørepropper!!! (4mannsrom!)
Slipperser, pysjbukse, gode truser (altså, jeg elsket nettingtrusene på sykehuset, men greit å ha likevel ;) )
Mer enn en hårstrikk. Kjipt om den ene man har ryker liksom :-P
Kjeks, småsulten og noe snacks man vet man har lyst på. Jeg frøys ned fylte horn med ost og skinke noen uker i forvegen, så når fødselen var i gang tok vi bare posen ut av fryseren og hadde fristende mat under fødselen. Sykehusmaten kan være så-som-så. Det jeg fikk tilbudt den dagen jeg fødte var tomatsuppe. :-/
Ladere til mobil og kamera.
Og selvsagt helsekortet ;)

Har pakket ferdig til lillemor, det eneste som mangler er hentesettet som mamma ikke er ferdig med å strikke ennå. Det holder uansett at hun kommer med det før vi drar hjem fra sykehuset :)

Til meg har jeg mye klart, men ikke toalettsaker og klær til meg - må jo ha klær å bruke fram til fødselen, så det dår jeg pakke når jeg skjønner at det er ting på gang. I tillegg til hva andre har nevnt her har jeg også gått til innkjøp av earth mama angel baby's new mama bottom spray og earth mama bottom balm, som skal være avkjølende og lindrende for underlivet etter fødselen, og pleiende for rifter og sår. Har forøvrig nipple butter også fra samme merke, alt med naturlige og økologiske ingredienser :)

Har ikke gjort det, men jordmor sa til meg igår at det begynte å være på tide :p Så i løpet av uka kanskje ;)

Har liste klar, og har begynt å pakke:-) Kommer til å legge både ammepute og babynestet i bilen, så kan mannen hente ved behov. Har kjøpt engangs ispose og bedøvende salve til bruk etter fødsel, tenkte det kunne være lurt. Har også kjøpt et brukt Belly Bandit belte jeg kan bruke etter fødsel om jeg føler behov. Har hørt at det skal være bra for renselsen, og at magemusklene får litt støtte og help til å trekke seg sammen.

Ikke tenkt på enda. Husker ikke hva jeg hadde med sist, men tror jeg har listen på pc'en. Husker jeg endte opp med samboerns bukse pga keisersnittarret ;) Denne gangen får jeg ta med en en god og vid en :)

Jeg har heller ikke begynt å pakke enda. Tenker begynne å pakke når jeg går ut i permisjon fra jobben :)

Men har en følelse av at jeg burde begynne å lage en liste over hva som skal tas med i baggen, slik at min kjære veit hva han må pakke ned dersom fødselen skulle starte før termin :)

Gravidbuksene mine (sist tok jeg med mine gamle bukser. Herregud.. Ble jo aldri så tynn igjen og i hvert fall ikke etter fødselen), sandaler/innesko, ammebh, ammetopper, innlegg til bh, shampoo/balsam og klær til lille. Mobillader, leppepomade, purelan, medisiner og vannflaske. Pakker vel dette i uke 37/38 en gang. Sist pakket jeg dagen vi dro på sykehuset. Gikk greit det og ;) ender sikkert opp med det nå, men har da en plan :p

Jeg tok med morgenkåpe fordi jeg hadde lest at det var kjekt. Bare tull - tok opp bare plass i bag'n. Skulle jeg ut av rommet tok jeg selvsagt på mer klær, og på rommet med sambo ble det som regel sittende i senga i joggebukse og bh. Det jeg derimot ikke hadde nok av var ammeinnlegg og amme Bh'er. Ingen hadde fortalt meg at jeg kunne lekke så mye og at jeg våknet om natten og var klissvåt av svette som følge av renselsesprosessen.

Å glemte helt, om du tenker å bruke ammepute og babynest, ta de med! Kjempekjekt å få hjelp til ammingen med puten du har tenkt å bruke, og babynestet var genialt i sengen og gjorde det lunere for mini i de litt store sykehustrallene.

Back
Topp