Skravletråd Oktober

Den litt for sakte strikkefremdriften min fortsetter jeg å dokumentere i 2016-tråden forresten, ikke her, rett og slett fordi det er der de (teoretik sett) henger de som har bedt om slike oppdateringer, samt at her drukner et bare,

Kort sagt, jeg strikker en Marius-tinuka i størrelse 6 år å¨pinne 3, som etter lillesøsters ønske skal vli ca 5 cm lenger enn de 60 cm oppskriften sier, for hun vil ha kjole, ikke tunika egentlig. Pinnene skal brukes til å strikke heldress til lille i magen etterpå, og planen er å begynne på den dressen 1.11 om jeg er ferdig med tunikaen eller ei, rett og slett fordi jeg vil være helt sikker på å være ferdig med dressen før desember/jul sånn at jeg slipper stresse med den, lillesøster får tunika når enn den er ferdig.

Med likt tempo videre som snitt hittil er jeg ferdig 10.11 med tunikaen, altså 10 dager for sent. Og trolig enda senere, ettersom dette bare tar utgangspunkt i hvpr mange cm langt strikketøyet er, på toppen er det jo minsterstrik med to farger, som trolig tar lenger tid enn de rundt 40 cm glattstrikk rundt og rundt i en farge jeg holder på med nå....
(og mest av alt forteller dette meg at jeg nok aldri kommer til å strikke en til meg selv....)
Du er så flink, Sara:D

Back
Topp